Toon posts:

Computer flip bij spelen van cs.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allo, ik heb zelf een computertje gebouwd en werkt op zich goed, tekst verwerken, downloaden van muziek het afspelen... eigelijk alles. Tot dat je counter strike gaat spelen (en ik neem aan nog wel andere games ook)... dan reageert de computer heel sloom, het geluid komt een paar sec. later aan (dus als ik shiet, hoor ik twee a drie sec later het geluid pas, terwel als ik muziek afspeel alles goed gaat). En het bewegen gaat ook heel langzaam terwel ik ik toch een ping heb van 85 (perfecte ping als je het mij vraagt!!).

Het is een asus moederboard cubx-e
ati fire rage pro/expurt
640ramm (pc133)
goed koop geluids kaartje, en iyama beeldscherm, redelijk duur.

Wat me trouwens net opviel is dat ik jumper 6 heb aan gezet, ik wist toen ik uhm bouwde niet wat dit was en volgens mijn pa moest ik uhm maar om gooien, maar ik zien net wat daar bij staat:

agp freq
dram freq .x1 (on)
dram freq .x2/3 (off)
Kan het daar enigsinds aan liggen?
Zoniet, waar aan dan?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
al eens nieuwe directx (www.microsoft.com/directx0 en nieuwe nvidia drivers geprobeert (www.nvidia.com) als dat niet helpt format cee en win 2k ;)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
op welke frequentie loopt je RAM? Als die op 100 MHz loopt heb je namelijk je videokaart vies overklokt => jumper op "off" zetten. Verder ff proberen geluidskaart in een ander slot te steken. Misschien dat het een IRQ conflictje is

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik heb echt super veel troubles gehad met het installen van windows me, elke keer ging ie flippen e.d. en moest alles weer over nieuw, toen andere cd gebruikt en ging redelijk maar toch.... heeft nog iemand anders iets aan te raden ondertussen ik de direct x en de drivers ff ga update.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 12:09 schreef blissard het volgende:
op welke frequentie loopt je RAM? Als die op 100 MHz loopt heb je namelijk je videokaart vies overklokt => jumper op "off" zetten. Verder ff proberen geluidskaart in een ander slot te steken. Misschien dat het een IRQ conflictje is
Uuhh, zelf heb ik nooit mn ramm snelheid aangepast, maar voor zover ik weet gaat ie niet sneller met dat mobo dan 100?!? :(....

Verwijderd

Heb je binnen CS de videoinstellingen op software rendering staan? CS heeft nl. met Ati Rage kaarten problemen met hardware rendering. En anders altijd zorgen voor de laatste directX!

• DirtyHennessy
tuurlijk dom van koes |:( de cs ati fix www.counter-strike.net dat krijg je als je stopt met cs spelen :D

Verwijderd

Topicstarter
:) ok das mooi om te horen :).... ga ik zo ff uit proberen, en hoe zit ut met dat vies over clocken van mn 3d?

• DirtyHennessy
geforce 2 mx kan je de core makkelijk boven de 200 mhz krijgen met een simpele 468 op pentium 1 cooler + fan :D of je haalt een blue orb oid :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 12:17 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
een heel verhaal over de geoforce 200 / 400 mx terwel ik het over de ati fire rage pro... heb

(((( op welke frequentie loopt je RAM? Als die op 100 MHz loopt heb je namelijk je videokaart vies overklokt => jumper op "off" zetten. Verder ff proberen geluidskaart in een ander slot te steken. Misschien dat het een IRQ conflictje is ))))

Dit vertelde iemand paar berichten hiero boven?!? :?
..... :* zie quate

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Je hebt met die jumper je AGP met 1x je DRAM snelheid gelijkgesteld (vandaar de 1x :) Dit moet 66 MHz zijn, dus als je RAM op 100 MHz loopt overklok je je AGP. Dan moet je hem dus op 2/3x zetten (i.v.m. 2/3 x 100 = 66)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 12:20 schreef blissard het volgende:
Je hebt met die jumper je AGP met 1x je DRAM snelheid gelijkgesteld (vandaar de 1x :) Dit moet 66 MHz zijn, dus als je RAM op 100 MHz loopt overklok je je AGP. Dan moet je hem dus op 2/3x zetten (i.v.m. 2/3 x 100 = 66)
Oww, de dramm zelf is 133, mare, ik weet niet wat het mobo cq bios er mee doet... waar kan ik zien op welke snelheid ie loopt?!?

En kan iemand me de exacte file geven van die fix voor de ati? Want ik zie alleen download cs op counter-strike.net

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, als je CS game wel eens overflowed, moet je dit er ff op zetten....

http://www.fileplanet.com/index.asp?file=69717 blijk te helpen, maar mn prob is nog niet helemaal goed... hoe kan ik trouwens zien wat voor speed mn ramm draait?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

dubbelpost......

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet ut :), dank u mede tweakers :)

(topic kan eventueel dicht)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Crossposten wordt niet zo gewaardeerd
[topic=368523]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.