gf 3 en voodoo?

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
ik heb hier een gf 3 ti 200 in mijn comp zitten, en hier slingert ook nog ergens een voodoo 2 rond. Je weet wel, zo'n lompe grote kaart :( van 8 Mb dacht ik :?

heeft het veel nut om die erbij te zetten?

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

jawel hoor
kan je nog wat Glide spellen spellen en van 3dfx technieken gebruik maken...welja gooi erin joh. kan geen kwaad. Als je een lekker pc'tje heb (proc. geheugen) draait ie nog best goed voor zijn leeftijd!

proberen kan geen kwaad

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Nee, in tegendeel, hij zal je gf3 alleen maar vertragen omdat de gf3 dan op data van je voodoo moet wachten, das dus ten strengste af te raden

• internetinfo
lol :? nee dus

iedereen zegt iets anders :(

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 03 januari 2002 14:11 schreef Sundead het volgende:
Nee, in tegendeel, hij zal je gf3 alleen maar vertragen omdat de gf3 dan op data van je voodoo moet wachten, das dus ten strengste af te raden
en mag ik weten waar jij die info vandaan heb gehaald? als je het nog weet, plz tell me!

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:25
Als het zo'n voodoo is waarbij je buitenom moet doorlinken met zo'n kabeltje zou ik het al helemaal niet niet doen, dat is zo enorm verneukeratief voor je beeldkwaliteit.
Maar waarom zou je ook willen?! Gf3 niet snel genoeg?! :?

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45
wat sundead schrijft is idd onzin. Alleen als je Glide gebruikt wordt die Voodoo kaart ingeschakeld. Zin heeft het niet, maar 't kan best leuk zijn voor oudere pellen die goed onder Glide draaien.

• Sundead
Das een logische conclusie die gebaseerd is op het feit dat de voodoo simpelweg een paar jaar oud is, gezien er toendertijd minder hoge doorvoersnelheden werden gebruikt dan nu zal die voodoo II zich niet echt aan de snelheid van een gf3 gaan aanpassen, en het belast je pci ook nog eens extra, en wat krijg je daarvoor, beetje nostalgie van de toenderijtd goede 3dfx technologie.

Net zoiets als een gf3 in een verouderde computer stoppen, voor zover dat past dan wel.
Zit je gf3 te wachten totdat je processor eindelijk eens wat informatie aanleverd.
De verhouding is zoek op zo'n moment.

En je gf3 presteerd niet optimaal als er een trager apparaat achter/voor/onder maar iig aanhangt.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 14:11 schreef Sundead het volgende:
Leg uit, hier snap ik nl. helemaal niets van.
Ze werken echt niet samen ofzo hoor.

• internetinfo
ja je moet hem buitenom doorlinken

vanuit je gf3 naar je voodoo
vanuit je voodoo naar monitor

ik wilde hem erin zetten omdat ik hem toch heb, maar er word niet echt positief over gesproken

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 03 januari 2002 14:18 schreef DJ-Anubis het volgende:
.....dat is zo enorm verneukeratief voor je beeldkwaliteit....
is dat zo :? ik zie het niet hoor? heb hier een paar systemen staan, waarvan 1 een geforce2 mx400 heb + voodoo2 12mb inc. doorluskabeltje...nou ik zie het niet hoor!

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Waarom zet je hem er niet gewoon in en kijk je wat er gebeurd? Gewoon doen. :)

Draai een aantal testjes voor en na het plaatsen van de kaart en dan met je met 100% zekerheid of het wel of geen voordelen/nadelen heeft.

<offtopic>
Voodoo_Man, leuke pagina waar je naar linkt, alleen vielen mij een aantal dingen op..

"Onder teunt" inplaats van "ondersteunt: (2x)

Doe het OF in het nederlands OF in het engels en dus niet half om half zoals nu.
"Alpha blending van source en destination pixels"
Maak van "Source dan "Bron" en van "Destination" dan "Doel".

Zo zet je bijvoorbeeld weer wel "verversingsfrequenties" neer.
</offtopic>

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• internetinfo
conclusie = niet doen?

als de specs ook een grote rol spelen in het antwoord, zie hier onder

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

heb ik ook maar van een of andere site af geplukt en die txt in de 'orginele' style van de 3dfx site gezet... er zaten meer fouten in hoor!

ps.: het gaat omt idee

• internetinfo
kan je je voodoo 2 ook overclocken? en zou het dan wel beter gaan?

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 03 januari 2002 14:31 schreef internetinfo het volgende:
kan je je voodoo 2 ook overclocken? en zou het dan wel beter gaan?
dat kan, maar niet aanzienlijk veel. de standard v2 12mb draait op 90mhz en kan maar tot ong. 120

• Sundead
Hmm, voodooII oc'en, weet ik eigenlijk niet, je zou zeggen dat alles wel te oc'en is op de 1 of andere manier, maar toendertijd was dat bij mij nog niet in het oog gesprongen.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 14:33 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

dat kan, maar niet aanzienlijk veel. de standard v2 12mb draait op 90mhz en kan maar tot ong. 120
precies, 120 is zowat de max en met mijn oude v2 haalde ik 115 met stealth cooler... ook netjes natuurlijk voor zo'n kaart

• internetinfo
dus ik laat de voodoo maar in de kast liggen?

[zeurmode]

ik heb namelijk nog steeds geen echt antwoord

[/zeurmode]

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Gaat niet tenkoste van je snelheid hoor, die Voodoo zit doorgelust.. Het kan wel ten koste van je beeldkwaliteit gaan, met name bij heel hoge resoluties..

#

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Op donderdag 03 januari 2002 14:36 schreef internetinfo het volgende:
dus ik laat de voodoo maar in de kast liggen?

[zeurmode]

ik heb namelijk nog steeds geen echt antwoord

[/zeurmode]
nee. gewoon doen. Je behoudt de snelheid en beeldkwaliteit van de GF3 als je in direct3D of opengl speelt, speel je nog wel eens spelletjes in glide, dan gebruikt ie de voodoo2.

Alhoewel ik trouwens niet denk dat er tegenwoordig nog glide-only spellen zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Echt Antwoord:

Gewoon proberen. Ondervind zelf of het wel of niet kan.

Benchmark originele setup
Plaats Voodoo 2
Benchmark Voodoo 2 setup

Kijk of er verschil is. Let ook vooral op de beeldkwaliteit.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

GEWOON PROBEREN DAT IS HET ANTWOORD. JIJ MOET ZELF ZIEN OF HET BETER IS OF NIET.

zo doen we dat 8-) (lol).

• internetinfo
oke ik zet h'm d'r wel in

* internetinfo is doof

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 14:33 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

Yeah right.. met monsterkoeling mischien ja, maar het gros van de voodoo2 gebruikers krijgen 'm standaard meestal niet eens over de 100 MHZ heen

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Gaat niet tenkoste van je snelheid hoor, die Voodoo zit doorgelust.. Het kan wel ten koste van je beeldkwaliteit gaan, met name bij heel hoge resoluties..
Ligt het aan mij of kon die Voodoo niet eens hoger dan 800 ofsow (iig niet heel veel hoger)?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
Op donderdag 03 januari 2002 14:58 schreef RaZoRhEaD het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of kon die Voodoo niet eens hoger dan 800 ofsow (iig niet heel veel hoger)?
voodoo 2 8mb kon in 3d tot op 800*600, met een sli configuratie kon je tot op 1024*768

• Symphony-X
  • Laatst online: 08-04 12:19
Had ik maar een voodoo..

das relax met N64 emulatie, UltraHLE is nog steeds één van de betere emulatoren voor bepaalde games.

" Play the violent strings of my symphony "

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op donderdag 03 januari 2002 15:46 schreef Symphony-X het volgende:
Had ik maar een voodoo..

das relax met N64 emulatie, UltraHLE is nog steeds één van de betere emulatoren voor bepaalde games.
weet jij beetje goeie emulato voor de pc zonder dat je een voodoo kaart nodig hebt of die emulator drivers :( (ps ja ik heb een n64 met genoeg spellen dus zolang ik alleen de roms gebruik van me orginele spellen is het legaal :D)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

probeer het eens met openglide (oid) :) dan kan je glide simuleren op je geforce :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op donderdag 03 januari 2002 14:58 schreef RaZoRhEaD het volgende:

[..]

De voodoo waarschijnlijk niet nee.. Maar de Geforce natuurlijk wel.

Doordat hij doorgelust zit wordt het signaal beïnvloed/afgezwakt, daardoor kan de beeldkwaliteit iets minder worden. Dit merk je voornamelijk bij hoge resoluties / refreshrates. Indertijd merkte je daar minder/niets van omdat de resoluties die toen meestal gebruikt werden lager lagen.
Het kán, maar het hoeft dus zeker niet merkbaar te zijn. Hangt natuurlijk ook af van je monitorkabel e.d.

#

Verwijderd

voor alle mensen die niet weten hoe het zit en die maar wat zitten te zwatsen dat de voodoo zijn kaart langzamer gaat maken het volgende: als je 2 voodoo kaartjes samen in 1 pc hebt, kan je ze op elkaar aansluiten en werken ze samen. Als je 1 voodoo kaart hebt en 1 agp kaart dan werken ze niet samen. OF de ene is met het spel bezig OF de andere. Als je voor het spel dan de driver kiest, kies je daarmee de kaart. Voorbeeld: je hebt een gf3 en een voodoo2. Als je dan in een spel opengl mode kiest dan staan er verschillende drivers (en in de naam van de drivers, bv 3dfx minigl of opengl) zie je dan welke kaart je uitkiest. Het is dus NIET zo dat de voodoo 2 de gf3 langzamer gaat maken. Natuurlijk is het weer WEL zo dat de voodoo2 langzamer is dan die gf3 dus dat je niet die voodoo moet gebruiken als die gf3 het ook kan.

En hier het verlossende antwoord op al je vragen: Moet die voodoo er nu wel of niet in?
JA STOP HEM ERIN ;)
Als je er tenminste niks anders mee kan. (misschien heb je nog een oud systeem dat je nog wat extra power kan geven met dit kaartje). Je kan de voodoo nog prima gebruiken voor glide spellen en voor emulaties. En als ie anders toch maar ligt te roesten in je kast dan kan je hem net zo goed in je bak proppen. Staat ook leuk in je specs (8>
Pagina: 1