Toon posts:

Welk moederbord met RAID???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leuk moederbordje met RAID en DDR.
Dus ik ben hier het forum een beetje af gaan zoeken maar die nu door de bomen het bos niet meer!!

Ik heb tot nu toe gezien: Abit KR7A-RAID,ASUS A7V266-E,MSI K7T 266 Pro2-RU,en heb er allemaal veel goeds over gelezen.

Welke van deze borden is nou het beste qua snelheid,overclockbaarheid,stabiliteit etc????
Of moet ik voor een heel ander bord gaan? (en kom nou niet aanzetten met een Dual Athlon bord,want daar heb ik de euro-centen op het moment ff niet voor,ookal zou ik hem wel wille hebben :P)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
ja,dat had ik ook al gelezen,en mijn ervaring is dus dat benchmarks helemaal niks zeggen.
ik wil het gewoon ff van mensen met ervaring met 1 van deze borden horen.. :)

Verwijderd

Ik zou ook ff kijken naar de Iwill XP333-r die heeft DDR 333, ATA 133 en RAID ;)

Reviews zat op de frontpage en hij's ook heel snel ( zie plaatje )

Alleen de EPOX 8KHA+ lijkt me een geduchte concurent kwa overclock, alleen heeft die geen RAID ( wat je er wel bij kunt kopen los trouwens )...

Afbeeldingslocatie: http://hem.spray.se/umeimak10/xp333/bios1203/207fsbminne1203.gif

Dit is een XP333-r met vmem en vcore mod en zoals je ziet op 207 FSB :)

Hij verslaat op games gebied alle borden inc. de KT266A chipset......

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Natuurlijk draai ik dan maar op 176MHz FSB, maar als je verschil bekijkt in FSB speed tov. het IWILL board, zie je duidelijk een beetje het achterblijven van de ALI chipset. :)

Waarom draai jij dan niet op een hogere FSB speed Species_8472 ? Je hebt toch ook zo'n board en dan maar op 133MHz ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2001/Sandra%20scores/10x176mhz-mem.JPG

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:59 schreef Rick2001 het volgende:
Natuurlijk draai ik dan maar op 176MHz FSB, maar als je verschil bekijkt in FSB speed tov. het IWILL board, zie je duidelijk een beetje het achterblijven van de ALI chipset. :)

Waarom draai jij dan niet op een hogere FSB speed Species_8472 ? Je hebt toch ook zo'n board en dan maar op 133MHz ?

[afbeelding]
ik heb mijn orderbevestiging al binnen vanaf 21 dec van eynstein maar nog niks ontvangen helaas dus ik mis mijn processor nog :'(

En ze zijn nu dicht dus dat word helaas volgende week denk ik :'(

Edit/ Jij had je FSB toch ook al hoger gehad ? Iets in de 200 toch ? Heb je daar geen benches van :9

Verwijderd

Topicstarter
Wow!
Impressive!!
Maar ik dacht altijd dat die Ali chipsets niet zo best waren..
Looks like i was wrong.
Maar als hij op standaard draait,loopt hij dan ook de Via 266a eruit??

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 17:41

Masselink

Voor de dorst

Ik heb zelf de Abit Kr7a-Raid en die bevalt heel goed. heeft een ATA133 Raid controller. Zal je zeker niet tegen vallen. Hij is duur, maar er zijn ook geen problemen mee...

Epox komt binnenkort met een 8kha+ met Raid (ook een ATA133 controller) die volgens mij de 8KHA2 gaat heten. De 8Kha+ is volgens velen een goed bordje. Die Raid controller extra erbij zal het bordje nog beter tot zijn recht laten komen.

Success met je keuze.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 16:30 schreef Sjaak-Dude het volgende:
Wow!
Impressive!!
Maar ik dacht altijd dat die Ali chipsets niet zo best waren..
Looks like i was wrong.
Maar als hij op standaard draait,loopt hij dan ook de Via 266a eruit??
Paar reviews:

Hier

En hier

Verwijderd

Topicstarter
Na veel denkwerk heb ik besloten om voor de Abit kr7a te gaan.
Daar gaat een unlockte XP1800+ op.
dus dat wordt dus oc'en als een idioot.. :9~
Pagina: 1