Toon posts:

Beeld steeds vol strepen en vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 'asus v7700 deluxe 64mb', en mijn systeem liep altijd goed tot ik voorkort zomaar een raar scherm kreeg in winXP. het lijkt op een blauw scherm alleen dat het scherm allemaal strepen heeft in een paar kleuren. verder kan ik dan alleen nog maar op de reset knop drukken.
Eerst dacht ik dat de driver weer is verneukt was, ik installeer een bult nieuwe drivers maar blijf het probleem houden, om de 15 minuten krijg ik hetzelfde resultaat.
Daarna heb ik is WinXp er opnieuw opgezet met standaard drivers wat eerst ook goed werkte, maar helaas bleef ik het probleem houden. Als laatste heb ik Windows2000AS erop gezet maar ook hierin heb ik dat probleem.
Wat zou dit kunnen zijn?

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

Misschien is je voeding te zwak??
Of heb je je processor of videokaart te ver overgeklokt?

Verwijderd

Als je de laatste detonators geprobeert heb kan je eerdere versies proberen. Bijvoorbeeld det 22.88.
Die schijnt overal goed te werken.
Heb je de kaart overgeclockt? Dan ff terugclocken.

Verwijderd

kheb ook eens groene strepen enzo gehad en dan freezde hij gwoon, toen was mijn vidkaart stuk :(

maar probeer eerst eens of 'ie het wel goed doet bij agp gwoon op 2x ipv 4x :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem niet overgeklokt en mijn voeding (400 watt) is denk ik sterk genoeg. De nieuwste drivers gaan niet zo goed met de via chipset en zorgt daarmee vastlopers (weet ik zeker had ze al geprobeerd).
Een tijd geleden deed hij het gewoon nog, waarom nu niet meer? Ik ben bang dat m'n videoplank kapot is.
Ik ga zo is kijken wat hij doet op agp 2x.

edit:

Hij doet af en toe ook alsof hij van resolutie wisseld (iig zoals windows doet) maar blijft in dezelfde resolutie.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

Het zou ook aan je geheugen kunnen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet er is geheugen uit halen en kijken wat er gebeurt?

Verwijderd

Topicstarter
heb ff ander geheugen erin gedaan, en hij gaat nogsteeds vast zitten...
Zou echt mijn videokaart kapot zijn? hij is nog niet eens een jaar oud en heb nog nooit geklokt...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ff een viper770 geleent en daarbij lijkt het tot nu toe stabiel te lopen. De asus 7700 is dus gewoon kaput...
terwijl ik er nix raars mee hebt doan....
thx voor de tips alsnog...
Pagina: 1