Toon posts:

Mijn Geluid Doet het niet! HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe compu, win95 en een geluidskaart. Maar de geluidskaart had de verkeerde driver, dus nog geen geluid.
Ik snel surfen over het internet en na een tijdje zoeken kan ik eindelijk de goede geluidskaart downloaden. Ik natuurlijk meteen alles instaleren en ik was al helemaal blij toen mijn compu 2 piepjes gaf bij het opstarten (deed hij anders nooit), maar winamp doet het niet, dus toch geen muziek op mijn compu. Hij geeft als fout: 'MM gebruikt die buiten het bereik van het systeem valt'.
Als je een beetje weet hoe erg het is zonder geluid op je compu en je hebt een idee hoe ik geluid op mijn compu krijg, mail me dan. Jullie zijn mijn laatste hoop: HELP!!!

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...geef eens wat meer info over de samenstelling van je compu...? (Met name merk en type geluidskaart)
Controleer ook eens de instellingen in apparaatbeheer.
Trouwens, die twee piepjes bij 't opstarten staan er helemaal los van: die worden door het BIOS geproduceerd via het interne speakertje in je PeeCee. Dat heeft dat ding dus altijd al gedaan, maar is het je nu pas opgevallen.

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff verdere info, ik heb een COMPAQ PRESARIO 7210 met een ES688 AudioDrive (van ESS TECHNOLOGY, INC)

Verwijderd

Topicstarter
En als die 2 piepjes het altijd moeten doen, dan heb ik geen speakertje in mijn compu, want ik heb net ff mijn HEADPHONE aangesloten omdat mijn speakers het niet doen (stekkertje kreeg ik doorgeknipt)

• MNM(tm)
Compaq? Da's 'n ander verhaal...
Maar is die ESS688 'n losse kaart of zit 'ie op 't mobo? (Maakt eigenlijk niet uit, maar voor die opstart-piepjes zorgt 'ie in ieder geval niet!)
Wat zegt Windows Apparaatbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben er net 8er gekomen dat ik een ES1788 AudioDriver nodig heb, ff een tip voor jullie: als je broer die informatica zegt welke driver je nodig hebt, check het dan eerst zelf ff

• MNM(tm)
p'sies. 'n opleiding informatica wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van PeeCee's ;)
ESS1788? ...ik dacht ook al: voor de ESS688 heeft Windows al standaard 'n drivertje in z'n pakket... :P
Maar goed, werkt 't nu wèl?

Pagina: 1