Toon posts:

2 webservers waarvan 1 ook ftp-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij een hostingprovider met 2 webservers waar je via een verdeler op 1 van de 2 uitkomt.
Nu is 1 van deze webservers tevens een ftp-server welke iedere 10 minuten een update uitvoert naar de 2e webserver om het zaakie te synchroniseren.
Nu is mijn vraag eigenlijk simpel komt dit vaker voor of zijn ze hier een uitzondering, tis namelijk bijzonder klote ivm met wijzigen maken op de 2e webserver wetend dat het zaakie na 10 minuten wordt overschreven omdat de 1e webserver een update uitvoert.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Is dat niet een bijzonder knullige manier van 2 servers gebruiken? Uhm, ik bedoel loadbalancing denk ik. :o

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
geh,

idd een rare oplossing.... IK zou dat niet zo oplossen, dus 'k zou er een klacht over indienen...

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06

TheDane

1.618

kan opzich heel handig zijn ...

wij doen dat hier ook,

1 ontwikkelbak, 1 produktie omgeving

als we op ontwikkel wat gemaakt hebben zetten we 't in 't cvs, en die produktie bak die doet iedere 10 minuten een cvs checkout zodat de correcte versie altijd online staat.

(produktie bak mag niet op ontwikkeld worden of dingen aangepast, dus dit is wel een acceptable manier om dat te beveiligen)

[edit] is overigens wel een heel ander iets dan wat topicstarter bedoeld, maargoed,.