Toon posts:

PC voor vriendin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

ik heb hier ff een PC'tje gebouwd van onderdelen die ik nog had liggen. Het systeem is voor mijn vriending die pas geleden de sleutel van haar huisje heeft gekregen :P

Het gaat om hetvolgende systeem:

250 Watt ATX minitower
DFI i440LX mobo
Intel P2-266
64 MB PC100@66 (evt. 2x)
ATI Rage IIc 4MB AGP
Fujitsu 3,2gb HDD
SB PCI128 sound
Conexant 56k6 modempje
afgerond met een Samtron 15" schermpje

Leuk systeempje toch :?

Afgezien van deze mededeling, voor normaal internet/e-mail meuk en een paar simpele spelletjes is deze PC ruimschoots voldoende.

Zijn er nog suggesties om dit systeem goedkoop wat te boosten? (zonder overklokken, want het systeem moet wel stabiel draaien)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Misschien nog een paar luidsprekers er bij? 8-)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

misschien dat wanneer je nog eens op en beurs komt je een wat grote hdd er in kunt gooien ?? want 3 gig is wel wat krap

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
3,2 gig lijkt me erg weinig wanneer ze mp3's/films gaat downloaden. Mijn vriendin doet dat in ieder geval wel, en heeft te weinig aan haar 15 gig schijf :)

[edit] toch wel beter lezen volgende keer? :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Films downen met een 56k6? lol :D

Toen waren beige computers heel gewoon.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 11:41 schreef computerboer het volgende:
Films downen met een 56k6? lol :D
Oeps, die had ik gemist. :)

Vooruit, mp3's dan, ik heb ook maar een 56k modempje en m'n 20 gig mp3-partitie is ook alweer te klein. :(

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Voor je vriendin? Webcam erbij natuurlijk :)

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

is dit is wat je nog moet kopen of iets wat je al hebt ?
anders zou ik er een veeel goedkoper geluidskaartje in doen en daarvoor wat meer processorpower kopen want die proc is toch wat aan de krappe kant.

als je het allemaal al hebt:
kijk ff op een beurs of zo of je een (socket7 ? pentium 2 ?) goedkope, snellere proc kan krijgen voor een paar tientjes.
je kan ook ff bij een of ander dumpzakie kijken voor proc/mobo combinatie, p2 400 mhz of celly of zo.

dat moet allemaal wel lukken voor 100 piek of zo

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

reepie mb-ram erbij? :)

Verwijderd

Topicstarter
hmzz... dat van die speakers is idd wel een goed idee!
vergeten te kopen... :z

Een muis en een toetsenbord heb ik iig al...

een grotere HDD is niet echt nodig want ik verwacht niet dat ze ontzettend veel MP3's zal downloaden...
Ze is niet als ons ;) >:)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op donderdag 03 januari 2002 11:45 schreef robgee het volgende:
een grotere HDD is niet echt nodig want ik verwacht niet dat ze ontzettend veel MP3's zal downloaden...
Ze is niet als ons ;) >:)
Dat komt nog wel als ze het leuk gaat vinden :+

Wanbeleid is ook beleid.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mischien een TNT2 Ultra of Pro kaartje, ik weet niet of deze veel sneller zijn dan een Ati Rage kaartje maar het kan wel behoorlijk schelen.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Meer geheugen lijkt mij wel een aardige. Kost niet zoveel en kan een hoop schelen als je meerdere programma's tegelijk gaat draaien.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Ehm een Rivaatje kan ook geen kwaad , boost allicht wat applicaties , enem die webcam ja das altijd een leuke gadjet voor een vrouw >:)

Kenners weten waarom

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien een netwerk kaartje.
lijkt in het begin niet echt nodig, maar die dingen zijn toch verrekte handig. (en kosten maar 10,- ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 11:43 schreef Mad-Cow het volgende:
is dit is wat je nog moet kopen of iets wat je al hebt ?
anders zou ik er een veeel goedkoper geluidskaartje in doen en daarvoor wat meer processorpower kopen want die proc is toch wat aan de krappe kant.

als je het allemaal al hebt:
kijk ff op een beurs of zo of je een (socket7 ? pentium 2 ?) goedkope, snellere proc kan krijgen voor een paar tientjes.
je kan ook ff bij een of ander dumpzakie kijken voor proc/mobo combinatie, p2 400 mhz of celly of zo.

dat moet allemaal wel lukken voor 100 piek of zo
het enige wat ik gekocht heb zijn de kast en het geluidskaartje... Ik heb allemaal A-merken gebruikt, dus ik kon voor 15 piek minder een of ander olieboelie geluidskaartje nemen, maar Creative voor 44 piekies vind ik ook niet verkeerd ;)

Ik heb ook nog een p2-400 liggen, die stabiel draait op 496 MHz, maar daat heb ik geen mobo voor... de LX draait tot 83 MHz FSB :(

het moest allemaal ff goedkoop, dus misschien dat ik er tzt een BX'je ingooi met een wat snellere processor en extra RAM ofzo... of het verstandig is om zo'n systeem nog te upgraden betwijfel ik... waarschijnlijk kun je beter een heel nieuw budget systeem samenstellen op basis van een ECS bordje en een duronnetje ofzoiets...

Verwijderd

128 MB geheugen extra (kost maar 40 piek).

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 03 januari 2002 11:50 schreef dev het volgende:
128 MB geheugen extra (kost maar 40 piek).
Dan moet je toch goed zoeken om dat voor 40 piek nog ergens te krijgen, het gaat ineens wel erg hard met de prijsstijgingen van geheugen.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

leuk systeempje volgens mij, nix meer aan doen

Verwijderd

misschien iets meer geheugen er in gooien, voor de rest prima systeem.

Verwijderd

wellicht hoogstens zo'n FuckUFuckME device, past denk ik nog wel bij je CDROM speler ;-)

verder ok sysje

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 11:48 schreef terw_dan het volgende:
misschien een netwerk kaartje.
lijkt in het begin niet echt nodig, maar die dingen zijn toch verrekte handig. (en kosten maar 10,- ofzo)
Neem aan dat dat ding standalone gaat draaien, dus een netwerkkaart lijkt mij overbodig in deze situatie.
Pagina: 1