yamakawa en blokkerigheid

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Ligt het aan mijn machine of hebben meer mensen last van blokkig beeld bij fade-outs.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Wat is een yamakawa?

Verwijderd

Een van de 'alternatieve' merken die een dvd-speler op de markt brengen die, in tegenstelling tot de meeste bekende merken, WEL audio-cd-r en mp3 cd's kan afspelen, naast de gebruikelijke dvd's en audio-cd's.

Verwijderd

Jij hebt een werkelijke "alleskunner" in huis en ook nog eens voor een hele leuke prijs nietwaar? (Y715: ƒ699 / Y713: ƒ799 of ergens in die buurt) Je kunt voor zoveel moois gekoppeld aan die prijs natuurlijk niet het beste van het beste verwachten (hoewel de Y713 met z'n SCART aansluiting al aanzienlijk betere prestaties vertoont dan de Y715/composiet/S-VHS). Maar wanneer jij spreekt over rastervorming tijdens fade outs kan zet ik in eerste instantie een vraagteken bij de kwaliteit van de mastering van de bewuste film en niet bij mogelijke beperkingen van jouw apparaat. Juist omdat het apparaat ook "oude" CD-Video's afspeelt is het handig om te vermelden of je het hebt over opnames op deze CD's of op DVD. CD-Video staat namelijk bekend om z'n "blokkigheid" vanwege de lage resolutie die gepaard met MPEG layer 1. Rastervorming treedt hier regelmatig op en voornamelijk bij lichte veranderingen in kleur- of lichtintensteit (zoals fades) valt dit enorm op.

Verwijderd

Had je maar een Revoy moeten nemen, die is kwalitatief beter, of een Lasonic(Sansui).

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:47
(hoewel de Y713 met z'n SCART aansluiting al aanzienlijk betere prestaties vertoont dan de Y715/composiet/S-VHS)
Ik heb hier echter een Yamakawa AV 715 staan die ook een scartaansluiting heeft! Vreemd hè? Op de site van Yamakawa staat hierover niets vermeld. Ik denk dat het een nieuwe produktielijn is ofzo. Enige nadeel is dat ik met de huidige firmware (3F) niet de MacroVision kan uitschakelen. Misschien straks wel weer met een nieuwe??

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik heb zelf een yamakawa 713 gehad. Mijn atlhon met pioneer 10x dvd en hollywood+ kaart leverde veel mooier beeld dan de yamakawa. Niet dat de yamakawa echt slecht beeld geeft in tegendeel maar als de film erg donker is of veel actie dan krijgt ie het moeilijk en wordt het blokkerig.

RobbyNitroz

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf ook een tijdje zo'n Yamakawa gehad, (715) en de kwaliteit van dat ding staat in geen enkel vergelijk met een "echte" DVD-speler. Ik heb het ding na 2 weken weer gedumpt, en ik heb nu een Regiovrije Pioneer DV-525 voor 899,- gescoord, ( www.jvb.nl , was in de aanbieding ! :P )en het is echt niet te vergelijken.

1.) Yamakawa kan niet fatsoenlijk NTSC outputten.

2.) Dolby Digital klinkt in vergelijk met een echte nergens naar.

3.) Kleurscheiding is prut.

4.) Contrastwaardes zijn bagger.

5.) Echt zwart kent hij niet, alleen donkergrijs.

Nu moet ik wel hierbij vermelden dat er een best wel dure, nieuwe breedbeeld achterhangt, dus niet iedereen zal dit verschil thuis zo erg zien. Tevens dikke Receiver.

Ik speel mijn MP3'tjes wel gewoon op mijn PC af.... ;)

[update]

Ze hebben de aanbieding verlengt tot 30 augustus, dus voor de liefhebbers, www.jvb.nl )

[/update]

Aannames zijn fataal.

• ThunderStorm
  • Laatst online: 20-08 23:23
Niet dat de yamakawa echt slecht beeld geeft in tegendeel maar als de film erg donker is of veel actie dan krijgt ie het moeilijk en wordt het blokkerig.
Ik ben absoluut geen kenner maar ik weet wel dat het geen reet uitmaakt of er nu een actie scene of een rustige landschap weergegeven wordt...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

ThunderStorm

Dat maakt wel degelijk verschil, de Bitrate schiet omhoog in een actiescene waar vette effecten inzitten, dus sommige eerste-generatie spelers "verslikten" zich hier ook wel eens in.

Tegenwoordig heeft iedere beetje fatsoenlijke DVD-speler een "bitrate" metertje. Als je die aanzet zie je dus mooi het verschil tussen een rustige scene waar een landschap voorbij scrollt, (4 Mbit) of een dikke actiescene met explosies en zo. (10 Mbit)

Aannames zijn fataal.

• ThunderStorm
  • Laatst online: 20-08 23:23
Sorry, in dat geval verontschuldig ik me en trek ik alles in. Ik had altijd gehoord dat het niets uitmaakte.. Fout geinformeerd dus.

Kan je dan misschien wel even uitleggen hoe dat dan komt? Beeld is toch gewoon beeld, en geluid is geluid. Het maakt dat apparaat toch niets uit of het hard of zacht geluid resp. beeld met explosies/bloempjes is?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat komt omdat de decodering ( MPEG2 ) dynamisch is. Er zit een compressie overheen, die gedecodeerd moet worden. Op het moment dat er weinig aan de hand is, heeft de CPU van de decodeer-eenheid het niet druk, op het moment dat er gigantische explosies en dergelijke komen, zit er opeens veel meer informatie in die gede-compressed moet woden, en moet de decodeer-eenhied harder werken.

Zie het als een MP3'tje afspelen op je PC. (hoewel een PC natuurlijk belachelijk veel krachtiger is.) Op het moment dat er alleen maar een drum-beatje in de Mp3 zit, hoeft hij niet veel te doen om de Mp3 te decoderen. Komen er echter ook nog gitaren, snare drums en synthizers bij, dan wordt de informatie die hij te verwerken (lees = decoderen) krijgt, veel meer, en gaat je CPU gebruik omhoog.

Dit zie je niet met een moderne machine ( >400 Mhz) maar op een P133 kun je zien dat je CPU gebruik opeens leuk omhoog gaat, op het moment dat er opeens veel meer informatie in het MP3'tje zit.

Ik hoop dat ik het enigzins verduidelijkt heb.

Het kernpunt waarom dus de belasting variabel is, is compressie.

Aannames zijn fataal.

• maupie
  • Laatst online: 02-07 19:21
Het gaat dus om het afspelen met dvd's en het gebeurd dus echt alleen maar met fadouts.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Pagina: 1