Core kapot van pc kennis, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Topicstarter
Hallo,

ik heb dus gedaan wat velen van jullie iedereen afraden.. |:(

Ik heb dus voor een kennis een pc in elkaar gezet, tging allemaal vlekkeloos, niks vreemds tegengekomen, totdat ie voor de eerste keer opstarte: er gebeurde niet veel, monitor flikkerde iets..
Dus mijn conclusie: Mobo naar de knoppen (niet door mij.. >:) )

Goed, toen maar hele zooi naar winkel (MEMO) terug laten brengen, na meer dan een week (tja net in de periode met de feestdagen.. :( ) komen ze tot de volgende conclusie:
1. het mobo is inderdaad defect, maar garantie.
2. de core van de cpu is beschadigd, géén garantie, dus 482 piek!! :(

Ze beweren dat dat kwam doordat ik de koeler verkeerd heb geplaatst, wat opzich ook een kl*teklus is, maar tging naar mijn idee goed.
Twas een coolermaster met zo'n metalenstrip die je met een schroevendraaier naar beneden moet drukken.
Hij klikte goed vast..

Hoe kan ik dan controleren of de core naar de knoppen is?, als ik de cooler eraf haal zit ik wéér met het probleem: was de core nog goed, dan gaat ie misschien stuk door de 2e keer plaatsen van de cooler, enz..

Maar goed, nu mijn vraag (;)):
Wat moet ik nu doen???

Ik heb 75,- gekregen voor het assembleren, maar heb al aangeboden om dat weer terug te geven omdat het mijn schuld zou zijn.

Kennis is nu duurder uit dan dat ze het door winkel hadden laten doen.. Terwijl het in winkel waarschijnlijk exact zo was gegaan.. :(

Dus: ik heb 8 uur geprutst (moet software er ook nog op gooien) voor niets, en die kennis moet opeens nog 482 piek gaan ophoesten :(

Valt er echt geen garantie op een kapotte core?? (kan me niet voorstellen dat een normale core niet tegen die koeler kon)
Het was trouwens een Atlon XP 1500.

Verwijderd

Ik snap niet wat er zo gevaarlijk is aan de hele tijd je koeler van de processor af te halen. Ik heb de superorb van mijn thunderbird er al zo vaak afgehaald (minstens 5 keer) en er is niets fautgegaan.

Verwijderd

VRaag eerst is even of je die processor even mag bekijken , en zelf mag zien of ie nou wel of niet kapot is , ze kunnen je er net zo goed voor bijna 500 piek bij naaien.

Verwijderd

Eigen schuld... als je slim bent spreek je jouw WA verzekering hierop aan...

maar ik vind het echt dom van je... ik heb jaren ervaring met computers bouwen etc... wil iedereen helpen etc.. maar ik zet voor NIEMAND zijn AMD cooler erop (alleen bij mijzelf) dit gewoon omdat er een te groot risico aanwezig is om een core te slopen... en daar ga ik dus NO WAY voor opdraaien...

Als jij slim was geweest, had je gevraagd bij de winkel of zijn de proc. en koeler op de mobo wilde doen... dan bouw je de rest zelf... zo doe ik dat en heb je garantie als het niet werkt,.. nu heb je niks

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Bewijzen dat het niet zo is gegaan kan je denk ik niet :? Maar of zij dat andersom hard kunnen maken lijkt me ook sterk ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hebben ze er bij gezegt wat voor beschadiging? Als er krassen op zitten is het een duidelijke zaak, anders zou je ze even om een uitleg moeten vragen wat jij nou precies verkeerd gedaan hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

schijnt dat die XP's snel breken als je ze wat te hard aandrukt...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Op donderdag 03 januari 2002 14:19 schreef Scalle-- het volgende:
schijnt dat die XP's snel breken als je ze wat te hard aandrukt...
Whaa heb al 6 keer een xp en een alpha pal 6035 moeten monteren door verkeerde mobos, bij een maat van mij, en die was slim, Emil doe jij dat even ik durf het niet, ok, das goed maar wel op eigen risico, mocht er wat gebeuren wil ik niet degene zijn die....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 14:27 schreef psygho het volgende:

[..]

Whaa heb al 6 keer een xp en een alpha pal 6035 moeten monteren door verkeerde mobos, bij een maat van mij, en die was slim, Emil doe jij dat even ik durf het niet, ok, das goed maar wel op eigen risico, mocht er wat gebeuren wil ik niet degene zijn die....
Tja ik heb nu ook een Alpha PAL6035 cooler... Maar dat ding is dan ook wel SUPERrelaxed monteren zeg... En ik was al bang dat het moeilijk zou worden in een reeds in de kast geplaatst mobo... niet dus. Supersimpel... Of heb ik een "lamme" Alpha PAL6035 ofzo? :?

Volgens mij zijn er echter wel veel koelers die hier VEEL moeilijker over doen... Voor het betere core-crush werk :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hoort in PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.