Toon posts:

[ASP] Word.Application, zonder word te installen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Khep een pagina die een word document opent en saved als HTML file. Werkt allemaal prima op de testmachine. Nu moet het dus naar de livemachine, maar daar staat dus geen Word op, en om een Word CD'tje naar de hostingprovider te brengen is ook weer zoiets.

Is het mogelijk alleen een paar DLL's te registreren of een soort Cut-down versie van Word te downloaden? (zoiets als MSDE voor SQL-Server)

Ik gebruik dus het Word.Application object vanuit de ASP pagina.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Kun je zo vriendelijk zijn btw om de source te pasten? :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Nee, is niet mogelijk. Je kan hooguit op zoek gaan naar wat dll's die dat voor je kunnen doen (is het nog de vraag of je die bij je hostingprovider mag installeren), maar Word is licensed, dus je mag sowieso niet zomaar onderdelen meeleveren met je applicatie. Die dll's moeten, al zou het wel mogen cq. al zou je het wel doen, ook geregistreerd worden, en 't is nog maar de vraag of je hostingprovider dat zou willen...

Exact expert nodig?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46
Dit mag helaas niet van MS. Om het Word document te gebruiken, moet je word hebben geinstalleerd op de Server...Dus ik denk dat dat niet opgaat...tenzij je de BSA wil trotseren..Maar aan de andere kant, ik denk dat een paar DLL-letjes niet veel mogen uitmaken...

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 03 januari 2002 13:17 schreef PhoneTechnician het volgende:
Maar aan de andere kant, ik denk dat een paar DLL-letjes niet veel mogen uitmaken...
Tjah, 't zijn maar een paar dll's. Alleen zit de meeste functionaliteit in die dll's ingebakken. En dus zeg je dus eigenlijk dat je alleen maar hoeft te betalen voor de .exe, feitelijk dus de GUI die om die dll's heen hangt... :?
Naja tis heel simpel. Het mag niet. Punt. Tenzij je een licentie koopt of toevallig nog hebt liggen, en je de hosting provider zo gek kan krijgen Word te installeren. (zou ik nog wel even informeren bij MS of je die dll's dan zonder problemen vanaf je site mag gebruiken, want ik heb bij een aantal produkten weleens gezien dat er vrij expliciet bij stond dat het niet op een site gebruikt mocht worden, omdat je op die manier met een 1 user licentie (1 user => "de website") tig users kon laten werken....

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Hostingprovider doet niet te moeilijk denk ik, tis eigen server, maar denk dan da'k idd maar op 1 of andere manier die Word CD-ROm d'rheen moet krijgen.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op donderdag 03 januari 2002 14:29 schreef Scimitar het volgende:
Hostingprovider doet niet te moeilijk denk ik, tis eigen server, maar denk dan da'k idd maar op 1 of andere manier die Word CD-ROm d'rheen moet krijgen.
Kan je niet de inhoud van de CD uploaden en dan remote installen??

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:52
Op donderdag 03 januari 2002 13:52 schreef CrazyD_at_work het volgende:
(zou ik nog wel even informeren bij MS of je die dll's dan zonder problemen vanaf je site mag gebruiken, want ik heb bij een aantal produkten weleens gezien dat er vrij expliciet bij stond dat het niet op een site gebruikt mocht worden, omdat je op die manier met een 1 user licentie (1 user => "de website") tig users kon laten werken....
Je mag die dll's van MS niet gebruiken voor een website. Niet vanwege die licenties, maar vanwege 't feit dat ze de stabiliet van de server niet meer garanderen wanneer die dll's gebruikt worden. (Meen ik ergens gelezen te hebben)

...

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 03 januari 2002 14:37 schreef Bas_f het volgende:
Je mag die dll's van MS niet gebruiken voor een website. Niet vanwege die licenties, maar vanwege 't feit dat ze de stabiliet van de server niet meer garanderen wanneer die dll's gebruikt worden. (Meen ik ergens gelezen te hebben)
:D da's wel een stoere MS aktie dan. "Sorry, u mag ons produkt niet op een server gebruiken, dan kunnen wij de stabiliteit van de server niet meer garanderen.". Lekker vertrouwen in hun eigen produkten :+
(no flame intended, ik ben best tevreden over de MS produkten die ik gebruik, maar als je het idd ergens gelezen hebt vind ik het wel een hele stoere aktie :))

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 14:57 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]
.. "Sorry, u mag ons produkt niet op een server gebruiken, dan kunnen wij de stabiliteit van de server niet meer garanderen."...
En de stabiliteit van thuisgebruikers interesseren ons geen moer :o

Verwijderd

Topicstarter
Thuisgebruikers zullen deze functies niet gebruiken denk ik.

Stabiliteit van de server kan ik ergens wel begrijpen, want je hoeft maar een klein foutje te maken en je flood je server geheugen. Je moet namelijk echt niet vergeten objWord.Quit te doen, het component closen en op nothing setten is niet voldoende er dient een explicitiete close in te staan, kwam ik pas achter nadat server geheugen vol zat.

Kga vanavond maar ff de cd uploaden idd, met de licenties is alles in orde we hebben gewoon een geldige licentie, probleem is alleen die cd daar krijgen, maar ja ga het dus vannacht uploaden, duurt alleen wel ff upload is stukkie trager dan download...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Mag je trouwens zowiezo dll's reggen bij die provider? Er zijn maar ZEER weinig providers die dit namelijk toestaan, simpelweg omdat je zo wel heel makkelijk backdoors op een server kan zetten

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je hebt een licentie voor jezelf, niet voor alle bezoekers. Dus tenzij 't voor een intranet is zit je nog steeds de BSA blij te maken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, das dan mooi :)

tis toevallig inderdaad een intranet :P
En't is alleen voor beheergedeelte en daar kan maar 1 persoon bij

Verwijderd

Kun je niet gewoon client java/vb script usen en dan datgene naar de server posten? Zo werk ik namelijk op een site (alleen dan andersom, word wordt gebruikt om een worddocument op de client te genereren)..

Heb je ook geen licentie-gemeuk ;-)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op donderdag 03 januari 2002 13:17 schreef PhoneTechnician het volgende:
Maar aan de andere kant, ik denk dat een paar DLL-letjes niet veel mogen uitmaken...
Heb je enig idee wat het verschil is tussen een DLL en een EXE? Die is er bijna niet. Grootste verschil is dat een DLL altijd een export sectie bevat en dat een exe die kan bevatten.

Paar DLL-etjes my ass. Check je win dir maar een keer:
Daar zul je bij een 32 bits windows de volgende dll's vinden:
Kernel32.dll, user32.dll en gdi32.dll

Weet je wat van die dingen de naam was in 16-bits windows (3 en 3.11):
krnl32.exe, user.exe en gdi.exe

Heej, krijg nou de tering, exe wordt dll. Dus flikker op met die uitspraak van je: het zijn maar een paar dll-etjes.

Alles in Windows is zo ongeveer dll-etjes. Een win32 exe roept tegenwoordig voornamelijk functies aan die allemaal in DLL's staan. Als je slim bent en linked naar de dll versie van de C-runtime dan roep je bijna alleen maar routines in dll's aan.

• Basszje
  • Laatst online: 15-09 11:04

Basszje

Reisvaap!]

Op donderdag 03 januari 2002 21:15 schreef The - DDD het volgende:

[..]
Een lang verhaal
Ontspan, Ontspan :) . Je hebt verder wel gelijk trouwens.

Bovendien wordt het een rotklus om de juist DLL's te zoeken.

Kan toevallig de Richtext OCX niet wat jij wilt of een of andere standaard windows DLL die op je server aanwezig is :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Een Word.Application start gewoon een hele word.exe met alles dr op en dr aan.. dus je bent er niet met een paar dll'tjes reggen..

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Bries, bries, stoom stoom... >:) ;)

't Is bovendien lastig als je van een hosting provider afhankelijk bent. Als je al je zaken ergens laat hosten, dan kan het volgens mij nuttig zijn om dan je eigen server daar te hebben. Beetje zoals tweakers het ook doet. Wat jij op je server doet is jou zaak, je betaald voor de ruimte in het 19" rack en je bandbreedte verbruikt. Kan natuurlijk zijn, dat de site daar niet omvangrijk genoeg voor is.

Check ook is:
http://www.logictran.com/
http://www.finertechnologies.com/index-doc2html.html

Die tweede gebruikt een COM object voor de conversie, en als je die niet mag installen (met de juiste licenties) dan heb je een but hosting provider.

Hoe gevonden?:
http://www.google.com/search?q=asp+conversion+doc+without+word&hl=nl&lr=

Mensen, leer is zoeken :P

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, leer is zoeken
KWas niet op zoek naar een ander progje, alles werkt al kwas alleen op zoek naar een manier om Word op de server te krijgen of alleen de benodigde DLL's

Khep nu dus toch gewoon maar de setup ge-upload vannacht, en met de juiste licenties geinstalleerd dus volgens mij ben ik zowaar nog legaal bezig ook.

Kzit nu alleen ff met iets anders
asp page zit nu te zeiken over
code:
1
Permission denied: 'createobject'

En ik kan me niet herinneren wat voor extra rechten die meuk ook alweer nodig had, kzit nu te zoeken in m'n eigen word dir of ik toevallig rechten op een dll of een exe file aan de IUSR heb toegekend, maar kan het zo snel niet vinden (lees kennelijk niet), kzoek uiteraard verder maar misschien dat 1 van jullie het weet?

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 09:40 schreef Scimitar het volgende:

[..]

KWas niet op zoek naar een ander progje, alles werkt al kwas alleen op zoek naar een manier om Word op de server te krijgen of alleen de benodigde DLL's

Khep nu dus toch gewoon maar de setup ge-upload vannacht, en met de juiste licenties geinstalleerd dus volgens mij ben ik zowaar nog legaal bezig ook.

Kzit nu alleen ff met iets anders
asp page zit nu te zeiken over
code:
1
Permission denied: 'createobject'

En ik kan me niet herinneren wat voor extra rechten die meuk ook alweer nodig had, kzit nu te zoeken in m'n eigen word dir of ik toevallig rechten op een dll of een exe file aan de IUSR heb toegekend, maar kan het zo snel niet vinden (lees kennelijk niet), kzoek uiteraard verder maar misschien dat 1 van jullie het weet?
Dit kan aan 2 zaken liggen:
1) De anonymous user (want volgens mij wordt de ASP als anonymous/INETUSR/guest op de server uitgevoerd) mag geen (D)COM-objecten, dus ook geen ActiveX/OLE Automation-objecten, 'creëren'. kWeenie hoe dit op te lossen is, zal m.b.v. userrights of DCOMConfig (of dcomcnfg) op te lossen zijn.
2) De rechten in je Word-app moeten worden aangepast (mits Word 2000 of hoger). Ga hiervoor in Word naar Extra->Macro->Beveiliging.

Suc7

Verwijderd

Zou kunnen dat je de anonymous IIS user rechten moet geven op de Word-directory en bestanden zodat ie Word mag starten..

Verwijderd

Even tegenstrijdig, wij maken VB programma's en laten deze hele WORD documenten genereren en opmaken etc. Ook op client computers, alleen maar door het registreren van een paar Word DLLetjes. Is echt heel simpel. Met VB is het een eitje, je maakt een project met verwijzing naar het Word object, en maakt er met de package en deployment wizzard even een setup package van. Deze include de benodigde DLL's en je app kan ineens alles wat Word kan ook als de client helemaal niks van office heeft geinstalleerd *D Kan volgens mij ook niet illegaal zijn. Succes alvast!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Die client die geen word heeft maakt gebruik van delen van Word code toch? Dus moet je een licentie Word hebben, ook al is het maar een halve versie.

Verwijderd

Topicstarter
Enige waar ik word voor gebruik is een Save as HTML functie eigenlijk, mensen uploaden een Word docje, en die wordt geconvert zodat gebruikers van het intranet een previes kunnen krijgen (krijgen gewoon de HTML versie voorgeschoteld), dus denk niet dat licentie een probleem is, want word wordt niet iedere keer gerund als de client een request doet. Alleen als de siteadmin een word docje upload.

Hmmzz, wazig khep word dus nu geinstalleerd, en toen kreeg ik dus die permission denied error. Word wilde niet rebooten, khep het toch gedaan, want volgens mij was het zeker wel nodig alleen nu heb ik weer precies dezelfde error als eerst.
code:
1
2
3
Microsoft VBScript runtime error '800a01ad' 

ActiveX component can't create object: 'Word.Application'

Alsof Word er dus niet opstaat.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 10:57 schreef Gert het volgende:
Die client die geen word heeft maakt gebruik van delen van Word code toch? Dus moet je een licentie Word hebben, ook al is het maar een halve versie.
Volgens mij is dat onjuist. Het zijn volgens mij objecten die je vrij mag distribueren ( staat dat woord er wel goed??? :? ) Zo maakt VB ook gebruik van de VB Runtime objecten met vrijwel elke applicatie die je maakt. En dat mag toch niet betekenen dat ik aan iedereen die ik een VB product verkoop ook meteen een VB licentie moet gaan slijten?

Verwijderd

Okee, het object dat je nodig hebt, en wat geregistreerd dient te zijn ( en die je ook als DLL kan registreren ), is het "Microsoft Word 9.0 Object library" object. Om te kijken of jou Word die heeft meegeinstalleerd ( en heeft aangezet ) kan je het volgende doen:

Start Word

Kies Tools/Macros/Visual basic Editor ( Of druk Alt-F11 )

Kies in de VB Editor onders 'Tools' voor 'References' en controleer of "Microsoft Word 9.0 Object library" er bij staat en dat hier een vinkje voor staat. De DLL voor dit ding is trouwens:

c:\program files\Microsoft Office\Office\MSO9.DLL

( Dit is dan wel het standaard path voor Office he... )

Succes!

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 04 januari 2002 11:07 schreef apottjewijd het volgende:
Volgens mij is dat onjuist. Het zijn volgens mij objecten die je vrij mag distribueren ( staat dat woord er wel goed??? :? ) Zo maakt VB ook gebruik van de VB Runtime objecten met vrijwel elke applicatie die je maakt. En dat mag toch niet betekenen dat ik aan iedereen die ik een VB product verkoop ook meteen een VB licentie moet gaan slijten?
Dan moet je de licentie van Word maar even door gaan nemen om te kijken of er iets over in staat. Bij VB staat er duidelijk dat je de runtime files mag verspreiden (msvbvm60, + componenten die met je Visual Basic versie worden meegelevert) maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je per definitie alle dll's zonder problemen mag meeleveren. 't Is een onderdeel van het programma, dus is het afhankelijk van de licentie of dat mag of niet...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 11:26 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

Dan moet je de licentie van Word maar even door gaan nemen om te kijken of er iets over in staat. Bij VB staat er duidelijk dat je de runtime files mag verspreiden (msvbvm60, + componenten die met je Visual Basic versie worden meegelevert) maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je per definitie alle dll's zonder problemen mag meeleveren. 't Is een onderdeel van het programma, dus is het afhankelijk van de licentie of dat mag of niet...
Das nog lastig zeg! Je krijgt geen melding bij het opnemen van de DLL, in de word licence agreement is niks te vinden, internet weet er niks over... is nogal een lastig onderwerp. Ze gaan het hier voor me onderzoeken of een licentie voor dit object is vereist. 'K ben benieuwd.
Pagina: 1