Toon posts:

HD zegt dat hij kleiner is...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net me pc geformatteerd, en in win98 zegt ie nu dat mijn schijf 2 gyg is inplaats van 30 gyg, hoe verander ik dit ook alweer? heb het geloof ik wel eens eerder gedaan, maar weet het niemeer.
can someone help me?

Verwijderd

Wordt hij in de bios goed herkent?
Kan namelijk een verkeerde jumper instelling zijn.

Kijk ook even in FDISK of hij daar de goede grootte weergeeft.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Kijk in je msconfig. Staan een aantal HD instellingen die je ff kunt refreshen door ze uit te doen en dan weer aaan..

Werkte voor mij...
61 gb was 7 gig in ME

Verwijderd

Topicstarter
hummm, in de bios weet ik niet...in fdisk geeft hij wel iets aan van ondersteuning voor grote schijven ofzow.
ik zie nu dat hij aangeft dat de partitie ofzow 2 gyg is en totale schijfruimte is 29 gyg geeft ie aan, what do i do?

Verwijderd

Check je jumper setting van de harde schijf.
Kijk ook even of hij in de BIOS de goede grootte aangeeft !

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heb je het ding niet geformateerd met Fat16? (dus bij ondersteuning voor grotere schijven met nee beantwoord!?)

Fat16 heeft namelijk een limiet van 2GB, en fat32 niet...

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:17 schreef Twynn het volgende:
Heb je het ding niet geformateerd met Fat16? (dus bij ondersteuning voor grotere schijven met nee beantwoord!?)

Fat16 heeft namelijk een limiet van 2GB, en fat32 niet...
Heheh, dat is idd waarschijnlijk het probleem.
Niet aan gedacht :)

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op donderdag 03 januari 2002 12:13 schreef xproof het volgende:
hummm, in de bios weet ik niet...in fdisk geeft hij wel iets aan van ondersteuning voor grote schijven ofzow.
ik zie nu dat hij aangeft dat de partitie ofzow 2 gyg is en totale schijfruimte is 29 gyg geeft ie aan, what do i do?
dan is je partitie dus verkeert

maar windows vind het niet lekker als je em laat lopen op een patitie groter dan 5 a 6 gb

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 17:49

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Heb je wel met Fdisk aangegeven dat je FAT32 wilt gebruiken???

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:09 schreef xproof het volgende:
Ik heb net me pc geformatteerd, en in win98 zegt ie nu dat mijn schijf 2 gyg is inplaats van 30 gyg, hoe verander ik dit ook alweer? heb het geloof ik wel eens eerder gedaan, maar weet het niemeer.
can someone help me?
Even met Partition Magic je schijf omzetten van FAT16 naar FAT32

Verwijderd

Als ie in de bios de juiste groote aangeeft, en hij wordt op de juiste manier herkend.
ff fdisken, formateren en gaan.
En ja in fdisk moet je aangeven dat het een schijf groter is als 2(??) gig. Weet het juiste formaat ff niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
ja, alleen wat moet ik nou doen? :) niet weer formatteren he!
heb ik alles net er weer een beetje relaxt op enzo! :(
i mean, iedereen zegt wat anders hehe

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:34 schreef xproof het volgende:
ja, alleen wat moet ik nou doen? :) niet weer formatteren he!
heb ik alles net er weer een beetje relaxt op enzo! :(
i mean, iedereen zegt wat anders hehe
- Kijk eerst of hij goed wordt weergegeven in de bios

- Zo ja, klik dan met rechts op de drive in Windows om te kijken of hij FAT 16 of FAT 32 is

- Als hij FAT 16 is kun je hem tot FAT 32 maken met een programma dat standaard met Windows wordt meegeleverd, of met bijv. Partition Magic

- Als de schijf niet goed in de bios wordt weergegeven moet je even de jumper settings nakijken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maar windows vind het niet lekker als je em laat lopen op een patitie groter dan 5 a 6 gb
que? ik heb een partitie van 12 gig als c schijf in winxp en dit loopt lekker. standaard deel ik een hd altijd in: c: 9GB, d: de rest. gaat prima.

Verwijderd

Topicstarter
ok, hij is fat16 ben ik achter gekomen...nu ben ik een demo van partitionmagic 7 aan het downloaden, alleen aangezien astalavista op dit moment down is moet ik ff een crack hebbe, who can help me?

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op donderdag 03 januari 2002 14:37 schreef xproof het volgende:
ok, hij is fat16 ben ik achter gekomen...nu ben ik een demo van partitionmagic 7 aan het downloaden, alleen aangezien astalavista op dit moment down is moet ik ff een crack hebbe, who can help me?
geen ilegaal gedoe hier

lees de FAQ

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
ow, ok sorry :)
Pagina: 1