Toon posts:

[Wireless Lan] Lan setje en Access point?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb net een paar oude topics doorgelezen, maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik ben thuis een draadloos netwerkje (pc + laptop; bereik max 20 m.) aan het aanleggen. Nu heb ik bij een Wireless Lan setje van E-tech gezien voor 172 Euro en dat is inclusief een pcmia en pci kaart. Maar ben ik dan klaar?? Of moet ik dan ook een Access Point hebben, ik had al begrepen dat dit een soort kastje is die gebruikt wordt als zendstation, heb ik deze ook nodig om een netwerk compleet te maken?
Alvast bedankt,

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

ik d8 dat deze setjes alleen waren voor het inet te delen.
Om ook je netwerk wireless te maken moet je een module toevoegen of zoiets....

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je een lan wil aanleggen tussen 2 pc's (ik heb begrepen dat dit bij jou het geval is ?) Heb je geen accespoint nodig. Twee wave-lan kaartjes en 1 pci-pcmcia-kaartje zou in jouw geval voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
dus met een wireless Lan setje opzichzelf kan je helemaal niks?...?? Wat meer gevevens; de andere computer staat in een schuur naast ons huis en daar staat @home kabel op en een netwerkkaart, en nu wil ik dus een laptop in huis ook op die kabel zetten. Zonder kabels dus.

• TheProphet

TheProphet

unifi-forum.nl

Een access station kan verbinding maken met meerdere PCI, PCMCIA en USB wireless. (Een Access Station kan niet rechtsreeks communiceren met een andere Access Station)

Ondersteunt 11, 5.5, 2 en 1 Mbps data rate

Gebruikt de 2.4GHz frequentie band

Overeenkomstig IEEE 802.11b

Optimale beveiliging dankzij Wired Equivelent Privacy (WEP)

Compatibel met Wi-Fi voor perfecte uitwisselbaarheid

13 kanelen (Europe)

Bereik: 7 kilometer met juiste antenne (bel voor meer informatie)

Bereik: 25m op 11Mbps, 100m op 5.5Mbps of minder

CE keuring Class B, FCC Class A & NSTL certified

Gebruikers kunnen vrij bewegen terwijl de netwerk verbinding continu aanwezig is

Het draadloze netwerk is de ideale oplossing voor mensen die graag mobiel willen blijven in en rondom het bedrijf. De gegevens worden via radiogolven verstuurt zodat u geen bekabeling meer hoeft aan te leggen. U kunt bijv een draadloze netwerkverbinding aanleggen tussen twee gebouwen die gescheiden zijn door een openbare weg. De overbrugbare afstand binnen een gebouw is ruim 40 meter, in open lucht is de maximale afstand ruim 200 meter.
Meerdere computers kunnen via de draadloze pcmcia cards met elkaar communiceren. Dankzij de 64 en 128 bit versleuteling is de veiligheid van uw gegegevens gewaarborgd.

Verwijderd

waar heb je dat pakketje gezien heb je daar een url van want als dit werkt en het kan over een straal van rond de 50m dan wil ik ook wel zo'n setje hebben

• TheProphet

TheProphet

unifi-forum.nl

kijk eens op www.e-tech.nu

Verwijderd

Topicstarter
okee... dus als ik het goed heb, kan ik dus verder met alleen dat Lan setje (daar kan je ook internet op delen neem ik aan "peer to peer") en als je eventueel een access point aan zou schaffen gaat het om grotere afstanden en meerdere stations, wat dus niet in mijn geval is.

Correct me if i'm wrong....

Arne_F: staat op alternate.nl bij E-tech

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je hebt verder niets nodig, je kan er een 'ad hoc' netwerk mee bouwen. Dat werkt prima. Internet delen? In principe moet dat goed gaan. Disken sharen? Dat gaat goed en Remote desktop ook

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
en wat is dan het verschil met een ad hoc netwerk... je hebt dan toch dezelfde mogelijkheden als een "normaal" netwerk? d8 het wel tenminste

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Effectief is het ook hetzelfde. Maar al je stations zijn hetzelfde. Met een accesspoint is die als het ware de baas die kan dan ook veel meer stations in de gaten houden.. Bij een ad hoc netwerk is er ook vaak een maximum van 4 stations. Anders snappen ze het niet meer.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wireless lan zal 'hetzelfde' werken als een netwerkje met draadjes, misschien iets meer instellingen, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Over die ad hoc zou ik me geen zorgen maken (gewoon ff aanzetten aan beide kanten)

Verwijderd

Topicstarter
ahha okee bedankt voor de informatie.. ik zal um eerst is even gaan bestellen.

ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
okee ik ben even de draad kwijt (heel flauw grapje).. maare volgens mij kan je niet sneller dan 1 Mbit en ook niet meer dan 2 gebruikers... kijk bijvoorbeeld maar naar het Homefree pakketje van Diamond. En de afstand is hierbij ook maar een meter of 10. Moet ik nu toch een access point aan gaan schaffen, of hoe doen jullie het eigenlijk???
Alvast bedankt

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 04 januari 2002 17:07 schreef Logic4u het volgende:
okee ik ben even de draad kwijt (heel flauw grapje).. maare volgens mij kan je niet sneller dan 1 Mbit en ook niet meer dan 2 gebruikers... kijk bijvoorbeeld maar naar het Homefree pakketje van Diamond. En de afstand is hierbij ook maar een meter of 10. Moet ik nu toch een access point aan gaan schaffen, of hoe doen jullie het eigenlijk???
Alvast bedankt
Ik draai hier met Dynalink kaartjes en dat gaat prima hoor. Gewoon 11 Mbit en op afstenden tot een meter of 15. Verder ben ik niet geweest.

De server staat op de 1e verdieping aan de voorkant. Het huis is 7.5 meter lang. Mijn tuin ook zoiets. Ik sta dit te typen in de schuur die daar weer achter ligt. HET IS KOUD. Maar de verbinding is nog steeds 11 Mbit

Verwijderd

Ik heb hier met 5 vrienden 1 casema abo over een afstand van 500 meter draadloos werken.

p.s. de grootste afstand die ik zelf heb gehaald is 9000 meter !!
Pagina: 1