Twee maal HUB en ADSL probleem

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17
Hoi allemaal,

Ik dacht dat ik toch wel aardig wat wist van "kleine" netwerkjes, maar ik kom hier even niet uit.

Wat is het geval?

Op het werk van mijn pa hebben ze pas een nieuw netwerk gekregen waar een grote hub/switch (nog niet bekend wat het is, ben er nog niet geweest) staat met een aantal werkstations eraan. Aan de up-link poort hangt de ADSL verbinding naar internet.

Nu hadden ze altijd al een kleiner netwerkje (4 pc's) met een eenvoudig hubje. Dit netwerkje ligt aan de andere kant van het kantoor.

Ze willen dat netwerk nu ook op internet hebben en dus was de vraag hoe ? Je kan natuurlijk 4 kabels naar de grote hub trekken, maar het lijkt mij dat je op een of andere manier toch wel die twee hub's met elkaar kan verbinden. Ik dacht dat dit door zo'n up-link ging, maar aangezien 1 hiervan al bezet is...

Wie heeft er suggesties ? Thanks

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

Adsl modem aan de uplink van je switch

vaag heel vaag

een uplink gebruik je om een andere hub/switch aan te sluiten.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17
Op donderdag 03 januari 2002 14:59 schreef dreamer het volgende:

vaag heel vaag
Ja, ik heb het zo door de telefoon doorgekregen. deze week ga ik er even langs, maar ik wilde graag vast wat meningen peilen. Ik vermoed dat die uplink van de switch nog naar een 'server/firewall' gaat waar de ADSL aan hangt.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:53
Nou, hier in huis hebben we ook adsl en mijn 3com hun moet ook aan de uplink poort, anders werkt het niet. Dus dat is wel goed, denk ik.

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:03 schreef MickMack het volgende:
Nou, hier in huis hebben we ook adsl en mijn 3com hun moet ook aan de uplink poort, anders werkt het niet. Dus dat is wel goed, denk ik.
Ja hoor dat is zeker goed.

De oplossing is simpel:

ADSL modem in de uplink van de switch,

een enkel lijntje van een poort van de switch naar de uplink van de HUB

KLAAR

Ikzelf heb thuis mijn ADSL modem beneden staan in de uplink van een 10Mbit HUBje, dan een touwtje van een van de hub-poorten naar zolder in de uplink van een 10/100Mbit switch... Loopt prima

Okeey normaal zou je de switch bij het modem plaatsen, en de HUB daarachter, maar mijn HUB is maar 10Mbit, en op zolder staan 100Mbit machines, vandaar dat de switch daar staat. De HUB beneden is enkel om zo nu en dan een noodboek bij te plakken op 10Mbit.