Toon posts:

Mobo voor een P2 400 MHz en een P3 450 MHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He luitjes ik ben op zoek naar een moederbord voor de twee cpu's uit de topic. Weet iemand welke mobo's hier leuk mee werken en of en ergens op i-net nog bedrijven zijn die deze verkopen?

alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

wat dacht je van een msi 6163 :? heb ik ook gehad met een p2 333 en een p3 500, werkten beiden perfect :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ehm, ik neem aan dat het dus een dual-bordje moet zijn.. En dan ook nog eens slot-1 (als het geen dual hoeft te zijn kun je gewoon een bx slot-1 bordje zoeken!)

Hmm.. Iets met de BX-chipset zou dus goed genoeg moeten zijn.. Ik verwacht dat je die niet meer nieuw kunt aankomen, dus dat wordt zoeken in V&A..

Al weet ik niet zeker of een PII en een PIII goed samen gaan werken in smp!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het is niet goed duidelijk in m'n post, maar ik wil 2 apparte mobo's hebben. Dual si niet de bedoeling. Mobo is allene stuk en die wil ik vervangen.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het vinden van een BX Slot 1 Mobo mag toch geen probleem zijn... ik heb nog 2 * ABit BX6 en een Asus P2B... en een Jetway J7BXAN... :Z

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik draai nu zelf overigens een PIII 500 op een Abit BE6-II...

Heerlijk bordje :9

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

biostar m6tba :)

iStockphoto

• Daacuso
  • Laatst online: 07-06 02:14
Ga gewoon voor de Asus p2b serie, een aopen ax6bc (lekker over te klokken), of iets anders met de bx chipset. Op de 2dehands markt zijn deze wel te krijgen voor rond de 40 Euro

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 03 januari 2002 14:16 schreef Daacuso het volgende:
Ga gewoon voor de Asus p2b serie, een aopen ax6bc (lekker over te klokken), of iets anders met de bx chipset. Op de 2dehands markt zijn deze wel te krijgen voor rond de 40 Euro
ASUS P3B kan ook (let op NIET de P3C/i820 series).
Verder aanraders:
ABIT BE6-2/BH6
MSI-6119 (rev 1.2 of later is beter ivm CuMine support, maar dat is hier niet noodzakelijk)
Gigabyte GA-BX2000

Of je kunt natuurlijk meedoen met onze microATX Slot 1 mobo inkoopactie- MSI-6190 plankje met ZX chipset, onboard TNT2-M64, ESS sound etc. Klein, niet supersnel/uitbreidbaar, maar een P2-400 voelt zich er goed in thuis voor een Inet/tikbak die ook wel naar een LAN kan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

'k heb een pentium 2 350 liggen, met 440bx chipset, kan daar een p3 proc in [slot 1]

zoja, welke soorten ondersteunt ie dan ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:13 schreef Maggot het volgende:
'k heb een pentium 2 350 liggen, met 440bx chipset, kan daar een p3 proc in [slot 1]

zoja, welke soorten ondersteunt ie dan ?

Alvast bedankt.
Wat voor bord heb je liggen dan?

Verwijderd

Geen idee, sorry |:(
Word nergens vermeld niet eens bij dell
Systeem: Dell Dimension XPS R350
Aleen chipset is vermeld => 440BX :(

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Waarschijnlijk kunnen er dan alle slot 1 P3's(en de celerons natuurlijk) met een fsb van 100Mhz in. En via een converter zou je ook nog de celeron2 er in kunnen zetten(tot 1100Mhz).

En zie ook nog deze link:
[topic=359060/1/25]

En ruk anders je kast open en kijk op je moederbord zelf, misschien dat daar een stickertje ofzo zit met merk/model info.

Verwijderd

Thanx !

Verwijderd

Juist volgorde:

Eerst ff kijken naar mobomerk en type/revisie, dan kijken op site fabrikant(kijk eerst naar p3 support, dan naar copperminesupport), dan evt biosupgrade.

-Sommige noname bordjes hebben nooit p3 support in hun biossen opgenomen en zijn nooit updates van geweest.
-sommige oudere bordjes hebben pas coppermine support vanaf bepaalde revisienummer (o.a. asusp2b,shuttlehot661)
-sommige bordjes is geen biosupdate voor coppermine support

Let daar ff op, bij "merk" computers ,(Packard Hell..Comprak..etc..)kunnen ze alle rommel erin stoppen die ze willen.. (zie je toch niet aan de buitenkant immers)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Een slot 1 (SECC2) bord met BX chipset (andere chipset moet je niet nemen). Ik zou zeggen neem een P3B-F, heb er twee (waarvan één nu niks ligt te doen) die me uitstekend (zijn) bevallen :) Probeer in ieder geval een recent (i.v.m. evt. Coppermine upgrade's) BX bord op de kop te tikken met 4 DIMM sockets; PC133 ram is tegenwoordig bijna voor de geef zodat je 'm eventueel lekker kunt vol proppen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1