Nieuwe videorec kopen

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe videorec te kopen. Waar moet ik op letten als ik een video koop? ( ik kijk altijd naar het aantal koppen) En welke video raden jullie me aan. Budget is 750 piek
Thanks

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Ik heb zelf een Sony slv-se70, een vrij oud model.
Toen ik um kocht had ik 5 dingen, waar ik op lette:
- Stereo
- NTSC afspelen
- hij moet opnemen
- hij moet afspelen
- er moet niet te veel onnodige rommel opzitten. Denk aan dingen als "perfect stilstaand beeld" (wie koopt een vcr om het beeld stil te zetten?), Jog shuttle (ziet er leuk uit, maar wie gebruikt het ook echt?)

voor fl.750 heb je hele goede vcr's, die doen wat ze moeten doen, opnemen en afspelen.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

Jag

Ik vind persoonlijk de VR8xx van Philips heel erg mooi. Je hebt verschillende vcr's uit de 80 serie, vanaf zo'n 700,-. HiFi stereo uiteraard, en ongetwijfeld ook NTSC playback. Bovendien ook zeker aan te raden als je een Philips tv hebt met easy link. Ik heb zelf de VR768, een wat duurder model, zo'n 1000,- was ie in de winkel. Echt een geweldig ding. Je kan opnemen via teletekst, subtitles opnemen, HiFi stereo, VU meters, Jog/shuttle, allemaal (loze) edit functies, zo'n flying erase head, en echt een heleboel van die kleine dingetjes die het leven wat prettiger maken. Helaas ie ie niet meer te koop, maar de 900 serie lijkt er wel op.

Jag

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Sorry maar snap dat "NTSC afspelen " niet helemaal. Waar heb je dat voor nodig. Het is toch een amerikaanse standaard,en pal is voor NL. Zal wel een domme vraag zijn, maar snap het effe niet.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-03 00:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Je moet niet op de voorkant van een recorder kijken maar aan de achterkant. Dus hoeveel scart aansluitingen, video in-uit etc. De basis fucnties kunnen ze toch wel allemaal.

Verwijderd

Bram:

Natuurlijk geen domme vraag... NTSC afspelen is handig voor als je een amerikaanse band in je handen krijgt.

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 15:26
video rec. en banden zijn nooit met dolby surround he? of wel?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 13:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dolby surround zit in het stereo signaal en kan dus gewoon worden weergegeven (en opgenomen) door een stereo vcr, dolby surround is echter meer een leuk extratje en is niet te vergelijken met dolby digital (dvd).

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1