Toon posts:

[Java] Look and Feel vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me over L&F het volgende af:

- Wat voor L&F wordt er gebruikt (per besturingssysteem) als je hier niks aan instelt?
- Werkt een applet op ieder OS als je geen L&F instelt?
- Is het aan te raden om in iedere applet de L&F in te stellen (bijv. m.b.v. getSystemLookAndFeelClassName()), of juist niet, en waarom dan wel/niet?

Ik kan hier in API's weinig over vinden, heeft iemand hier een antwoord op :?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

1 standaard metal look and feel.
2 applet is awt en die doet niet aan look and feel. Denk dat je JApplet het wel kan omdt dit wel swing component is.
3 zie 2 :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
[b]- Is het aan te raden om in iedere applet de L&F in te stellen (bijv. m.b.v. getSystemLookAndFeelClassName()), of juist niet, en waarom dan wel/niet?
Ligt eraan wat je wilt: tot nu toe was MS Windows Look and Feel behoorlijk slecht. Daarom koos ik altijd voor de Java Look and Feel. Sinds 1.4.0 is de MS Windows look echter behoorlijk verbeterd en zou je dus kunnen kiezen voor de system Look and Feel. Vaak maak ik het voor applicaties ook instelbaar ergens in een config file.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

of anders moet je even kijken op www.jars.com naar JReqTools daar zitten een aantal handige componentjes tussen waaronder een look and feel dialoogje. En alles is open source.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 13:26 schreef mbravenboer het volgende:

tot nu toe was MS Windows Look and Feel behoorlijk slecht.
Ik gebruik momenteel nog JDK 1.3, maar in wat voor opzicht is die Windows L&F dan slecht, en hoe zit het daar met de andere besturingssystemen? :)

Btw... waar ik applet schreef bedoelde ik JApplet uiteraard, stom van me... |:(

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

1.3->1.4 windows look and feel ziet er een stuk beter uit (voelt meer aan als windows componentjes). Ik weet niet of andere look and feels ook verbeterd zijn.
Btw... waar ik applet schreef bedoelde ik JApplet uiteraard, stom van me...
Gebeurd mij ook vaak genoeg hoor :)

Maar probeer anders de nieuwe jdk1.4 beta http://java.sun.com/j2se
dan kun je zelf zien wat het verschil is tussen de versies. En de gui van jdk1.4 loopt ook nog eens een stuk sneller (oa renderen door videokaart ipv cpu), dus je kan er geen buil aan vallen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis ook wel 1.4 erop staan, alleen voor m'n opdrachten van school moet ik 1.3 gebruiken, vandaar dat ik eigelijk nog steeds 1.4 nauwelijks gebruik... ;)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan het sowieso wel draaien onder 1.4. De kans is groot dat je geen specifieke 1.4 code gaat gebruiken en je kunt het altijd nog een keer controleren door op het einde nog een keer te compileren met 1.3
Pagina: 1