[Java] Rechtstreeks printen

Pagina: 1
Acties:

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil vanuit een Java applicatie een html pagina printen.
Ik wil dit rechtstreeks naar de printer sturen zonder tussenkomst van een printer-dialoog schermpje.
Ik wil namelijk voorkomen dat men op kan geven hoeveel exemplaren er uitgeprint worden ( maximaal 1 ) etc.

Ik start nu internet explorer op, toon de html pagina en heb een knop waarmee de pagina afgedrukt wordt.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad ?
Een link naar bijv. een internet pagina met info is al voldoende.

Mijn dank is groot :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Een HTML pagina printen zal niet makkelijk worden (tenzij je de code wilt printen ;) ). Alleen Swing biedt een component waarmee je HTML zou kunnen printen, maar die is alles behalve goed en up-to-date.

Direct kliederen op een pagina is wel mogelijk (kijk maar eens naar PrinterJob), maar HTML goed printen zal je niet snel lukken als je geen goed HTML component weet vinden of zelfs koopt.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Bartoz
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 14:38 schreef mbravenboer het volgende:
Een HTML pagina printen zal niet makkelijk worden (tenzij je de code wilt printen ;) ). Alleen Swing biedt een component waarmee je HTML zou kunnen printen, maar die is alles behalve goed en up-to-date.

Direct kliederen op een pagina is wel mogelijk (kijk maar eens naar PrinterJob), maar HTML goed printen zal je niet snel lukken als je geen goed HTML component weet vinden of zelfs koopt.
Haha, ik had al verwacht dat het eerst antwoord van jou zou komen ;)

Helaas had ik ook al zo'n vermoeden dat dit vraagstuk niet 1,2,3 op te lossen is. Ik ben al druk aan het zoeken naar een componennt voor het printen van HTML. Nog niets gevonden op dit moment...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
bartoz: Haha, ik had al verwacht dat het eerst antwoord van jou zou komen ;)
* mbravenboer is watching you ;) .
Ik ben al druk aan het zoeken naar een componennt voor het printen van HTML. Nog niets gevonden op dit moment...
Er bestaan wel goede Java HTML componenten, maar die kosten geld. Je kan eventueel ook IE of Mozilla inpluggen met flink wat goede wil. Platform-onafhankelijkheid is dan uiteraard weg.

Wat moet je precies implementeren? Misschien is een XML -> XSLT -> XSL Formatting Objects -> PDF/RTF iets?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Bartoz
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 14:47 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

* mbravenboer is watching you ;) .
[..]

Er bestaan wel goede Java HTML componenten, maar die kosten geld. Je kan eventueel ook IE of Mozilla inpluggen met flink wat goede wil. Platform-onafhankelijkheid is dan uiteraard weg.

Wat moet je precies implementeren? Misschien is een XML -> XSLT -> XSL Formatting Objects -> PDF/RTF iets?
Tja, als ik geen - gratis - component kan vinden die HTML kan afdrukken, dan ga ik verder kijken naar andere alternatieven, o.a. de oplossing hierboven :)