[RedHat] Standby. Wil ik dat?

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
Ik heb hier (verplicht) redhat 7.0 op een compaq server. We hebben het probleem dat hij na een tijdje heel droog standby gaat staan. Handig voor een fileserver! :D :D

Ik dacht simpel: Ik stop apmd wel.. dan zijn we daar vanaf ;) Nu doet hij iets anders: Hij crashed ipv dat hij standby gaat |:(

Op mijn laptop heb ik dit allemaal wel voor mekaar, maar wat betreft deze server heb ik liever een advies van jullie.

Het is dus (uiteraard) de bedoeling dat de server aan blijft O+

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
In je kernel uitzetten (of is da dom)

• jep
Die kernels gaan ook niet niet vlekkeloos op die bak. Heeele wazige scsi controller zit er in ;). Met hele rare fratsen heb ik hem toch kunnen installeren.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die kernels gaan ook niet niet vlekkeloos op die bak. Heeele wazige scsi controller zit er in ;). Met hele rare fratsen heb ik hem toch kunnen installeren.
Hm, waarom dan toch redhat 7.0? Maareh, om on-topic te blijven: staan er geen instellingen in je BIOS mbt power savings die wellicht nog niet allemaal goed (= uit) staan?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kun je geen APM/ACPI standby in de BIOS uitzetten? Geen idee wat voor BIOS zo'n bak heeft, en het levert ook wat downtime op, maar misschien helpt het.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

apmd vangt suspend requests (van de user of van het systeem) af en zorgt ervoor dat het systeem netjes wordt voorbereid om te suspenden, en erna om weer netjes wakker te worden.
apmd zorgt er niet voor om het systeem na een tijd standby te laten gaan tenzij hij zo geconfigged is.

Als je apmd stopt, worden suspend requests niet meer opgevangen en kan een suspend request (die bijvoorbeeld van de BIOS kan komen) niet netjes afgehandeld worden en kan tot crashes leiden.
Met andere woorden: het is waarschijnlijk inderdaad iets in je BIOS wat je uit moet zetten.

• jep
Bedankt mensen :) Heb via compaq disks gedownload om de bios te kunnen setuppen (Compaq servers zijn ranzig btw :Y) ) en apm uitgezet.

Nu werkt het prima :) Bedankt!
Pagina: 1