Midland S4/8200 + SBLive + AC3?

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zal ff vertellen hoe ik het hele zootje heb aangesloten:

Pioneer DVD-103S audokabel op de I2S-in van mijn SB-Live. Digitale Coax verbinding vanaf SBLive daughtercard naar ADS-2000 DD AC-3 decoder. Als ik een mp3-tje ofzo afspeel staat geeft mijn DD decoder netjes "PCM" aan. Zodra ik een DVD-tje afspeel geeft hij nog steeds "PCM" aan; Hij springt niet over op AC-3. Nu las ik dat niet alle sofware DVD players AC3 kunnen outputten naar de SPDIF out van mijn SBLive. Ik heb Cinemaster 99 + DVD Genie onder Win 98 geprobeerd -> geen AC3, terwijl ik dat wel heb aangezet. Ook heb ik WinDVD 2000 2.1 + DVD Genie onder W2K geprobeerd, hier echter ook geen AC-3. Ik las in een nieuwsgroep van creative dat LiveWare voor W2K geen ac-3 loopthrough ondersteund, toch staat er wel een bestand "ac3api.dll" in mijn WinNT/system32 dir...

Weet iemand hoe ik AC-3 kan doorlussen naar mijn DD decoder???

Bas

• B-Man
  • Niet online
Ben er zelf al achter...
draai nu WinDVD onder w98, en heb ff in de surround mixer van sblive "digital output only" aangevinkt, nu werkt het perfect!

Gaaaaaaf geluid trouwens uit die Midiland speakers... Ik zag laatst in een reactie van iemand op de melding van een review van midland speakers staan dat hij graag een geavanceerder setje van midiland wilde hebben. Ik heb meteen ff op de midiland website gekeken... DD5.1 AC-3 met 200Watt, en geloof me dit ding is LUID... ik had hiervoor FPS1000 van creative... Kwaliteit van dit setje is VEEEEL hoger, moet je maar eens ff de specs checken op de midiland website.

Ik wilde eigenlijk wachten op de Klipsch speakers, maar dat duurde met toch wat te lang.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13
Ha B-Man stoer speakers die midilands waar heb je ze vandaan en hoeveel waren ze ??

• B-Man
  • Niet online
K heb ze alleen nog maar gezien bij regenboog computers, en heb ze daar besteld voor 799,-- incl BTW + 17,50 verzendkosten (rembours)... Ze hebben die setjes op voorraad, dus ik had ze twee dagen na het plaatsen van mijn bestelling.

Ik baal nu dus wel behoorlijk dat zelfs LiveWare 3 voor W2K nog GEEN AC-3 pass-through ondersteund, moet dus als ik DVD's met AC-3 geluid wil kijken booten met Win98.

• St-Bun
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 09:51
He B-man,

Ik heb een vraagje..

die daughtercard die je hebt voor je sb-live, weet je ook waar je dat kaartje los kan kopen....

Ik heb alles verder al alleen het kaartje nog..

Dat midiland setje bevalt me echt goed.. alleen nu het digitale geluid nog :(

O dus

Verwijderd

Op vrijdag 14 juli 2000 12:33 schreef B-Man het volgende:
Ik baal nu dus wel behoorlijk dat zelfs LiveWare 3 voor W2K nog GEEN AC-3 pass-through ondersteund, moet dus als ik DVD's met AC-3 geluid wil kijken booten met Win98.
AC-3 pass-through werkt gewoon onder win2k hoor :)Ik draai powerDVD 3.0 onder win2k en het werkt perfect.
Pagina: 1