[cm] Ik zoek een Desktop-kast met noise red.

Pagina: 1
Acties:

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
He allemaal,

vergeef mij deze post, maar ik zie onder search alleen mensen vragen naar deze dingen, en niemand post ervaringen.

Verhaal in het kort: Ik ben op zoek naar een kleine stille oplossing voor mijn nieuw te bouwen pc.

Waarschijnlijk moet er een 1700xp of ander kosten-effectief moederbord+cpu combo in passen, plus een Geforce 3 + soundcard. Ook een DVD-speler en CDR, HD en FD.

Ik las wel wat over de AOPEN 95 serie, maar zie daar geen specificaties in staan met info of er een Zelman-kit in past.

Ook weet ik niet welke andere aanpassingen gemaakt kunnen worden.

Graag vraag ik het dus aan de goden hier: Hebben jullie ooit een mooie desktop kast gevonden die aan mijn eisen voldoet?

Groeten, en nog de beste wensen :)

Verwijderd

Op de CD die bij de nieuwste c't (niet computer totaal, die andere) zit een mooie review van zes kasten. Kasten zijn van: Vobis; A Conto; Blacknoise; Case-Shop; Hiller & Hinken; LEY-ECD; Silentmaxx. Dit zijn speciale 'silent' kasten dus.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:17
Jullie moeten mij op mijn woord geloven:

Ik heb een aantal jaren geleden een Mycom (Inwin) midi tower gekocht voor mijn broer. Deze kast is echt superstil, enorm zwaar (qua gewicht dus) en resoneert niet.

Ik heb nu een Mycom (wederom Inwin) midi tower gekocht voor de computer in mijn woonkamer en ook deze is superstil. Eens per 1-2 uur hoor je de voeding even blazen want dat ding is temperatuur gestuurd. Dat duurt max 1-2 minuten (voor mijn gevoel althans) en dan is het weer over.

Ook deze is lekker zwaar en heeft twee USB poorten aan de zijkant die je met de meeste moederborden kan verbinden. lekker makkelijk voor je camera en spelpook.

Er zit een AMD XP 1600 in met een coolermaster koeler die een hoop lawaai geeft. Bovendien heb ik daar 3 van de 9 schoepen vanaf moeten breken (eentje ging niet vrijwillig, vinger ertussen ;') (moederbord en kast onder het bloed) , daarom ook maar die andere twee schoepen eraf gebroken). Maar dit terzijde.

Bovendien is Mycom niet duur en het uitje wel waard. (Altijd leuk om daar even in de vitrines en de stellingen te kijken).

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Dank voor je reactie, maar het gaat mij eigenlijk om het desktop model. Ik ga vanmiddag nog effe bij de winkel kijken.

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
Kijk of je een "oude" Hewlett Packard Desktop kan vinden. HP maakt standaard gebruik van Fanducts en andere geluidsverlagende oplossingen (Ik heb zelfs PII systemen gezien zonder actieve koeling)

Ik werk nu met een nieuwe Vectra VL420 PIII 1Ghz...en deze is gewoon niet te horen.

Verwijderd

Compaq heeft ook heel sille kasten. Bij ons op t werk hoor je die dingen niet eens, zit achterin de kast gewoon een 80mm fan op het enorme koelblok gericht.
Pagina: 1