Toon posts:

Digitaal linken(kaart naar versterker)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog neit erg veel van versterkers speakers enz af, maar ik vind dit een erg interressant forum en leer erg veel.
Maar nou had ik een vraagje. Op veel kaartjes zit tegenwoordig een digital out.
(TOSlink of coaxiaal). Nou had ik begrepen dat het idee achter digitaal is dat het signaal pas op het laatste moment naar anoloog wordt omgezet(toch). Dus bij een FPS2000 setje wordt de DAC in de speakers zelf gebruikt ipv de DAC van de live! . Als dat waar is zou het dan een grote verbetering in geluid opleveren als ik een versterker zou hebben met een digital in en deze connectie gebruik IPV de gewone out en input? Mijn idee is dat dan de DAC van de veel betere versterker gebruitk wordt en dat dat een beter geluid geeft. Maar zoals gezegt weet ik nog geen shit maar ik zou het graag willen weten. Iemand nog nuttige links naar sites met basics en tips enzo.

bedankt

thavinny

Verwijderd

Als het een beetje goede versterker zou zijn met digitale ingang, zou het wel een geluidsverbetering opleveren. Zo lang het mogelijk is, is het 't beste als je het signaal zo lang mogeljk digitaal houdt.

Ik denk dat als je van die simpele computerspeakers gebruikt dat het weinig uit zal maken...

Er zijn natuurlijk dingen waar het wel verplicht is dat je het digitaal aansluit, denk aan DTS en DD gecodeerd materiaal......

Verwijderd

Topicstarter
Silacoid
Thanks voor je reply. Cool dat ik gewoon gelijk had(begin dit soort simpele audio dingetjes te snappen). Je hebt gelijk dat het alleen zin heeft als de rest van de apparatuur goed is.(dan is die connectie een zwak punt dus valt te verbeteren). maar ik vroeg het me vooral af omdat ik denk dat de DAC op een live tov die van een versterker sowieso al achter blijft en zeker omdat die in de Live ook nog wle eens beinvloed kan worden door EMI wat het geluid flink kan verpesten.

maar iemand nog links?

ThaVInny

Verwijderd

Zeker, het is binnenin je computer geen goede plek wat betreft interferentie. Mijn vorige verhaaltje wil niet zeggen dat de DAC van de Live troep is ofzo hoor, hij is veel beter dan je op de gemiddelde geluidskaart zult aantreffen (vooral die oudere kaarten van creative), maar buiten de computer is gewoon beter. Pas echte troep zijn die DACs op (de meeste) CD-ROM spelers...

Maareh, waar wou je verder links over hebben?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Da's inderdaad eeb verschil, de DAC in je pc zit in één groot magnetisch veld. Een vriend van mij gebruikt nu de DAC van zijn minidisc, en hij zegt veel verbetering te hebben gehad.

Jag