Toon posts:

Iwill XP333-R mods

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus graag op mijn bord mijn Vcore en mijn vmem modden :Y)

Nou heb ik van Rick2001 al een link gehad naar een vcore mod waardoor ik nu weet welke chip ik daar voor moet hebben en dat ik PIN 10 ( of 7 ) en de ground moet hebben, dus dat is het probleem niet echt :)

Maar nu die memory mod nog. Ik kan nergens vinden welke chip ik daarvoor moet hebben en welke pinnen te gebruiken :'( Dus weet misschien iemand welke chip en welke pinnen ik daarvoor moet hebben ?

Owja nog een laatste vraag, ik heb gelezen dat ik een "Micro-size Potentiometer van 50K ohm, 0.1watts" moet hebben. Maar is daar nog een Nederlands woord voor :?

Dit vraag ik even omdat ik anders daar die zaak binnenloop en dan me een slagzin uitbraam en ik daarnaar alleen maar verbaasde gezichten zie en daarnaar een boel gelach :D

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik zal eens kijken of ik die mod kan vinden.
Je moet gewoon voor een 50K potmetertje vragen. Als je hem ziet moet het gewoon een model zonder as zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 03 januari 2002 14:54 schreef Rick2001 het volgende:
Als je hem ziet moet het gewoon een model zonder as zijn.
Dan is het een instelpotmetertje.. (tenminste, ik neem aan dat je die dingen bedoelt die je gewoon met een schroevendraaiertje kunt instellen!)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 14:54 schreef Rick2001 het volgende:
Ik zal eens kijken of ik die mod kan vinden.
Je moet gewoon voor een 50K potmetertje vragen. Als je hem ziet moet het gewoon een model zonder as zijn.
oke thx alvast allebij dan weet ik dat alvast ;)

Sta ik iig niet voor lul straks....

Maar nog ff iets: Ik neem aan dat ik er straks naar de mod geen hogere vcore opties bij heb in mijn BIOS maar dat ik mijn voltage pas zie met een progje of in de BIOS ? En waar moet ik hem in de BIOS op zetten dan ? op zijn hoogste ? En die potmeter gewoon zetten tot ik een goed voltage heb ?

• Rick2001

Rick2001

Je moet die potmeter vantevoren even op 0 ohm instellen. Daarna ga je naar je bios en kijk je in het monitor scherm. Daarna kun je voorzichtig met een schroevendraaiertje het potmetertje bijregelen naar het gewenste voltage. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 16:06 schreef Rick2001 het volgende:
Je moet die potmeter vantevoren even op 0 ohm instellen. Daarna ga je naar je bios en kijk je in het monitor scherm. Daarna kun je voorzichtig met een schroevendraaiertje het potmetertje bijregelen naar het gewenste voltage. :)
Oke thx ben ik weer wat kennis rijker ;)

Nou alleen nog ff verder zoeken op die forums of iemand daar iets over zijn vmem chip zegt....of dat iemand het hier weet/vind natuurlijk

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Ik kan het verkeerd hebben (Ik ken die voltage-mod niet), maar is het niet zo dat als je de potmeter naar 0 ohm instelt, je juist de hoogste spanning krijgt? (dus dat je beter kunt beginnen om de weerstand zo hoog mogelijk in te stellen, en later rustig naar beneden te draaien!?)

• Rick2001

Rick2001

Het beste is natuurlijk zoals er in de mod wordt omschreven de juiste weerstand in te stellen.
0ohm zou natuurlijk geen verschil mogen geven, maar aangezien een potmeter niet echt precies 0ohm kan geven is het beter om hem direct op het juiste vantevoren in te stellen.

Verwijderd

Dit is een gevaarlijke mod waarbij in een oogwenk je bord met geheugen en waarschijnlijk CPU naar de 7e hemel is als je het verkeerd doet. Als je het toch wilt doen dan moet je bij voorkeur vaste weerstanden gebruiken. 10 kilo ohm wordt in het artikel genoemd als ik het goed heb. Dit is meteen de ondergrens, dus de laagste waarde die deze weerstand mag hebben. Het risico van een (trim)potmeter is dat je een zeer lage weerstand in kunt stellen (0 ohm) waardoor je bord uitbrand. Wil je toch een potmeter gebruiken dan raad ik aan de weerstand van 10 k Ohm in serie met de potmeter op te nemen. Op deze manier kan de totale weerstand nooit lager worden dan die 10 k Ohm.
Potmeters zijn trouwens zeer temeratuur gevoelig en ik denk niet dat je de spanning over langere tijd stabiel houdt. Bij iedere warm-koud cycle zal een potmeter verlopen.

Dit soort modificaties kan ik niet aanraden voor overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm dit verhaaltje hierboven brengt mij toch wel aan het twijfelen want het is niet elke dag dat ik z'n mooi mobo'tje haal ( met een studiefinacierings loontje en afentoe wat cdtjes en pctjes verkopen :) ).........

Maar daarintegen heb ik een oom die al vele jaren electricien is en goed met dat soort dingen is......

Ik ben al achter welk chipje voor de Vmem ik moet hebben, alleen weet ik nog niet welke pinnen ik moet hebben :? Zou dat ook gewoon PIN 7 en de GROUND zijn ?

En anders dikke eigen schuld voor mezelf als het mis gaat ;)

'k ga het iig wel proberen ( altans mun oom ;) )

Nu alleen nog ff achter die PIN nrs komen en hopen dat Eynstein opschiet met mun proc >:)

Annyway thx alvast iedereen

Verwijderd

Je denkt zeker dat ik je voor de grap waarschuw. Helaas is dat niet het geval. Ik als ontwerper van hardware weet wel waar ik over praat. Het is zo jammer van jouw bijeengeschraapte geld als het in rook op gaat. Mij kan het eigenlijk niet zo heel veel schelen dat jouw bord straks stuk is. Jouw oom ook niet, want hij doet alleen maar wat jij vraagt. Jij bent er niet zeker van wat je aan het doen bent. Je denkt alleen maar een beetje snelheid te kunnen winnen. Als je echt dit door wil zetten moet je eerst maar eens de data sheets van dat IC opzoeken en goed lezen wat ze daarin schrijven.

Wat zullen computerhandelaren lachen. Er breken gouden tijden aan met dit soort modificaties op het internet.

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 03 januari 2002 22:58 schreef Blueberry het volgende:
Je denkt zeker dat ik je voor de grap waarschuw. Helaas is dat niet het geval. Ik als ontwerper van hardware weet wel waar ik over praat. Het is zo jammer van jouw bijeengeschraapte geld als het in rook op gaat. Mij kan het eigenlijk niet zo heel veel schelen dat jouw bord straks stuk is. Jouw oom ook niet, want hij doet alleen maar wat jij vraagt. Jij bent er niet zeker van wat je aan het doen bent. Je denkt alleen maar een beetje snelheid te kunnen winnen. Als je echt dit door wil zetten moet je eerst maar eens de data sheets van dat IC opzoeken en goed lezen wat ze daarin schrijven.

Wat zullen computerhandelaren lachen. Er breken gouden tijden aan met dit soort modificaties op het internet.
Ja, dan kun je ook zeggen dat het slecht is om te overclocken !!!
Altijd heeft er wel iemand weer commentaar op.
Ik heb al tig boarden gemod voor mensen en mezelf met gewone potmeterjes en die boarden doen het allemaal nog. Er zijn 1000en mensen op het internet wat hetzelfde doen of hebben gedaan. Die klagen ook allemaal niet. Dus wat jij zegt is theorie en in de praktijk ziet het er allemaal toch ietsje anders uit. Ontwerper of niet. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Idd ik heb zoiets van ik heb al zooooooooo veel mensen gezien waarbij het echt goed is gegaan en die ook nu helelmaal geen problemen hebben. En ehh je bent een tweaker of je bent het niet denk ik maar zo ;)

Owja zoals ik al zei heb ik de Vmem chip al gevonden maar weet ik de PIN nrs nog niet....

Even voor de mensen die dit ook willen doen ( niet veel denk ik ) zet ik er even nummers en plaatjes bij:

Hier heb je de Vcore chip genaamd "HIP 6301" ( plaatje ) waarbij je de potmeter aan PIN7 ( of PIN 10, maar dat werkt niet bij alle mobo's ) en de GROUND ( PIN 9 of gewoon een schroef ofso ) moet. Dit zorgt dat je je Vcore kunt opvoeren naar 2.2 v en zou je zowel PIN 10 als PIN 7 doen kun je naar de 2.6 v

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/IWill/XP333-R/XP333-VCore.jpg

En hier heb je de Vmem chip ( plaatje 2 ) waarbij ik nog niet weet welke pinnen ik moet hebben maar ik ga zo even de maker van deze review even mailen, want hij zegt dat het relatief simpel is om die te modden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/IWill/XP333-R/XP333-VIO.jpg

Uiteraard probeer eerst even te OC'en zonder de mods maar ik heb al gelezen dat dat toch niet zo erg veel zin heeft bij erg hoge FSB's.....

En als ik de PIN nrs krijg post ik ze hier uiteraard even en als ik alles klaar heb maak ik wel ff een nieuw topic over mijn overclock ervaringen met screens en benches enzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook deze review op de frontpage :)

De mod van de KR7A lijkt erg veel op van die ik moet uitvoeren. Best wel een goed idee dat van die GROUND kabel een de GROUND van een fan......

Verwijderd

Topicstarter
Oke Eynstein gemaild, enze waren dus mijn betstelling vergeten :(

Maar het goede nieuws is dat ik er nu wel zeker weten eentje krijg met een core met een Y op derde regel ;)

Tenminste dat was toch de beste core he ?

edit > Ik lul wel tegen mezelf denk ik :D

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
verd*mme, die kl**tzak Rick2001 weet wel veel van modding, om jaloers op te worden >:) , vinden jullie niet?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 23:06 schreef MGSNK het volgende:
verd*mme, die kl**tzak Rick2001 weet wel veel van modding, om jaloers op te worden >:) , vinden jullie niet?
idd jah >:)

Ik wip wel ff bij hem langs met mun bordje, dan kan hij de mod voor me doen :D

• Rick2001

Rick2001

Degene die een mod gedaan wil hebben, hoeft het inderdaad maar te zeggen. Geen probleem. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 23:37 schreef Rick2001 het volgende:
Degene die een mod gedaan wil hebben, hoeft het inderdaad maar te zeggen. Geen probleem. :)
Hmmm je woont wel een beetje ver weg :'(

Anders had ik graag dat je het had gedaan......

Ik woon bij Zwolle :)

• Rick2001

Rick2001

Ja, da's inderdaad niet helemaal naast de deur. Maar goed, het aanbod geldt in ieder geval voor een ieder. :)

Pagina: 1