Toon posts:

Zelf muziek maken

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een programmatje waarmee je bijvoorbeeld de spatiebalk als de toets voor de beats in kan stellen? Dus als je op de spatie douwt dat je dan die beat hoort. Beetje vaag maarja...

Verwijderd

beetje erg bedoel je :P

bedoel je het aantal bpm aangeven door het ritme aan te slaan ofzo? in cakewalk pro audio zit zo'n optie, maar dat zal ook wel in andere sequencers zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoel ik, dat je het ritme zelf kan aanslaan met een toets op je toetsenbord. Zijn er ook nog andere???

• brikoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03-2022

brikoe

Ehm....wacht ff!

Hehe, je hoeft al niet meer te wachten ;)
Je wilt dus muziek maken m.b.v. je toetsenbord....dance-muziek? of iets dergelijks. Ik heb weleens een programma gezien (ik heb het zelfs nog op mijn harde schijf staan :)) dat heet Cubasis. Dat is naar mijn idee een mix-programma. Verschillende geluiden/sounds kan je dan samenvoegen....of is dat niet de bedoeling?

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat samenvoegen is niet helemaal de bedoeling, ik zoek een programma waarmee je zelf de beats aan kan slaan op je toetsenbord.

Verwijderd

Ik neem aan dat je deze optie wilt gebruiken om je beats in een sequencer wil syncen aan een andere bron (platenspeler of zoiets). Leg even precies uit wat je wilt want volgens mij zijn er voor jouw wens plenty andere, zoniet betere oplossingen....

LB

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel simpel wat ik wil. Ik wil gewoon een wavje maken, maar nou zoek ik een programma waar mee je zelf het ritme of de beats aan kan slaan.(das al 3x :) )

Verwijderd

neem aan dat je MIDI gaat recorden?

graag met ja of nee antwoorden en niet dat je de beats wilt aangeven :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee Afbeeldingslocatie: http://www.weirdsoft.domainvalet.com/bonk.gif

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:28

Tim Schuhmacher

abasios

Hij wil een ienimienie programmatje, waarmee je een mini wavje kunt open. Elke keer als je op een knop je druk moet deze afgespeeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het begint er al op te lijken maar ik bedoel gewoon als je 5x op enter slaat dat je dan 5x een toon of een beat hoort, en het is dan de bedoeling om dat als wave op te slaan snappie?

• brikoe

brikoe

Volgens mij kan dat dus met Cubasis AV! :P

Misschien kennen anderen dat programma om er je het zijne van te vertellen, want ik gebruik het eigenlijk nooit......ooit eens wat geprobeerd.

Je kan je eigen wavjes in dat programma gebruiken........dus?

nog nie goed......dan hoor ik het wel ;)

Verwijderd

beetje omslachtig misschien, maar als er iemand wat beters heeft horen we 't graag :)

-neem sample
-maak er soundfont van met vienna
-speel met je keyboard wat je wilt, met een sequencer
-convert het naar wave, of record het naar wave

Misschien zoiets?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Vroeger, heel vroeger, had je nog van die programma's zoals Fasttracker, bedoel je zoiets...??

Verwijderd

Hij wil gewoon op dat toetsenbord ramme

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

djez..

volgens mij hoef je je muziek/audio (on)heil niet hier te zoeken zeg..
:)

cubasis is een SEQUENCER en geen druk-maar-op-een-knopje machine die er geluid uitpompt.
overigens, wat heeft dat met muziekmaken te maken en waarom wil je dat..?
je heebt van die dingen waar je dmv wat toetsen op je toetsenbord samples kunt stapelen (staan al in de goeie toonsoort, bpm) een soort realtime sequencer..
maar hoe dat ook alweer heet..
gewoon even zoeken..
suxes ermee..

Verwijderd

dat wat ik zei kan dus met cakewalk, zit ook virtual keyboard bij, zodat je het op je gewone toetsies kan doen...

fasttracker heeft hier helemaal niets mee te maken....

Verwijderd

Topicstarter
Owkee ik zal het 'ns met cakewalk proberen. ff snel naar de winkel rennen ;)

Verwijderd

Als je deze apparatuur hebt, lukt alles :)

-Roland EM-10 Synth (keyboard)
-Hammond GM-1000 Soundmodule
-Cakewalk Pro Audio 9.0

jaja, moi gebruikt 't zelf :)

en 'n beetje goed keyboard kunnen spelen natuurlijk. ;)

Verwijderd

by the way... spatiebalk indrukken om beat te krijgen? Magix Music Maker misschien?... ( ;))

Verwijderd

Topicstarter
Wel eens van een piano gehoord? ja? Nou ik wil dus zeg maar van me toetsenbord een piano maken en wat ik dan doe wil ik als wave opslaan.

• brikoe

brikoe

oh.........zo!!!!

ZegT dat dan :)
Dan is Cakewalk de oplossing volgens mij...alleen is het de vraag of je dat ook op kunt nemen.
Wat je dan kan doen is Cakewalk gebruiken als invoer voor een ander progje, maar hoe.........don't ask me ;)

Verwijderd

deze discussie was toch al klaar? ;)

hij zei ook dat ie dat wou, en ik zei dat dat met Cakewalk kon...
Bij de laatste versies van Cakewalk Pro Audio zit een soort driver/programma genaamd Virtual Piano. Het wordt gewoon als MIDI-in device gebruikt. Je toetsenbord (met letters erop) simuleert dus zo'n keyboard (om muziek mee te maken).
Nu zul je denken: cakewalk, midi, midi klinkt bagger, maar dat hangt geheel af van de bank die je gebruikt.
Je maakt van dat geluidje wat je wilt spelen met je keyboard een soundfont, en het resultaat is hetzelfde als dat je het gaat mixen met een wave-editor.

Kleinigheidje: voor dat soundfont gedoe heb je wel een geluidskaart nodig die dat ondersteunt.

Verwijderd

Virtual Piano in Cakewalk, maar ik weet niet zeker of je daar je toetsenbord bij kan gebruiken.

Verwijderd

...........

helemaal zelf bed8? :D

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej bedankt allemaal, ik ga 't een keer proberen.

Verwijderd

Ehh fasttracker is dan toch goedkoper... (gratis zelfs :))

Laad een wavje van een beat en druk op een letter-toets (Y=A, U=B etc) en je hebt je beat.

Hoef je niet honderden guldens neer te tellen voor Cubase of Cakewalk. :)

Verwijderd

Virtual Piano: (c) Silacoid 2000... :)

correctie

Verwijderd

heheheh sorry hoor, maar het werd al 3 a 4 keer gezegt ofzo......dus vonn't beetje dom :P

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Flotter

Pelipper!

Ik begin medelijden te krijgen met je toetsenbord...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1