Toon posts:

Rare brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn brander. Ik heb een Acer 20*10*40 brander en als ik er een audio-cd mee wil branden en ik speel hem af in mijn cd-speler is de eerste 2/3 van de cd goed en het laatste deel gaat hij ruisen en kraken. Met data-cd's kopieert hij of niet alle bestanden op de cd's of hij is niet te lezen (bijvoorbeeld met div-x) terwijl ik de cd's wel gewoon afsluit. Ik heb diverse brandprogramma's gebruikt (Nero, Easy CD Creator enz.) en inmiddels twee verschillende typen cd's (That's Write CD-R 80 16 speed en Traxdata CD-R 80 8 speed). Bij beide merken heb ik de brandsnelheid aangepast. Wie kan mij helpen. Ik heb inmiddels al heel wat cd's verneukt. :(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je een mainboard met via chipset update dan je drivers, die hadden eerder dit soort problemen. Zet verder DMA eens uit of juist aan voor je brander.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

misschien helpt een nieuwe firmware? daar worden vaak fouten mee verholpen

hier vindt je ze (ik neem aan dat het een Acer 2010A is)
http://www.acercm-eu.com/ServiceAndSupport/Drivers/drivers.cfm?product=275

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
:D Ok hartstikke bedankt jongens!! Alles lijkt nu goed te werken. Kan ik eindelijk mijn HD weer leeg branden. :)

Verwijderd

Ik had vroeger een teac 54s, supergoeie brander. Alleen had ik op het laatst hetzelfde probleem als jij ik brand een divx op cd alles gaat goed -cd succesfully created- alleen als ik hem dan probeerde af te spelen spinde de cd een tijdje en zag de cd vervolgens niet (bij verschillende cd-rom speler) ik heb vervolgens een nieuwe Lite-on 24x gekocht (waar ik nu de grootste probs mee heb ) maar tis me dus niet gelukt dit te fixen.(heb veel geprobeerd)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Jome, heel fijn dat je vertelt dat het nu werkt, maar wat heb je gedaan? Altijd handig om de precieze oplossing te posten, zowel voor de posters als voor andere mensen die dit probleem hebben en dit forum bezoeken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd van de site van Acer. Sindsdien werkt de brander perfect. *D
Pagina: 1