Toon posts:

Geen videosignaal -> mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Pentium 1 op een Asus TXP4 moederbord. Nu is het probleem dat ik geen video-signaal krijg (Dit staat op de monitor).

Ik heb verschillende PCI-sloten gebruikt, verschillende videokaarten en verschillende monitoren, allemaal op veel verschillende mogelijkheden. Telkens komt er geen video-signaal.

Kan ik hieruit concluderen dat het mobo stuk is?

Verwijderd

als je zeker weet dat de video kaarten die je hebt geprobeerd het doen en je ze er goed in hebt geduwd,
(je kan ook de monitor op een andere comp proberen ivm kabel breuk ofzo)

mag je dat concluderen.

Verwijderd

ik had dat ooit, maar dat was een gewoon agp-kaartje, maar het geheugen was doorgebrand en toen deed ie ook helemaal niets, geen beeld en de monitor zei: "no signal" toen die brakke geheugenstrip eruit gehaald, en toen deed ie het weer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook met verschillende geheugenchips geprobeerd en opnieuw no signal. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

De monitoren (met kabel) die ik heb geprobeerd deden het wel gewoon op een andere computer. Dus ook met de kabel is niets mis...

edit: typo

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als het mainboard geen lang-kort-kort-kort piepsignaal geeft in deze situatie is:

1) je CPU kapot
2) je mainboard kapot
3) je mainboard niet goed ingesteld
4) je voeding kapot (levert bijvoorbeeld geen stabiele 5 volt)
5) (je PC-speaker niet aangesloten |:()

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b