Toon posts:

Wat heeft de echte tweaker?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in een kansloze discussie verwikkeld over alle bekende voors en tegens over wat de echte tweaker heeft:dus AMD of Intel.
Ik heb deze discussie ook op GOT vaker voorbij zien komen en ik zou graag wat reacies van jullie willen hebbebn op de volgende set:

u met een LIAN-CHI Aluminium PC-70 Server Case met daarin een :
Pentium 4 met 2.0 Ghz en 512 MB RAMBUS (RIMM) geheugen op een MSI Mainboard 850 Pro5! (heb nog 2 x 128MB liggen, dus kan naar 766 MB) Vergezeld met een Geforce3 Titamium 500 Deluxe als videokaart, een Soundblaster Audigy Platinum, WinTV Theatre, een Playworks DDT3500 Digital Cambridge Soundworks van Creative Labs gleuids-set, Plextor Writer 20x 8x, LG DVD/CD-ROM 48x, sony diskdrive, 80 Gigabyte IBM Deskstar 7200 rps, cordless muis en toetsenbord.

Is een hele mooie set. Ik zit er een beetje tegengas over te geven dat een Athlon XP2000+ met een asus av266-e deze configuratie redelijk gek maakt en dan krijg ik weer geblaat terug over dat die intel beter is voor overklokken etc. Maar vinden nou jullie, ik weet dat dit vaker voorbij komt maar dit is ff voor de gein om een mede tweaker op de kast te krijgen dus aub geen slotje of flames. Geintje moet kunnen toch want ik ga dit URLetje ff doorposten. Tweakers laat u horen!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
amd standaard natuurlijk, intel is minder te overclocken want de meeste proc zijn daarvan gelockt.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
AMD wegens geldgebrek en uit mijn geloofsovertuiging :+

Verwijderd

Maak zelf eens keuzes, iedereen met dat geblaat, ziek wordt ik ervan.

Er wordt hier 1 keer geroepen "Dit is goed man !" en binnen een maand wordt dat product hier algemeen geaccepteerd, terwijl er een hele hoop andere mooie spullen zijn die net zo goed werken.

Zo ook wanneer iets niet goed is. Niemand op dit forum prijst Compaq. De meeste mensen zeiken dit merk helemaal af, maar ik durf te wedden dat 90% van de mensen nog nooit een Compaq heeft gezien (bij wijze van spreken).

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Wie zegt er dat je een Intel beter kan overclocken?

AMD's zijn goed oiver te clocken maar laten we deze discussie nou niet beginnen, want dan zijn we volgend jaar (362 dagen) nog bezig!

't is maar wat je zelf wilt. maar kijk maar eens op Internet rond:

de Athlon2000 XP presteert wel beter dan de Pentium 4 2,0 GHz!

Verwijderd

Zie sig.... is niet echt peper duur, maar draait lekker als tekst verwerken proggen, gamen e.d....

Mag ik trouwens vragen of dat rimm (800mhz) (heb ik er ook in zitten) erg veel uit maakt met 133mhz??!! Als ik hier gewoon ramm in kon had ik er al lang 4 x 512 in geramt, maar dat gaat niet zo gemakkelijk met dat rimm..... (ivm prijs).

• Sir Vega
blaat maar op los daar is het hiervoor

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Flappie
  • Laatst online: 15:26
Op donderdag 03 januari 2002 12:34 schreef masternewman het volgende:
blaat maar op los daar is het hiervoor

AMD T-Bird1000@1100; 256@???; Chaintech 7aja; ati rage 2mb; The Behemoth
FF een vraagje: wat moet een AMD T-Bird1000@1100; met een een video kaart van 2MB?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

van dictionary.com/tweak
Tweak (twAfbeeldingslocatie: http://cache.dictionary.com/dictionary/graphics/AHD4/GIF/emacr.gifk)
tr.v. tweaked, tweak·ing, tweaks

1. To pinch, pluck, or twist sharply.
2. To adjust; fine-tune.
3. To make fun of; tease.

De term Tweaker zal hoogstwaarschijnlijk zijn afgeleid van optie 2 en heeft dus geen malle moer met het merk van je CPU te maken, maar gewoon met wat je met je gear doet: modden, oc-en etc...

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:37 schreef maartenb het volgende:

[..]

FF een vraagje: wat moet een AMD T-Bird1000@1100; met een een video kaart van 2MB?
Server?

• Sir Vega
ja ik had een geforce ti 2 allen liep de mem speed op 333 mhz dus heb ik terug gestuurd en omdat ik nog divxjes wil kijken heb ik die 2mb kaart erin gegooid...hehe nee geen server hehe vind jullie het niet leuk staat dan?? nog 1 week en ik ben ervan af.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ik draai hier 450mhz PII,1gig pIII-tje,PIV 2.0Ghz(deze is niet van mij,is van me broer, ben het aan het bouwen voor hem, deze verlaat mijn huis binnen een week) en een AMD Atlon XP 1800, allemaal zeer goede systemen, ik kies voor beide amd en intel zijn goed..

• Sir Vega
kies je ook voor een 2mb grafisch kaartje ik heb er hier nog wel eentje voor je liggen heheh

• Sick Nick
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 03 januari 2002 12:43 schreef masternewman het volgende:
ja ik had een geforce ti 2 allen liep de mem speed op 333 mhz dus heb ik terug gestuurd en omdat ik nog divxjes wil kijken heb ik die 2mb kaart erin gegooid...hehe nee geen server hehe vind jullie het niet leuk staat dan?? nog 1 week en ik ben ervan af.
He kerel, je weet zelf nu al niet meer hoe snel je geheugen loopt :D
Maar wanneer kom je mijn pc halen om jouw schamele bak om te ruilen >:)

De echte tweaker heeft een AMD cpu, duron of athlon met een stabiel bordje, een geforce, 512 MB ram, minimaal 60 GB hd ongeveer, 17" of meer, leuke geluidskaart.

• Sir Vega
maar ik weet wel hoe snel me fsb loopt hehe 120 mhz ventje |:(
me geheugen loopt volgens mij 152 mhz waarom reageer je niet meer sicknick?

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op donderdag 03 januari 2002 12:47 schreef Sick_Nick het volgende:
De echte tweaker heeft een AMD cpu, duron of athlon met een stabiel bordje, een geforce, 512 MB ram, minimaal 60 GB hd ongeveer, 17" of meer, leuke geluidskaart.
De echte tweaker :? Beetje vage tekst dit lijkt me zo :Z

Edit: Had geloof ik beter de 1e poster kunnen kwooten |:( Sowwy

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op donderdag 03 januari 2002 12:47 schreef Sick_Nick het volgende:

dat zeg je zeker omdat je dat ook hebt( je hebt nog beter en sneller ).
maar vertel mij eens waarom een echte tweaker een amd cpu moet hebben ? of 512 mbram
alsof een intel cpu niet goed is en 256 mb is toch ook genoeg ??
tuurlijk zullen de mensen hier eerder kiezen voor amd ( beter goedkoper )
maar dat is geen reden om te gaan zeggen dat een echte tweaker een amd cpu moet hebben ( dit allemaal zeg ik nie omdat ik een p3 heb hoor ) :o ;)

• Sir Vega
luister toch niet naar sick nick in een gebannde topic heb ik al met hem zitte discussieren over een kt133 bord die volgens hem niet op fsb van 120 kon lopen terwijl ik dat hier heb staan, met andere woorden hij weet neit echt waar ie het over heeft, waarom heeft een tweaker 60 gig nodig?? om al zijn tweak paginas op te slaan ofzo?? ben je een mindere tweaker als je 40 gig hebt?? tssst

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op donderdag 03 januari 2002 12:57 schreef masternewman het volgende:
luister toch niet naar sick nick in een gebannde topic heb ik al met hem zitte discussieren over een kt133 bord die volgens hem niet op fsb van 120 kon lopen terwijl ik dat hier heb staan, met andere woorden hij weet neit echt waar ie het over heeft, waarom heeft een tweaker 60 gig nodig?? om al zijn tweak paginas op te slaan ofzo?? ben je een mindere tweaker als je 40 gig hebt?? tssst
dat bedoel ik dus ook ja :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De echte tweaker is nooit tevreden met zun systeempje. Het kan altijd beter.. :7

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op donderdag 03 januari 2002 12:34 schreef maartenb het volgende:
Wie zegt er dat je een Intel beter kan overclocken?

AMD's zijn goed oiver te clocken maar laten we deze discussie nou niet beginnen, want dan zijn we volgend jaar (362 dagen) nog bezig!

't is maar wat je zelf wilt. maar kijk maar eens op Internet rond:

de Athlon2000 XP presteert wel beter dan de Pentium 4 2,0 GHz!
De Athlon XP 1800+ ook al sneller/beter dan de 2,0 hoor :9

Dividend for Starters

• Sir Vega
Niemand is tevreden met ze huidige systtem het kan altijd sneller maar iedereen die zijn systeem verandert voor een bepaalt doel is denk ik een tweaker... ieder op zijn eigen manier..

Verwijderd

om de discussie maar weer tot een eind te brengen..
de echte tweaker heeft dat waar hij of zij zich het beste mee vermaakt.. en wat voor proc je daar nou inhangt ?

zelfs een 486 kan nog een tweakbakje zijn :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Op donderdag 03 januari 2002 12:30 schreef Tag-Team het volgende:
Met welk OS?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik vind de Intel Celeron 1200 anders ook een aardige tweak-cpu (en dat zeg ik niet omdat ik heb zelf heb :))

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

check mijn reply hierboven.. iedereen zijn eigen voorkeurtjes.. :)
en als het voor een niet tweaker is, dat aan raden wat voor hem /haar het makkelijktste werkt, en natuurlijk uitwisselbaar is.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
mijn 1500+ is even snel als een 2,0 Ghz *D

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Echt erg dit topic. Ik heb hier al een stuk of 6 replies gezien zoals "Mijn amd XP is even snel als de P4 2,0GHz", "De echte tweaker heeft AMD", etc |:( :Z Deze woorden slaan echt nergens op. Ik zit op van die leuke test resultaten te wachten dat een AMD 1.2 GHz een P4 GHz eruit knalt |:( Laat die alsjeblieft weg. Dit is een kansloos topic edit: daarom nu ook in de su

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 03 januari 2002 12:34 schreef Toverstaf het volgende:
Maak zelf eens keuzes, iedereen met dat geblaat, ziek wordt ik ervan.

Er wordt hier 1 keer geroepen "Dit is goed man !" en binnen een maand wordt dat product hier algemeen geaccepteerd, terwijl er een hele hoop andere mooie spullen zijn die net zo goed werken.

Zo ook wanneer iets niet goed is. Niemand op dit forum prijst Compaq. De meeste mensen zeiken dit merk helemaal af, maar ik durf te wedden dat 90% van de mensen nog nooit een Compaq heeft gezien (bij wijze van spreken).
Helemaal mee eens. Maar ik zeik geen compaq af, want ik heb er zelf eentje :P

• Masselink
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

bij de 'echte' tweaker gaat het toch helemaal niet om of je nu een AMD of Intel hebt ? het gaat erom dat je het maximale eruit haalt! Dat is tweaken. :P

De vraag AMD of Intel is alleen relevant voor de verwachte snelheidswinst. Er zijn processoren die makkelijk over te klokken zijn, maar maakt je dat een goede tweaker Of ben je een goede als je die extra procentjes uit een bijna niet over te klokken CPU weet te halen ? you tell me ! :D

ik denk dat de verwachte snelheidswinst hoger is bij een AMD dan bij een Intel, maar dat verteld helemaal niets over een tweaker zijn....... (8>

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Ga voor intel..!! AMD sucks

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 13:39 schreef Domtowner het volgende:
Ga voor intel..!! AMD sucks
F*ck you!!!! AMD ownz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Laurent
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 13:40 schreef Metal-Kool4 het volgende:

[..]

F*ck you!!!! AMD ownz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Leuke en goed onderbouwde discussie zo :+

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

en weer lukt het niet normaal te discussieren

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.