Probleem met video kaart ? help ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb dus laatst een video kaart gekocht. Een Chaintech geforce2 TI 64ddr. TOen liet ik 3dmark draaien en ik haalde 1250 punten. Maar dat is toch harstikke weinig. Ik hoor met deze kaart ongeveer 3000+ te halen. Ik heb dus een p3 800 Mhz en 128mb ram. Ik haal ongeveer 1derde uit m'n video kaart. En in quake3arena haal ik 80tot 120 fps. Bijna net zo veel als de tnt2 kaart die ik er eerst had inzitten. Kan iemand mij helpen met dit probleem ?

alvast bedankt

Verwijderd

laatste detonator drivers erop staan?

misschien wat meer ram in je pc? 128 is toch wel weinig tegenwoordig (toch?)

weet niet of zo'n intel plank ook nog speciale drivers nodig heeft? zoals je bij VIA die 4-in-1 drivers hebt

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Zet eens in je bios Fast Write Enabled aan dat scheeld allicht zo'n 1000 frames.

Kenners weten waarom

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
denk dat je cpu beetje de flessenhals aan het worden is en je ram is nu de grootste flessenhals ook niet echt veel minimaal om 3d mark 2001 te draaien.

• AOC
  • Niet online
mja misschien wel wat meer ram erbij doen :P

maareeuuh

Heb ook een probleem met die detonater drivers
Ik heb windows XP en als ik die detonater drivers wil instaleren krijg ik gelul dat de detonater drivers niet voldoen aan de windows logo test.

• DirtyHennessy
das weer echte windows (xp) bullshit gewoon ja drukken :D
ff voorbeeld deze driver heeft geen windows geblaaaaat en kan dus gevaarlijk zijn ze weten nu je huisadres ofzo :P

• AOC
  • Niet online
Ik kan Fast write niet vinden in de BIOS. Maareeuh de AGP aperture size staat op 64m ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

• DirtyHennessy
Op donderdag 03 januari 2002 11:49 schreef Da_RoNiN het volgende:
Zet eens in je bios Fast Write Enabled aan dat scheeld allicht zo'n 1000 frames.
dat je dit gelooft :? fast writes geeft echt minimale prestaties er bij :(

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
nieuwste drivers scheelde bij mij 2000 bij ti2 32 mb ik kwam tot 4400 punten met 3d mark geforce2 ti 256mb tbird1000@1100 verder nieuwste via drivers, je moet agp 4x aanzette, en fast write, aparture size (ofzo) heeft wel degelijk met je kaart temaken zet maar op 128mb (is namelijk ram wat je kaart erbij krijgt zeg maar schijnt volgens mij werkt het niet maarja) suc6

3dmark 2001 natuurlijk

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• DirtyHennessy
agp aparture wordt zeker wel gebruikt als een spel veel een hoge resolutie textures gebruikt (voorbeeld nu 3dmark 2001 geen spel wel mooie textures :D) en dus het geheugen van de videokaart vol is worden de overige textures in je aparture geladen.

• Sir Vega
ja dat is juist ik doelde op 3dmark2001 die volgens mij neit zo veel geheugen nodig heeft dat ie aparture size gaat aanspreken

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

ik heb zelf ook de Chaintech geforce 2 TI ddr maar ik kom niet voorbij de 3de test van 3d Benchmark.
maar UT draait met 140 FPS.

• Sir Vega
wat si precies de derde is dat de low detail matrix filmpje?

• DirtyHennessy
Op donderdag 03 januari 2002 12:06 schreef masternewman het volgende:
ja dat is juist ik doelde op 3dmark2001 die volgens mij neit zo veel geheugen nodig heeft dat ie aparture size gaat aanspreken
ow nee en wat als je die 64 mb agp texturing test gaat doen :? lukt bij niet zonder dat ik agp aparture op 128 zet :? komt omdat als ie op 64 mb staat maar 63 heeft ofzo dus niet genoeg dus skip test :?

• Sir Vega
Denk je een 64mb kaart te kopen kun je die test neit eens finishen hehe :7

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 11:51 schreef Dark0z het volgende:
mja misschien wel wat meer ram erbij doen :P

maareeuuh

Heb ook een probleem met die detonater drivers
Ik heb windows XP en als ik die detonater drivers wil instaleren krijg ik gelul dat de detonater drivers niet voldoen aan de windows logo test.
Ten eerste bij XP heb je toch wel 256 mb nodig loopt die het beste op.
In je bios agp size 64mb zet je maar op 128 mb word in de meeste reviews aangegeven 256 heeft bijna geen nut tenzij je meer dan 512 mb hebt zoals ik :)

als je dit doet dan gaat je score wel wat omhoog maar dan blijft je cpu nog achter waardoor je dus rond de 2500 punten uitkomt wil je meer dus die 4400 dan heb je toch echt een betere cpu nodig omdat 3Dmark2001 toch echt je cpu in gebruik neemt met de testings.

hoop dat je hier iets aan hebt.

:)

onder xp met detanator drivers krijg je het schermpje niet digitaal ondertekent druk dan op toch doorgaan dan installert die ze alsnog en heb je dan de nieuwste erin scheelt ook weer wat punten.

• AOC
  • Niet online
Ik heb hem nu op 128m maar alles is nog hetzelfde
Geen enkel verschil. Eneeeuh moet Fast r-w Turn around enabled zijn ???

• Sir Vega
ja is sneller want hij kan maar 1 ding tegelijk schrijven of lezen, als je dat aanzet dan leest hij om het schrijvende gedeelte heen en dat scheelt weer tijd... kna wel compatibiliteits probs veroorzaken

Verwijderd

Volgens mij heb ik mijn hercules 3d prophet 2mx ook helemaal verkeerd ingesteld staan. Maar het maakt me tog niets uit want ik speel (bijna) nooit geen spellen meer sinds ik mxstream heb :). Ik denk dat ik zo ff ga klooien om hem wat optimaler te laten presteren.

• DirtyHennessy
juist toen ik internet had ging ik meer gamen :D online gamen r0x0rz en heerst over single player games (uitzondering operation flashpoint roelende sp maar onine doet ie ook) daarom ga ik geen next gen consoles kopen :D
uuh wat speel ik nu allemaal online :P
- tactical ops
- red alert 2
- dialbo 2 LOD
- ragnarok online
- operation flashpoint

ps post nummer 500 (nee niet snel gescoort met iedere zin een nieuwe post >:))

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Videokaart-vragen horen in VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.