Welk Cordless Toetsenbord???

Pagina: 1
Acties:

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een leuke cordless toetsenbord. Ik heb zelf ooit een hele goede Logitech Optical Mouseman gekocht waar ik heel tevreden over ben.
Maar ik wil toch een ergonomic toetsenbord die draadloos is. En misschien ook toch een draadloze muis.

Ik heb soms last van RSI en ben zeer tevreden over me huidge muis... Wat raden jullie me aan me toen in dit geval???

P.S Ik heb de pricewatch bekeken en wat plaatjes enzo maar ik weet natuurlijk nooit hoe zo'n toetsenplank typt enz.
Dus misschien heeft iemand hier er ervaring mee, en kan mij een goede tip geven.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Met een draadloos toetsenbord ga je misschien steeds in rare houdingen zitten. Bordje op schoot, daar krijg je rsi van.

Ga voor de optical desktop van logitech, dus de muis en toetsenbord. De muis heb ik ook en is heel erg fijn en nauwkeurig

http://gathering.tweakers.net/forum/find

:o

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zoals idd genoemd is, draadloos is niet aan te raden als je last hebt van RSI, want dan ga je idd in rare posities zitten. Ik heb zelf een natural keybord van microsoft. Echt een heerlijk toetsenbord. Je moet wel ff wennen en de eerste paar dagen zit je er net een toets naast :) Maar daarna typt het geweldig. Er is ook al een pro versie van beschikbaar (extra knoppen) IMHO moet je die nemen

Edit voor de zoveelste keer: #&^*&%*& Plaatje plakken wil niet lukken. Ik ga ff mijn frustratie weggooien met sneeuwballen :P

http://www.microsoft.com/catalog/display.asp?subid=22&site=679&x=32&y=16

http://www.microsoft.com/catalog/display.asp?subid=22&site=596&x=18&y=13

Zoek het plaatje maar op ;) :P

Verwijderd

Je kan ook gewoon een cordless kopen en niet in slechte houdingen gaan zitten hoor, dat doe ik zelf al een jaartje of drie :z

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 03 januari 2002 16:19 schreef Courage het volgende:
Je kan ook gewoon een cordless kopen en niet in slechte houdingen gaan zitten hoor, dat doe ik zelf al een jaartje of drie :z
Ik zat erop te wachten :P

• hives
Ik denk dat ik zelf ook voor de toetsenbord en muis van Logitech ga.

Hebben jullie nog suggesties voor welke een beetje voor mij is aan te raden???

Alvast bedankt.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

cordless desktop van logitech is heel goed!!! Veel functieknoppen op het toetsenbord en een goede draadloze muis!

Soms een beetje last van RSI bestaat overigens niet. RSI heb je of je hebt het niet....niet een beetje!!

Maar het is wel waar dat je moet uitkijken met vreemde houdingen. Ter voorkoming van RSI is het gunstig regelmatig van houding te wisselen...dat kan heel goed met een draadloos toetsenbord!!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• hives
Mwa, in principe heb ik wel RSI maar het is gelukkig meestal snel weer over als ik goed rust neem.
De dokter heeft me ook al andere bureau aangeraden en inderdaad een beter toetsenbord enzo.

Ik heb zelf net plaatjes gezien van de Logitech Cordless Desktop en in zijn prijsklasse ziet hij er zeer goed uit!

Maar qua prijs ligt de Itouch er ook dichtbij... Ik zit nu dus een beetje te twijfelen welke set ik van Logitech moet nemen dan.

Kan iemand me de doorslag geven???

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 17:56 schreef hives het volgende:
Kan iemand me de doorslag geven???
Ja hoor, neem de simpelste. I-touch heb je geen reet meer aan, die paar toetsjes is een zeer kleine toegevoegde waarde ten opzichte van de gewone.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb zelf het Logitech Cordless Desktop. Ben er erg tevreden over. Het enige wat ik mis zijn Caps- en NumLock lampjes enzo. Maar dat is natuurlijk om batterijen te sparen. Nu zit er bij de software wel een optie om dat in je Systray te zetten, maar die heb ik persoonlijk het liefst zo leeg mogelijk. :)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 19:41 schreef BreadFan het volgende:
Ik heb zelf het Logitech Cordless Desktop. Ben er erg tevreden over. Het enige wat ik mis zijn Caps- en NumLock lampjes enzo. Maar dat is natuurlijk om batterijen te sparen. Nu zit er bij de software wel een optie om dat in je Systray te zetten, maar die heb ik persoonlijk het liefst zo leeg mogelijk. :)
batterijen sparen?

die muis blijft bij mij wel knipperen

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 19:36 schreef Courage het volgende:

[..]

Ja hoor, neem de simpelste. I-touch heb je geen reet meer aan, die paar toetsjes is een zeer kleine toegevoegde waarde ten opzichte van de gewone.
Persoonlijk vind ik die extra knopjes wel nuttig, maar niet doorslag gevend.
Wat wel doorslaggevend is, is de extreem lichte/lekkere toetsaanslag van de Cordless Optical. Tikt echt veel lekkerder dan de andere van Logitech (en microsoft :?). Bovendien ziet ie er EXTREEM strak uit :P :9
Echt super lekker. Aanrader!!

Verwijderd

Ik heb de Logitech Cordless Desktop Pro en een Logitech MouseMan Wheel Optical en met deze combinatie heb ik nog nooit een probleem gehad. Alleen soms gaat het board even van de connectie af, maar dat gebeurt zelden..

Ik heb ook nog nooit iets van RSI gemerkt. Ook al vinden sommige mensen die ik ken dit heel vreemd. Die hebben RSI overal en die zitten nog minder achter de computer dan ik.

Zonder draadje is wel lekker trouwens, maar om hem nou op schoot te houden. Dat doe ik zelden..

Logitech Cordless Desktop Pro dus..

[EDIT]

Dees heeft wel zo'n eeuhm schuine streep in het midden, en dat is wel even wennen, maar als je er eenmaal aan gewend bent typt het heerlijk..

DEES:

http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/2721

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 17:15 schreef Dafunk het volgende:

[..]

batterijen sparen?

die muis blijft bij mij wel knipperen
Het is wel goed om te weten hoelang je ongeveer met een setje batterijen doet. Mijn ma heeft een logitech corless mouse en toen ik er nog dag en nacht achter zat was die muis om de 3 dagen leeg, heel irritant. Misschien heeft iemand wat over de batterij duur te zeggen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de Logitech Internet navigator toetsenbord en daarvoor de gebroken toetsenbord van microsoft ook met tig toetsen.

ik vond die Microsoft toch veel lekkerder tikken, niet alleen door Ergonomische maat maar ook gewoon qua toetsenaanslag.

als het draadloos moet zijn bij mij is het van microsoft.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 18:24 schreef laddy17 het volgende:

[..]

Het is wel goed om te weten hoelang je ongeveer met een setje batterijen doet. Mijn ma heeft een logitech corless mouse en toen ik er nog dag en nacht achter zat was die muis om de 3 dagen leeg, heel irritant. Misschien heeft iemand wat over de batterij duur te zeggen?
koop 4 oplaadbare batterijen en een druppellader, ik moet ze 1 keer per maand vervangen

• Korn21
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik zou allereerst voor een Logitech gaan, microsoft is ook wel goed, maar wel iets duurder. Daarnaast moet je idd zeker oplaadbare batterijen nemen, want die dingen raken vertieft snel op!

|Specs|

• hives
Ok hartstikke bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik de Logitech cordless desktop ga halen.

Dan houd ik tenminste ook geld over voor een oplader en batt. :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 22:52 schreef hives het volgende:
Ok hartstikke bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik de Logitech cordless desktop ga halen.

Dan houd ik tenminste ook geld over voor een oplader en batt. :Y)
Omdat je geen optical neemt (die slurpen batterijen leeg) heb je ook geen oplader nodig, ik doe volgens mij al drie jaar met dezelfde batterijen in mijn keyboard en van de muis misschien 1x vervangen... :)

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 22:58 schreef Courage het volgende:

[..]

Omdat je geen optical neemt (die slurpen batterijen leeg) heb je ook geen oplader nodig, ik doe volgens mij al drie jaar met dezelfde batterijen in mijn keyboard en van de muis misschien 1x vervangen... :)
De cordless desktop optical is toch een draadloos TB en een cordless optical muis :?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zelf zou ik een draadloos tobo afraden i.v.m. het wisselen van de batterijen (knap lullig tijdens interessante chat of tijdens p0rn kijken en mama komt binnen :9 )enzow...

Mocht dit je niet op andere gedachten brengen:

Logitech

Sim-pel >:)

Dividend for Starters

Pagina: 1