Geen DTS op mijn surround set.

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:51
Hey!

Ik heb een zware dolby 5,1 speakerset gekocht, deze set is bedoelt voor de computer, dus de versterker zit in de subwoofer en hij moet het geluid in 6 kanalen aangeleverd krijgen, er zit dus geen decoder in.

Goed ik heb deze DVD-speler erbij gekocht en die heeft de volgende aansluitingen:
digitaal coax en optisch, en ook nog 6 losse aansluitingen voor mijn speakerset (l&r voor en achter en center en sub)

Met films kan ik DD5,1 aanzetten en ik moet zeggen het geluid is subliem! aanrader voor iedereen!!

Maar, DTS kan ik niet aanzetten, zou dat alleen maar door die digitale poorten kunnen? zo ja dan kan ik dat dus niet.

DTS was toch hetzelfde als DD5,1 maar dan met een hogere sample rate? = niet boeiend dus?

alvast bedankt voor de reacties!

• JvS
  • Laatst online: 22:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

specs:
• Dolby Digital 5.1ch decoder
• Dolby Digital 5.1ch and DTS Stream Out:Optical & Coaxial

Wel dus.. Je moest er een kopen met een DTS decoder als je DTS wilde... Niet dat je verschil tussen DD en DTS hoort op een pc speakerset overigens ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• procyon
Er staat:
Dolby Digital 5.1ch and DTS Stream Out:Optical & Coaxial

Dus de streams van DTS& DD5.1 gaan door de optische en coaxiale aansluitingen.

Maar naast deze aansluitingen heb ik ook nog 6 aparte aansluitingen zoals al beschreven, als ik DD kies dan komen daaruit de 6 streams van DD5.1 maar DTS wordt niet door deze poorten doorgegeven.. ik denk dus dat DTS alleen maar over een van de twee digitale aansluitingen kan (optisch of coaxiaal).

Of mist mijn speler gewoon de mogelijkheid om DTS de decoden? en is dat het hele eieren eten?

ps: Het zijn geen gewone pc speakertjes :) deze zijn allemaal zwaar uitgevoerd met dik hout (echt hout) en de sub ik ook erg goed (100Watt RMS) geloof me dit is klasse spul! Ik vind bijvoorbeeld al die creative rommel maar niets >:)
(dit koste me inkoop ook 850,- gulden))

Maargoed daarom zit het me een beetje dwars dat ik geen DTS kan kiezen, toch maar een aparte versterker dan?

Verwijderd

Ja.. en je moet natuurlijk ook een DVD hebben met DTS geluid heh..je kan niet je DD geluid omtoveren naar DTS

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

edit:
^^^ bovenstaande post is uiteraard ook waar ^^^
Op donderdag 03 januari 2002 14:43 schreef Procyon for life het volgende:
Er staat:
Dolby Digital 5.1ch and DTS Stream Out:Optical & Coaxial
Uiteindelijk geef je het antwoord al. Je DVD kan met DTS omgaan en stuurt dat optisch of coaxiaal door naar je versterker... die moet wel een DTS signaal kunnen verwerken oftewel een DTS decoder hebben. Dat blijkt dus in jouw geval niet te zijn... dussssss helaas kassa euromunten vallen in het rond...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

die "6 aparte aansluitingen" zijn waarschijnlijk bedoeld om door te verbinden naar je versterker, niet om speakers op aan te sluiten. DVD spelers hebben over het algemeen geen eigen versterker.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 03 januari 2002 14:50 schreef grep het volgende:
die "6 aparte aansluitingen" zijn waarschijnlijk bedoeld om door te verbinden naar je versterker, niet om speakers op aan te sluiten. DVD spelers hebben over het algemeen geen eigen versterker.
eh, ja :?. Gelukkig denkt niemand dat hier dan ook ;). (toch? :o).

• grep

grep

meer begrep...

Maar naast deze aansluitingen heb ik ook nog 6 aparte aansluitingen zoals al beschreven, als ik DD kies dan komen daaruit de 6 streams van DD5.1 maar DTS wordt niet door deze poorten doorgegeven..
....
Maargoed daarom zit het me een beetje dwars dat ik geen DTS kan kiezen, toch maar een aparte versterker dan?
vanwege dit verhaal kreeg ik het idee dat hij zijn speakerset op die 6 aansluitingen wilde proberen om op die manier DTS geluid te krijgen.

Misschien verkeerd geinterpreteerd van mij, sorry :z

Verwijderd

hmmm die 6 analoge aansluitingen zijn toch bedoelt voor die dd 5.1 ready prologic vesterkers.

En daar heb je nu dus je ps speakers 5.1 setje aan hangen (neem aan dat dat zo'n ding is met een versterkertje erbij)

DTS gaat denk ik niet door die 6 analoge uitgangen ... je hebt ja ook niet DTS ready .. of wel??

• procyon
ja! ik moet een DTS decoder kopen.. duidelijk.

Maar, is het wel een verstandige uitgave? Ik vind nu dus bijvoorbeeld dat 5.1 DD subliem klinkt!

Zelfs al zet ik het volume helemaal open (dat is dus trillen in je stoel :P ), hoor ik gewoon geen (NULL) ruis als er een stukje stil film is.
Maar wat wil je met een Signal to Noise Ratio van meer dan 110dB >:)

Kortom heeft het echt zin?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als je al vind dat DD5.1 goed klinkt, zou ik zeker geen DTS decoder gaan kopen. Want nog lang niet alle DVD hebben DTS!

|Specs|

• grep

grep

meer begrep...

ik vind het persoonlijk tegenvallen.
Ik had gelukkig al een 5.1 decoder met DTS gekocht, dus ik heb het wel, maar vind de verschillen te klein om een aparte aanschaf te rechtvaardigen (mijn persoonlijke niet-professionele mening).

• johoo
  • Laatst online: 23-02 12:14
Op donderdag 03 januari 2002 14:57 schreef JvS het volgende:

[..]

eh, ja :?. Gelukkig denkt niemand dat hier dan ook ;). (toch? :o).
Jawel hoor, je kan deze speler ook rechtstreeks aansluiten op je Pascal speakerset hoor. Zonder tussenkomst van een versterker. (Zit namelijk al een versterker in de subwoofer die van daaruit de rest ook weer verdeeld.)

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

allereerst ehh heeft dat wel zin? aangezien je die speakers alleen maar alaloog kunt aansluiten. DTS versterkers hebben wel een 6-drirect input, maar ik weet niet of je daar ook DTS mee kan krijgen.

Voor die speakers niet!
De meeste films zijn toch nog alleen DD

En als je echt DTS wil neem dan ook echte speakers, wordt de kwaliteit van je geluid ook nog eens met een factor x extra vergroot.

• procyon
Op donderdag 03 januari 2002 15:16 schreef wildweazel het volgende:
Voor die speakers niet!
De meeste films zijn toch nog alleen DD

En als je echt DTS wil neem dan ook echte speakers, wordt de kwaliteit van je geluid ook nog eens met een factor x extra vergroot.

ps: Het zijn geen gewone pc speakertjes :) deze zijn allemaal zwaar uitgevoerd met dik hout (echt hout) en de sub ik ook erg goed (100Watt RMS) geloof me dit is klasse spul! Ik vind bijvoorbeeld al die creative rommel maar niets >:)
(dit koste me inkoop ook 850,- gulden))
zit wel snor dus..

maargoed, ik denk niet dat ik het "voordeel" groot genoeg is voor een aanschaf van > 500,-.

thanx guys!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 03 januari 2002 15:24 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

[..]

zit wel snor dus..

maargoed, ik denk niet dat ik het "voordeel" groot genoeg is voor een aanschaf van > 500,-.

thanx guys!
Die mening deel ik met jou. Ik heb een dolby prologic versterker met een losse AC3 decoder, en ik vind het verschil ook te klein om een aankoop te rechtvaardigen :).

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op donderdag 03 januari 2002 15:29 schreef JvS het volgende:

[..]

Die mening deel ik met jou. Ik heb een dolby prologic versterker met een losse AC3 decoder, en ik vind het verschil ook te klein om een aankoop te rechtvaardigen :).
prutser >:) :D Het verschil is niet zo heeeeeel erg groot als tussen bijvoorbeeld VHS en DVD maar ik moet zeggen dat U571 met DTS wel heeeeeel erg lekker klinkt ... maar in DD 5.1 ook prima...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• grep

grep

meer begrep...

het verschil zit dus tussen prima en lekker :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 januari 2002 16:28 schreef grep het volgende:
het verschil zit dus tussen prima en lekker :?
Het verschil zit 'm tussen prima en ook prima, maar dan ook nog eens kunnen zeggen dat het DTS is >:). Dat laatste is dus beter >:)

;) :P

Verwijderd

ik heb zelf onlangs de videologic digitheatre gekocht en was erg onder de indruk van DD5.1 .....totdat ik DTS hoorde ! ik heb die terminator 2 ultimate edition met DTS en ik moet zeggen dat het geluide veel helderder is en het suround veel beter .

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 januari 2002 18:37 schreef krafty_Cuts het volgende:
ik heb zelf onlangs de videologic digitheatre gekocht en was erg onder de indruk van DD5.1 .....totdat ik DTS hoorde ! ik heb die terminator 2 ultimate edition met DTS en ik moet zeggen dat het geluide veel helderder is en het suround veel beter .
Met een videologic (pc speaker!) set.... Ik durf daar wel honderg gulden op in te zetten dat jij niet blind het verschil tussen DTS en DD5.1 kan horen...

Dat ik dus een film aanzet en dat jij zegt of ik DD of DTS gekozen heb dus. Wellicht dat je het een paar keer goed raadt, maar verschil horen doe je niet... Ja, als je van DTS naar DD5.1 switcht hoor je vast dat het DTS signaal een stuk harder staat ofzo... Het verschil is zeker hoorbaar, maar is niet echt zwaar heftig en al helemaal amper hoorbaar op een pcspeakerset (ook al is het high end in die klasse).

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op zaterdag 05 januari 2002 14:25 schreef JvS het volgende:

[..]

Met een videologic (pc speaker!) set.... Ik durf daar wel honderg gulden op in te zetten dat jij niet blind het verschil tussen DTS en DD5.1 kan horen...

Dat ik dus een film aanzet en dat jij zegt of ik DD of DTS gekozen heb dus. Wellicht dat je het een paar keer goed raadt, maar verschil horen doe je niet... Ja, als je van DTS naar DD5.1 switcht hoor je vast dat het DTS signaal een stuk harder staat ofzo... Het verschil is zeker hoorbaar, maar is niet echt zwaar heftig en al helemaal amper hoorbaar op een pcspeakerset (ook al is het high end in die klasse).
Als je de juiste DVD uitzoekt zal er zeker verschil zijn, maar gemiddeld zullen de verschillen erg klein zijn

Verwijderd

DTS klinkt net een stukkie zuiverder. en idd zoals iemand boven mij al zei, U571@DTS is echt lekker gewoon :P

We hebben hier Roy Orbinson @ DTS liggen, is ook strak. Hoge tingeltjes van de triangels komen net een stukkie beter door.. maar groot is het verschil niet. Met name niet op een pc-speakerset.

Verwijderd

jvs: de digitheatre DTS is GEEN pc speaker set (hij heetf niet eens 4-point ondersteuning) maar is wel degelijk bedoeld voor in de huiskamer. komt nog bij dat ik niet zomaar wat koop.

ik doe mn huiswerk wel eerst voordat ik zoeits aanschaf . ik heb setjes gehoord van yamaha ,jvc ,sony ,marant met jbl en nog een paar die nog duurder waren dan deze en kan je zeggen dattie een aantal nog ver achter zich laat (vooral 1 sony setje die ook nog duurder was echt bagger)!

heb em ook vergeleken met een yamaha out of the box cinema set van fl.1200 en die is er ook niks bij !

dit zeg ik niet allemaal om mijn setje te verdedigen ofzo geloof me want dan had ik dus wel een andere gekocht ,ik heb de verschillen goed kunnen horen en de prijzen met elkaar kunnen vergelijken !

en DTS is wel degelijk duidelijk hoorbaar op deze set het klinkt gewoon helderder en duidelijker iets wat ik zelf niet echt had verw8 maar het is er wel ,zelfs mensen die ik hier op bezoek heb gehad zeiden "dat DTS klinkt wel erg mooi" <letterlijk en die hebben ook gewoon DD5.1 thuis !

sow hehe nu ga ik ff uitrusten na al dit getype :D

Verwijderd

Goed, even duidelijkheid scheppen dan :

DigiTheatre DTS Digital Home Cinema Speaker System
DigiTheatre PC Complete PC Home Cinema System

Ze lijken me allebei niet echt fantastisch maar verschil is er wel :P

Verwijderd

inderdaad courage toen ik ze zo is bekeek d8 ook bijmezelf van ..mm..tja .....TOT DAT IK ZE HOORDE !! ik bleef sceptisch tot het moment dat ik ze inderdaad binnen kreeg .

ik heb zelf overgens die zilveren uitvoering die ziet er een stuk beter uit ,niet zoals die op de site staat trouwens want die bestaat niet dat hebben ze met photoshop gedaan.
Pagina: 1