Toon posts:

Hotmail CLASS css?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje. Ik heb een html-mailing gemaakt.

De mail is volgens w3c HTML4.0 compatible en CSS compatible.
In de head heb ik een styleblock waarin in van bijvoorbeeld de TD bepaal welke achtergrondkleur ze moeten hebben en dat padding 10px is.
code:
1
2
3
4
5
td.oranje{ 
  background-color: #FF9000; 
  padding-left: 10px; 
  padding-right: 10px; 
}

Ik roep deze op dmv <td class=oranje>blaat</td>

Als ik nu de mail bekijk in Outlook express ziet het er prima uit, maar in Hotmail ziet het er ranzig uit, omdat hij geen gebruik maakt van de classes. Dus dezelfde letters en geen oranje td's :(
Als ik de hotmail echter binnen haal via outlook express werkt het wel weer gewoon??
Weet iemand wat hier de oorzaak van is? Filtert hotmail de classes eruit ofzo?

Wat ik wel vreemd vind, is dat style's wél werken! Dus als ik nu zeg:
code:
1
<td style="background-color: #FF9000; padding-left: 10px; padding-right: 10px;">blaat</td>

werkt het wel!

klik hier voor de code
Ik zit nu op mijn werk en kan vanaf hier niet instellen dat de mail naar een ander adres wordt gestuurd... Dus ik wordt zo overspoeld met mailtjes :)

Bedankt alvast!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

misschien een probleem met een external stylesheet?

denk dat hotmail (dat immers in je standaard browsers vertoond word) geen links naar external files toestaat, immers die kunnen misbruikt worden om spam te monitoren

je kunt kijken of je de stylesheet via een multipart mail kunt includen of gewoon de styles inline plaatsen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb even in de source gekeken van de hotmail-pagina, maar het blijkt dat hotmail gewoon het hele stuk vanaf <html> tot <body> eraf haalt, dus ook de head waar mijn style-BLOCK instaat. (geen stylesheet)

Gelukkig mag ik van mijnheer W3C ook een styleblock in de body zetten... Ik zal het even proberen als ik thuis ben.

In ieder geval bedankt :)

Oh ja, weet iemand toevallig hoe breed een html-email mag zijn als ik rekening houd met 800x600? Is mijn inschatting dan zo goed (zie voorbeeld)? Verder zal ik niet meer zeuren... :9