AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
Verwijderd
Je kan toch gewoon die + van die 30watt boxen samen met een + van die oudere boxen in 1 uitgang van de versterker doen?
hmm, tenzij je dikke high-end kabels eraan hebt hangen
hmm, tenzij je dikke high-end kabels eraan hebt hangen
Verwijderd
Ik zou die boxjes van drie ohm _niet_ aan die oude amp hangen.
Ohms zijn namenlijk, zoals je misschien wel weet, de weerstand van die boxen. Jouw versterker trekt het tot een weerstand van 4 ohm (wat vrij normaal is). Die boxjes van drie ohm, hebben dus een te kleine weerstand voor je versterker. Dit houd in dat er teveel stroom kan gaan stromen, je amp te warm wordt, en boem. Dus: wil je je amp sparen, houd dan die boxen eraf!
Vreemd trouwens, speakers van 3 ohm, maarja, met minisets kan alles. Je kan wel ergens twee oude boxen van 8 ohm op de kop tikken, en dan die twee, samen met de twee oude die je al hebt aan die versterker hangen. Dan moeten die oude boxen wel 8 ohm zijn.
Twee keer 8 ohm (per kanaal) maakt namenlijk een weerstand van 4 ohm, wat je versterker net trekt.
hope this helps....
Ohms zijn namenlijk, zoals je misschien wel weet, de weerstand van die boxen. Jouw versterker trekt het tot een weerstand van 4 ohm (wat vrij normaal is). Die boxjes van drie ohm, hebben dus een te kleine weerstand voor je versterker. Dit houd in dat er teveel stroom kan gaan stromen, je amp te warm wordt, en boem. Dus: wil je je amp sparen, houd dan die boxen eraf!
Vreemd trouwens, speakers van 3 ohm, maarja, met minisets kan alles. Je kan wel ergens twee oude boxen van 8 ohm op de kop tikken, en dan die twee, samen met de twee oude die je al hebt aan die versterker hangen. Dan moeten die oude boxen wel 8 ohm zijn.
Twee keer 8 ohm (per kanaal) maakt namenlijk een weerstand van 4 ohm, wat je versterker net trekt.
hope this helps....
ik heb ook twee oude boxen, die zijn er goed voor.
kan ik er niet gewoon zo'n klein weerstandje tussen hangen van 1 Ohm? of is dat te simpel geredeneerd?
kan ik er niet gewoon zo'n klein weerstandje tussen hangen van 1 Ohm? of is dat te simpel geredeneerd?
AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
Verwijderd
ik had geen zin meer indat gekl**t heb nou maar ff wat nieuws gekocht
Pioneer VSX-409RDS dolby Prologic receiver
pioneer PD-M406 cd wisselaar 6 cd's
boxen :
2x Tannoy 100 watt
2x Surround JBL 35 watt
1x Centerspeaker JBL 35 watt
Pioneer VSX-409RDS dolby Prologic receiver
pioneer PD-M406 cd wisselaar 6 cd's
boxen :
2x Tannoy 100 watt
2x Surround JBL 35 watt
1x Centerspeaker JBL 35 watt
Vraagje:
Als je een luidspreker van 3 Ohm en een van 8 Ohm in serie schakelt i.p.v. parallel, dan heb je toch 11 Ohm bij elkaar?
Of is het niet mogelijk om boxen parallel te schakelen?
Als je een luidspreker van 3 Ohm en een van 8 Ohm in serie schakelt i.p.v. parallel, dan heb je toch 11 Ohm bij elkaar?
Of is het niet mogelijk om boxen parallel te schakelen?
Houdoe
Verwijderd
uhmmmm hoe ging dat ook weer, heb net mijn boeken ingeleverd 
vervangingsweerstand 1/3+1/8=1/(uitkomst)=2,2Ohm? (if wrong; plz correct)
Je kunt ze wel parallel schakelen, maar je moet er niet veel goeds van verw8en.
vervangingsweerstand 1/3+1/8=1/(uitkomst)=2,2Ohm? (if wrong; plz correct)
Je kunt ze wel parallel schakelen, maar je moet er niet veel goeds van verw8en.
wat voor speakers en versterker waren het als ik vragen mag..?
grtnx
grtnx
Pagina: 1