[XML] A HREF

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik weet dat het ranzig is, maar ik wil een a href link in xml data zetten.

Ik haal een bepaalde text uit een database en zet die in xml om, daar moet nu een link in komen, dit werkt niet, ik begrijp ook wel waarom, maar hoe het wel moet?
code:
1
2
3
<xml>
   <test><a href="javascript:popup('test.htm');"></a></test>
</xml>

Ik heb al geprobeerd met LINK en A XML-LINK maar dat werkt dus ook niet.

Iemand??

weinig tot niks..

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm fluistert: "xslt"

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

XML kent geen "verwerking van tags" op zichzelf...

Dus je kan er een complete table structuur bouwen met allerlei prachtige bomen als:
code:
1
2
3
<table>
  <tr><td>....</td></tr>
...

Zonder dat je een tabel krijgt als je het met je browser opent.

Lees dus eerst nog es de werking van XML door en ook de bedoeling, mocht je dit wel willen hebben, dan zul je met XSLT-stylesheet's moeten werken en dergelijke.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
didio: Ik weet dat het ranzig is, maar ik wil een a href link in xml data zetten.
Waarom is dat ranzig? Er is volgens mij absoluut niets op tegen om een link in een XML bestand op te nemen. Dat je hiervoor percee de HTML a-href constructie wilt gebruik is op zich misschien niet zo mooi, maar ja ;) .
Ik haal een bepaalde text uit een database en zet die in xml om, daar moet nu een link in komen, dit werkt niet, ik begrijp ook wel waarom, maar hoe het wel moet?
Hoe komt dit zaakje in de browser terecht? Transformeer je het naar HTML, gebruik je een CSS? Als je dit gewoon in een browser duwt werkt het uiteraard niet: die beseft niet dat jij hier een link bedoelt :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 15:08 schreef mbravenboer het volgende:

[..]
Waarom is dat ranzig? Er is volgens mij absoluut niets op tegen om een link in een XML bestand op te nemen. Dat je hiervoor percee de HTML a-href constructie wilt gebruik is op zich misschien niet zo mooi, maar ja ;) .
[..]
Ik dacht dat het ranzig was, maar gelukkig had ik het fout :)
Hoe komt dit zaakje in de browser terecht? Transformeer je het naar HTML, gebruik je een CSS? Als je dit gewoon in een browser duwt werkt het uiteraard niet: die beseft niet dat jij hier een link bedoelt :) .
De XML format ik met XSL, ik begrijp ook wel dat het niet kan zomaar, maar is er misschien een andere manier om dit te doen, zonder dat ik alles moet gaan aanpassen..

weinig tot niks..

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
didio: De XML format ik met XSL, ik begrijp ook wel dat het niet kan zomaar
Als je het zaakje transformeert met XSLT is er toch niets aan de hand? Je kunt dit dan prima doen :) . Je kunt de a href gewoon stylen naar het de a href in HTML: deze blijft dus hetzelfde :) . Misschien dat je de link gewoon niet meeneemt in je transformatie?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 16:28 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Als je het zaakje transformeert met XSLT is er toch niets aan de hand? Je kunt dit dan prima doen :) . Je kunt de a href gewoon stylen naar het de a href in HTML: deze blijft dus hetzelfde :) . Misschien dat je de link gewoon niet meeneemt in je transformatie?
Ja maar alles zit in 1 element, de link komt dus zeg maar met de text in de database te staan. Anders moet ik alles weer gaan aanpassen, dat kan wel maar is veel meer werk voor zo'n simpele aanpassing.

weinig tot niks..

Pagina: 1