Op donderdag 03 januari 2002 19:47 schreef The_Surfer het volgende:
Ik heb net even gekeken op
http://counter.li.org/reports/uptimestats.php en daar staat een linux-server met een uptime van 860+ dagen. Vreemd genoeg word die dus niet meegeteld in de netcraft-tabel.
Operating systems we can usually work out uptimes for are:
<snip>
Linux 2.1 kernel and later, except on Alpha processor based systems
<snip>
2.1 kernels draai je niet op een server (geen enkele kernel met een oneven minor), dus 2.2.0 is de eerste kernel die je op een server zou draaien en waarvan de uptime de achterhalen is.
En volgensmij is 2.2.0 nog geen 860 dagen oud, dus GNU/Linux zou bij het achterhalen van uptime door netcraft aan hetzelfde 'dilemma' lijden als Windows.
Op donderdag 03 januari 2002 20:07 schreef BlackHawk het volgende:
Stabiliteit heeft met zo veel factoren te maken.
True, maar mijn argument van hoge uptime => stabiliteit blijft.
Als een machine instabiel is ligt dat in de meeste gevallen aan de beheerder.
Dat is zo, maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Windows toch niet altijd echt meewerkt...
Ik kan ook een computer jarenlang in een kelder stoppen en zeggen hoge uptime dus ontzettend stabiel, zegt niet zo veel denk ik.
Niet met Windows 95

Voorbeeld:
Mijn machine is ontzettend stabiel en draait lekker snel. Draai ik echter het programma burnk7.exe dan is het na een uurtje gedaan en reset die automatisch.
Tsja, ik ben dan toch geneigd de schuld aan het OS te geven... Een app mag imho het OS niet kunnen laten crashen. Nee, GNU/Linux is ook niet heilig op dat gebied (forkbomb anyone?), maar het kan er beter tegen dan Windows.