Verwijderd

Topicstarter
Sorry, als dit een crosspost is...

Ik heb er een tijdje in zitten zoeken, maar de search wil niet meewerken... (ik heb het ergens in een topic gelezen)

Ik las over een digitaal fotorolletje voor je "analoge" camera...

Heeft iemand daar een link van...

Ik ben gewoon geïnteresseerd en wilde weten wat dat nou was.. ;)

En nou geen gedonder met dat het te duur zou zijn, he *D

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:36

winnie

de poes...

Tis al wel een paar keer langs gekomen.
silicon film is de site. Conclusie is dat het niet voldoet an de normen voor digtaal fotgraferen (lage resolutie, duur).
Bekijk het zo: je koopt een klik-klaar camera voor 300 en je hebt dan toch geen geld voor een digitale film van 1000 piek.
Of je hebt een camera van 2000 gulden en dan zal het je jeuken, dat je filmpjes 30 gulden per stuk kosten, je gaat immers voor de beeldkwaliteit.

edit2: link aangepast

Verwijderd

Topicstarter
Dank je... :)

Ik wist dat het voorbij was gekomen, maar ik kon het dus niet meer vinden :)

Mijn probleem is dat ik de kwaliteit van digitale foto's nog steeds te min vindt (zelfs "professionele" camera's) vanwege de pixels ipv de lijnen...

Maar af en toe zou het wel handig zijn ivm het niet hoeven ontwikkelen en scannen als je eens wat op Inet wil zetten...

Daar wil ik geen digitale camera voor kopen :)
Daar is ook mijn "gewone" camera me te lief voor :)

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Op donderdag 03 januari 2002 13:05 schreef Five_Horizons het volgende:

Mijn probleem is dat ik de kwaliteit van digitale foto's nog steeds te min vindt (zelfs "professionele" camera's) vanwege de pixels ipv de lijnen...
Pixels ipv lijnen ??? als je scant krijg je toch ook pixels??
OK je ziet geen film korrel, maar lijnen....
(heb laatat lopen stoeien met de 707 van Sony (5Mpixels), en in de hoogste resolutie en beste (tif, geen jpeg) krijg je een bestand van 15Mb.
Als je kleinbeeld groter als 20Mb scanned vergroot je ook vaak alleen de korrel van de film uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 13:15 schreef lexkam het volgende:

[..]

Pixels ipv lijnen ??? als je scant krijg je toch ook pixels??
Ja, dat snap ik ook, maar als je laat afdrukken (gewoon rolletje) dan krijg je geen pixels ;)

Scannen doe ik alleen voor Inet, dan maakt het niet uit of het pixels zijn.... :)

Wat ik voor mezelf probeer te zeggen, is dat ik geen digitale camera wil voor de afdrukken, want die zijn voor de kritische fotograaf nou niet dat je zegt van goed ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je foto's van een professionele digitale camera laat afdrukken dan zie je dus echt geen losse pixels zitten hoor |:(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

...Sorry hoor, maar dan heb je echt nog geen afdruk gezien van een 3+ Mpixel camera op een goede inkjet of kleuren Laser printer. Dit is echt niet van 'analoog' te onderscheiden, zelfs op A4 formaat.

Laatst had een kennis van mij een 1600x1200 portret op 1/2 A4 photopapier afgedrukt, ik had kunnen zweren dat hij bij de professionele fotograaf was geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 15:20 schreef Gizz het volgende:
Als je foto's van een professionele digitale camera laat afdrukken dan zie je dus echt geen losse pixels zitten hoor |:(
-edit-

Geen zin in een welles/nietes-discussie :p
Pagina: 1