waarom 2 processoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
ik heb effe een vraagje
ik lees hier vaak dat er bij moederborden 2 processoren op worden gezet
wat is hier van het voordeel ? heb je dan 2 keer zo snelle pc (als je dubbele 1400 xp heb je dus 2.8 ghz xp)
als ik het goed begrijp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Dual Moederbord heet dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
en dan heb je dus dubbele snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 09:39

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het wordt niet dubbel zo snel, maar bij echt zware programma's krijg je een behoorlijke performance winst.
Bijvoorbeeld een ftp server met veel clients draaien, en tegelijk qauke spelen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 14:54
Helaas, zo werkt dat niet. Wanneer je een OS hebt wat dit ook ondersteund (verplicht dus eigenlijk) dan kun je meerdere instructies verdelen over de 2 cpu's. Zo is bv 3DSMax een programma wat hier gebruikt van maakt. Het is echter niet optellen 1.4 + 1.4 = 2.8 Mhz.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:20

BrZ

Op donderdag 03 januari 2002 12:08 schreef johoo het volgende:
Het is echter niet optellen 1.4 + 1.4 = 2.8 Mhz.
Helaas niet nee... Alhoewel een koetje echt bijna 100% winst heeft bij SMP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 22:48
dual proc is leuk als je kleine kamer hebt en een server wil draaien en gamen tegelijk >:) op 1 computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
aha zo thnx :)
anders had ik mooi 2x 2000+ amdjes genomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Niet twee keer zo snelle omp, maar met sommige applicaties gaat het wel stukken sneller met 2 proc dan met 1, hierbij moet je denken aan serverprogjes ( dbase's etc. ), dit gaat nog niet echt op voor spelletjes, al dacht ik wel dat q3 hiervan gebruik kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier op het werk zit ik nu op een dual 933 xeon te werken en dat scheelt aanzienlijk met programma's als adobe premiere...

normaal wordt deze bak gebruikt om programma's op internet te streamen en dan is het wel handig om 2 processoren te hebben!

ik weet nog goed dat ik een paar jaar terug iemand tegenkwam op een lan en die gozer had een dual celly en draaide win98 :?
dus wij vragen waarom... zei hij: ik heb die 2e cpu voor het geval de eerste stuk gaat! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
hahah :D lachu ga ik ook tegen m'n pa zeggen dat het beter is . want misschien gaat de 1e dan kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:23 schreef STIMPPYYY het volgende:
hahah :D lachu ga ik ook tegen m'n pa zeggen dat het beter is . want misschien gaat de 1e dan kapot :)
uhhhh, ja? dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 19:32
wi98, maakt geen gebruik van die 2e procc, dus hij heeft er nix aan op dat moment...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd, performance winst is afhankelijk van OS en prog dat draait, alleen in geval van ( sommige ) distributed progjes ( }:O ) is de winst het grootst.
( en het staat wel leuk in je sig natuurlijk, zo'n dual mobo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De programma's die je draai hoeven niet perse SMP ondersteunen. Zolang de OS op zich SMP ondersteunt, dan zul je wel merken dat alles vloeiender en smeuiiger loopt, zeker als je meer programma's open hebt. De OS verdeelt de taken zelf wel over de CPU's (het is niet zo dat de OS de taken van één programma over 2 CPU's verdeelt, maar de taken van meerdere programma's dus).

De tweede bak hier is voorzien van een Abit KG7 plankje met XP1700+ en het valt wel op dat hij een beetje "hangt" bij het switchen tussen alle programma's. Hier op mijn BP6 met dual 500@600 gaat het veel vlotter. Je kunt bijvoorbeeld nog lekker soepel surfen, terwijl je twee CD's aan het rippen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:12 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
dual proc is leuk als je kleine kamer hebt en een server wil draaien en gamen tegelijk >:) op 1 computer
Das precies wat ik doe op 1x AMD TB1400@1600 >:) Server voor de rest v/h huis + lekker quaken... Nog geen last, alleen iedere keer als ik terug kom in windows na t quaken is mn proc 60o... :? >:) :+
Pagina: 1