Ervaringen met Asus Portables

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik zoek al lang een portable en ik heb een beperkt budget.

Nu zag ik iets interessants in de Makro staan:

Afbeeldingslocatie: http://tomsworld.dyndns.org/zooi/asusport.jpg

Hebben jullie ervaringen met Asus portables qua kwaliteit en service.
Ik heb enkel ervaringen met moederborden en videokaarten van Asus en dat valt heeel goed mee.

€ 1999 vind ik nog betaalbaar ik wil er niet veel meer aan geven. Als tweede pc.

Deze aanbieding loopt de hele maand dus ik heb wel nog wat tijd om te beslissen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Mooi ding !

Kijk ook eens bij Mediamarkt in duitsland, daar kun je ook goedkope laptops kopen.

(volgens mij zit hier geen Mobile proc. in)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 14:24 schreef Toverstaf het volgende:
Mooi ding !

Kijk ook eens bij Mediamarkt in duitsland, daar kun je ook goedkope laptops kopen.
Kopen in een ander land is nog vervelender ivm garantie denk ik. En dan is er nog het probleem dat Duitsers geen azerty typen.
(volgens mij zit hier geen Mobile proc. in)
Waarschijnlijk is het deze cpu

Afbeeldingslocatie: http://tomsworld.dyndns.org/zooi/acpu.jpg

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Op donderdag 03 januari 2002 15:17 schreef tomsworld het volgende:

[..]

Kopen in een ander land is nog vervelender ivm garantie denk ik. En dan is er nog het probleem dat Duitsers geen azerty typen.
[..]
Yep, duitsers hebben QWERTZ
Waarschijnlijk is het deze cpu

[afbeelding]
Er zijn heel veel fabrikanten van laptops die een gewone P3 cpu in zo'n laptop pleuren. Deze hebben geen speedstep (of hoe heet die zut) waardoor je accu dus minder lang mee zal gaan.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:21 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Yep, duitsers hebben QWERTZ
[..]

Er zijn heel veel fabrikanten van laptops die een gewone P3 cpu in zo'n laptop pleuren. Deze hebben geen speedstep (of hoe heet die zut) waardoor je accu dus minder lang mee zal gaan.
Je kunt bij de Mediamarkt meestal tegen betaling (+- E25) een andere toetsenbord indeling nemen.
(ik was zo dom om dat niet te doen :))

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
En die ATI-M6P 16MB videokaart is daar nog een spelletje mee te spelen of totaal niet ?

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Het gaat dus blijkbaar om deze http://notebook.asuscom.de/notebooks/products/L8400L/l8400l_1.htm raar dat op de asus engelse site niks te vinden is en op de Duitse wel

ik lees dat die Ati M6-P 16MB een mobile Radeon is ik meen al goede commentaren gehoord te hebben hierover.

Is er echt niemand hier die ervaring heeft met Asus Notebooks ???

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ze zijn errug sterk :+
een vriend van me heeft er ooit eens eentje van 1,5 meter hoog op de plavuizen laten kletsen, alleen een paar scheuren in de tft :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Mynote notebooks van Mycom zijn ook Asus notebooks. Op zich wel aardige dingen, behalve dan dat ik wat pech heb ermee:

- Fujitsu harddisk is bezig stuk te gaan (al een hele tijd)
- D/A Converter van geluidskaart stuk
- Ejectknopje pcmcia stuk
- Koelertjes maken lawaai

Ben benieuwd hoe de mycom service is.

Maar verder is het wel een okey ding :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 23:16 schreef budi het volgende:
Mynote notebooks van Mycom zijn ook Asus notebooks. Op zich wel aardige dingen, behalve dan dat ik wat pech heb ermee:

- Fujitsu harddisk is bezig stuk te gaan (al een hele tijd)
- D/A Converter van geluidskaart stuk
- Ejectknopje pcmcia stuk
- Koelertjes maken lawaai

Ben benieuwd hoe de mycom service is.

Maar verder is het wel een okey ding :)
In verband met die garantie zie ik op een paar sites dat ze een upgrade naar 3 jaar garantie verkopen.
Zou je dit apart kunnen krijgen bij Asus ofzo zoals die Compaq care packs.

Heeft er soms iemand een e-mailadres van Asus in België of Nederland ?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Strikt genomen volgens het consumentenrecht zou je geen garantie bij hoeven kopen. Als je een produkt koopt, mag je er vanuit gaan dat hij 'een redelijke periode' naar behoren blijft functioneren.
Als je bijvoorbeeld een wasmachine koopt mag je er vanuit gaan dat hij drie jaar minimaal meegaat. Als er maar een jaar garantie op zit en hij gaat na twee jaar stuk, dan hoort de fabrikant hem toch (kosteloos dan wel voor een zeer gereduceerd tarief) te repareren.

Het bijkopen van garantie kan echter wel een hoop trammelant schelen. Anders moet je weer zo moeilijk doen met de fabrikant die eerst natuurlijk niet wil meewerken.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 22:30 schreef tomsworld het volgende:

ik lees dat die Ati M6-P 16MB een mobile Radeon is ik meen al goede commentaren gehoord te hebben hierover.
De grafische kaart die hierin zit is geen mobile Radeon, maar een Ati Rage Mobility met 16MB geheugen. Deze is genoeg voor een potje Half-Life ofzoiets, maar kan zich nooit niet meten aan een Radeon of een GeForce.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 22:38 schreef the_bbk het volgende:

[..]

De grafische kaart die hierin zit is geen mobile Radeon, maar een Ati Rage Mobility met 16MB geheugen. Deze is genoeg voor een potje Half-Life ofzoiets, maar kan zich nooit niet meten aan een Radeon of een GeForce.
De spelletjes die ik erop zou spelen is grotendeels maar strategy ofzo en af en toe es een potje quake maar in hoofdzaak gaat die gebruikt worden voor andere dingen.

In mijn desktop zit een Geforce 2 MX400 64MB daar gaat zo een kaartje natuurlijk nooit aan tippen.

Maar al bij al lijkt het een goede koop. Enkel dat van die garantie zou ik nog duidelijk willen zien.

Dus iemand die een e-mailadres heeft van asus in België of Nederland :) :)

Pagina: 1