Toon posts:

minidisk

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet een goedkope oplossing om een minidisk digitaal aan een pc te hangen. VIa een optische kabel. Achter in de cd zit een digitale uitgang maar of dat werkt???

Wie weet hier meer van

vr. gr. Gert Jan

Verwijderd

ja nieuwe geludskaart van terratec heeft optische i/o kost je 140piek.

er zijn ook converters voor coax(als dat al op je soundkaart zit) naar optisch maar kost je meer zo'n 180 volgens mij

• AlexA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-12-2024
Kijk eens op www.minidisc.org

Daar staat beschreven hoe je voor 2 tientjes een optical output op bv. je SB Live maakt.

Groeten,

alex

Verwijderd

Gert-Jan bedoelt op de achterkant aansluiting op zijn CDROM begrijp ik, die zijn niet compatible...

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

die zijn juist heel mooi compatible, wat uit je cd-rom komt is 0-5v en die toslink zenders willen ook heel graag 0-5v hebben werkt als een tiet, gewoon ff zoeken op die minidisc.org pagina naar TTL-toslink converter, simpeler zijn ze er niet, als je dus van s/p-dif naar toslinks wil moet je ff iets meer onderdelen aanschaffen, maar absoluut niet onmogelijk, ook vrij makkelijk zelfs...

Verwijderd

He bedankt voor de tip, TriLithium

Ik wist dat niet, ik heb een TerraTec EWS64 XL, maar voor de andere gebruikers is dit heel interessant!!!

• TriLithium

TriLithium

ik ga vandaag of morgen ff zo'n toslink zender halen met de rest van het grut aan onderdelen, en dan zal ik ff zien hoe dat gaat of wil werken, hoop ik alleen dat ik een goeie optische kabel kan vinden die van toslink naar md optisch gaat, dus 3,5mm jack formaat...

Verwijderd

Ik zal deze topic in de gaten houden, als het je lukt, vermeld ik het op mijn Website, als je dat goed vind uiteraard...succes

• TriLithium

TriLithium

mij best, er zijn genoeg schema's in omloop die het wel doen, ik wil er wel iets van mezelf in doen want ik ben het met sommige dingen niet helemaal eens.

zit er wel over na te denken om zelf een site met sblive+optisch+s/p-dif bende te maken, dus zeg maar het hele digitale gebeuren in de audio bende, want er zijn dus nog genoeg mensen die niet weten hoe en wat, en het blijkt nu ook niet dat mensen het snel vinden aangezien er niet een site is met alles erop.

Verwijderd

Dat klinkt heel interessant, dat is ook mijn overweging geweest om een site te beginnen, en gelijk wat van HTML te leren.

Als je bij de US-FortuneCity gaat krijg je 100MB gratis met een dunne banner aan de bovenkant, maar als je slim bent zoek je een leeg huis in een virtuele wijk met een mooie naam en een mooi nummer, zo kwam ik bij Siliconvalley/500 terecht, en de Hollandse FC is ook goed maaaar veel trager, en er sluipen telkens fouten in, daar heb ik Hardware/20 en /150

Verwijderd

De virtuele wijk Digital Art heeft nog genoeg nummers vrij!

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Goed plan, zo'n site. 'k Heb zelf al zo'n converter gebouwd, waarmee ik die S/PDIF uitgang van m'n CD-ROM speler op m'n Sony MZ-R30 kan knopen. Loopt fantastisch!

'k Zal er morgen (=zondag) eens een schemaatje van fabriceren...!

Trouwens ƒ180,- ??? Wat ben je dan allemaal van plan? Er gelijk maar 'n digitale mixer van fabriceren??? Nee, 't dingetje wat ik zelf gebouwd heb, kost vlg. mij niet meer dan ƒ30,- (Die ToshLink modules zijn nogal prijzig...)

LET OP: zo'n converter bouwen als je 'n Aopen CD-ROM speler hebt (IDE, 24 - 48x) heeft helaas geen zin: ze hebben nl. wel zo'n uitgang, maar daar staat (zo goed als) nooit een S/PDIF signaal op. Sterker nog: die aansluiting is intern wel uitgevoerd naar 't Toshiba-IC'tje, maar de firmware van de CD-ROM speler zet die uitgang niet aan... :(

...With a touch of magic¿

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hm, da's handig :(
Ik heb ooit een S/P-dif naar TosLink-convertertje gebouwd, om mijn CD-speler aan mijn MD te kunnen knopen.
Lang leve de TTL-logica.
En die TosLink-zenders zijn idd duur; het zendertje was even duur als de rest van de onderdelen tesamen.
Kaj.

• TriLithium

TriLithium

Na wat kort prikken op een breadbord na de F1 werkt het als een tiet, heb de digital out van de sb-live via de opzetter en toslink zender op de minidisc, heerlijk helder, geen ruis en niks.

Hoop binnenkort een schema klaar te hebben en die ergens op een proef site te zetten, ik heb m'n schema gebaseerd op het schema wat op de volgende site staat http://nikhil.simplenet.com/projects/opticalconverter/

Als er iets van een site is dan meld ik het hier wel.

Verwijderd

Dat geintje wat je vertelt van die Aopen met Firmware, gaat ook op voor SONY: een tijdje geleden met de Digitale Camcorders, vanwege de invoerrechten(Philips?) had Sony alle Digital plugjes wel aangesloten, maar via de CPU niet enabled, toen kwam er een Koreaans bedrijf op het idee om een kastje te maken en via een schakeling die CPU te programmeeren, maar dat kastje kost ook tegen de 300.- gulden, zo worden we belazerd...

• MNM(tm)
...je zóu ze toch, dat stelletje ***

• TriLithium

TriLithium

hmm toch es meten op m'n aopen, ben nu wel es benieuwd, jammer dan m'n cdrom drive niet echt op een lekkere plek hangt voor dat soort metingen, dan er maar weer uitslopen...

• MNM(tm)
TriLithium: Bespaaer je de moeite: dat heb ik al lang gedaan... Vandaar dus mijn conclusie dat 't niet eens uit 't Toshiba chippie komt :(

Verwijderd

Dat zei ik ook al aan het begin, dat het niet compatible is.... ;)

• TriLithium

TriLithium

na ff wat meten blijk ik dus mooi een digitaal signaal te hebben om m'n 36x ide aopen, heb ehm ook ff aan m'n omzetter gehad, en er komt geluid uit, ben ik dan een van de gelukkigen of is het gewoon dat een paar exemplaren het niet doen, naja dan die van mij doet het :)

• MNM(tm)
harry: NEE! 't Is géén compatibiliteits-probleem!!! D'r komt gewoon helemaal geen datastroom uit die AOpen's! :(

TriLithium: Nou, dan heb je dus wel ff errug veel geluk! :D We hebben er nl. al zo'n 150 van verkocht, en geen van allen produceerde ook maar íets wat op S/PDIF lijkt: NOP! NIX! NADA! NUL VOLT! :(

Verwijderd

Ik denk dat er ook wel weinig mensen gebruik van maken...helaas.

Ik heb altijd Aopens gehad 32x, nu nog een 42x en een 48x aan mijn HP7200i writer.

TriLithium is een gelukkig man, beter zo dan anders ;)

• TriLithium

TriLithium

damn heb ik ook een keer geluk, gebeurt me helaas niet zo vaak, en het mooiste is nog, als er geen cd in zit stuur ie ook een mooi pulse treintje door, dus de minidisc or whatever je er aan gaat hangen zal de eerste seconde ook niet om een PLL-lock hoeven zoeken, die het ie al mooi :) :) :)

wat me wel opviel na wat beter meten is dat het signaal niet echt mooi is, de opgaande flank is niet zo recht als een andere 8x die ik liggen heb, maar na omzetting van dat convertertje is het voor die toslink zender wel best genoeg dus werkt het wel.

Verwijderd

Nou het is er ook niet echt voor gemaakt om goede DIGI af te geven, daarom hebben ze de AUDIOCD RECORDER weer in het leven geroepen, ja er moet geld rollen. ;)

Verwijderd

www.hoontech.nl heeft wel brackets voor een SB Live, heb zelf er ook eentje nu. Ideaal, op een SB Live OEM (1024) kun je met een IDE kabel zo'n poort met o.a. optical uit creeeren!
Pagina: 1