[BROCK] Geen Euro-teken in het FixecSys font

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Wij hebben hier op mijn werk een applicatie "TESS" die het lettertype FixecSys gebruikt. Dit lettertype heeft geen Euro-teken. ;(

Nu dacht ik: effe nieuw FixecSys font opzoeken en de oude vervangen, maar het lettertype staat niet tussen de fonts ... ik krijg het niet gevonden... |:(

De applicatie is gemaakt in "BROCK" en blijkbaar gebruik van een intern lettertype... ?!? :?

Hoe los ik dit op? :?

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Kijk hier es. Hier kan je een nieuwe versie van het Fixedsys font downloaden. Hier staat wél een Euro teken in. :)

• Steenvoorde
Je kan die fixedsys waarschijnlijk niet vinden omdat het een .fon lettertype is en geen Truetype.

• baskabas
Sorry, ik ben een beetje onduidelijk geweest zie ik nu ik het teruglees.

Ik krijg dus niet gevonden waar het geïnstalleerd staat op de clients... hij staat niet in de Fonts folder.

Ik vroeg me dus ook af hoe die applicatie dan gebruik maakt van dat font... intern? :?

• baskabas
Op donderdag 03 januari 2002 13:30 schreef Steenvoorde het volgende:
Je kan die fixedsys waarschijnlijk niet vinden omdat het een .fon lettertype is en geen Truetype.
Waar staan die dan?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op donderdag 03 januari 2002 13:40 schreef TeknoGecko het volgende:

[..]

Waar staan die dan?
%WINDOWS%\fonts gewoon volgens mij, hoor

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 13:40 schreef TeknoGecko het volgende:

[..]

Waar staan die dan?
Je ziet ze alleen niet in sommige font lijsten.

• Steenvoorde
Tja, in de zelfde dir. Hij zou fixedsys.fon moeten heten, maar dat verschilt ook per windows versie, hier onder Win2k kan ik 'm ook niet vinden...

• Steenvoorde
Ah, gevonden! :)

In de winnt/fonts folder. Hier heet 'ie 8514fix.fon en hij is hidden, je kan 'm alleen vinden met de zoek functie (onder Win2k dan).

• baskabas
Yep, ik heb 'm! Onder XP is het [wst_*.fon]... lekker handig...

• baskabas
Ok, ik ben flink aan het freubelen geslagen... maar ik kom er niet uit...

Het DOSLike lettertype wat op de site staat die Steenvoorde aangaf kan ik niet gebruiken omdat deze geen FixedSys heet. Ik krijg dan een foutmelding omdat Notepad en TESS geen FixedSys font kunnen vinden. ;(

Bovendien is het ook niet hetzelfde font... hij wijkt af qua vormgeving...

Ik heb ook nog geprobeerd het FixedSys font van Windows 2000 te gebruiken, maar hier zit wederom geen Euroteken in! |:(

Ik ben dus nogsteeds zoekende naar het font FixedSys met Euroteken... óf een tooltje om DOSLike te renamen naar FixedSys...
Pagina: 1