Toon posts:

HDD kapot of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen zette ik mijn pc aan. Na het aanzetten volgde na een paar seconde een soort tik. Toen daarna de raid-controller 'opgestart' werd kreeg ik de melding dat er geen raid-array gedefinieerd was. Ik heb toen mijn pc uitgezet en een kwartier later weer aangezet, en toen startte windows netjes op. Na een poosje internetten volgde weer die tik, waarna de pc vastliep. Na een herstart kreeg ik weer de melding dat er geen raid-array gedefinieerd was.
Nu heb ik het volgende geprobeerd: Ik heb de coolermaster cooldrives losgekoppeld en mijn hd's gewoon aangesloten (wel in dat aluminium geval, maar dat maakt niet uit). De pc weer opgestart en nu draait hij al weer anderhalf uur probleemloos.
Zou het kunnen zijn dat de voeding het niet aankan? ik heb de cooldrives al een paar weken, maar nog nooit probs, tot vanmorgen. Verder zijn mijn specs:

Asus a7v266-e raid + sound
512 MB DDR
ATI Radeon 8500
2x Maxtor 40GB, 7200rpm, 2MB cache, deze zitten in de cooldrives
1x Maxtor 30GB, 5400rpm, 512KB cache
Pioneer DVD
Philips 804K
FDD
SBLive 5.1
Realtek netwerkkaart
2x 80mm casefan

Mijn voeding is 300 Watt (=misschien te weinig?)

pls help...

Verwijderd

Wat je altijd eventjes kan doen is je harde schijven controleren of er misschien beschadigde sectoren zijn.

Norton Utilities of iets dergelijks dus eventjes over je hdd's heengooien.

Verwijderd

als je zeker bent van die TIK, dat deze afkomstig is vanuit de omgeving waar de HD hangt, begin dan maar vast over te pompen en trek de drive er maar uit...stuur maar op en je krijgt een nieuwe, want dat heb ik ook gehad...Arm gewoon uit het lood, nix aan te doen...wel garantie, kost je 12 euro verzend naar Ireland in HD verpakking (dus die met een schuim binnenkant, anders geen vergoeding...

Edit: 300 Watt..moet voeldoende zijn, tenzij je dat ding laat zweten op alle mogelijkheden tegelijk.

Ik had trouwens een 10GB 5400 op gestuurd en kreeg een 40GB 7200 2mb terug :D

Verwijderd

Topicstarter
dat norton utilities is een goed id, zal ik zo ff doen. maar wat ik nu zo vaag vind is dat alles gewoon werkt als ik die cooldrives loskoppel. hoe zou dat kunnen?

ps backups zijn gemaakt, tis nu nog ff uitzoeken welke schijf kapot is, ik ga er vanuit dat het een van de 2 raid schijven is...