Toon posts:

Adsl probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier dus op mijn stage plek en werd net geroepen om ff te helpen.
Ze hebben hier dus net ADSL aangelegd en of ik ff wou kijken hoe dat werkend te maken is.

de situatie: 1 computer waar eerst een isdn aansluiting op zat, hangt een kastje (nt1). dat kastje is weer verbonden met een Alcatel 1000 adsl lp isdn kastje, van daaruit gaat een telefoonstekker naar een alcatel modem en dan een utp kabel naar de netwerkkaart.

mijn vraag: en hoe nu verder? wat moet ik op de computer installeren om het werkend te krijgen, volgens mijn collega's zit er voor de rest geen cdtje of wat dan ook bij.
Heb zelf alleen ervaring met het installen van kabel internet. op de modem branden alleen het power lampje en de line sync , het line rx lampje knippert af en toe.

Verwijderd

Ik heb zelf geen mxstream, maar het lijkt me logisch dat je drivers moet installeren voor de modem...als er geen cd bij zit dan lijkt het me dat ze een fout hebben gemaakt

maar zeg dit maar niet tegen je collegas totdat een mxstreammer dit heeft bevestigd

Verwijderd

zo te zien heb je alles goed aangesloten(line sync en rx), nu ff netwerk configureren en met bestandje home.exe, te vinden op groene cd rom of www.mxstream.nl>service&support de modem instellingen invoeren en je kunt aan de slag. PS installeer geen Planet software oid.(netwerk:client voor microsoft netwerken, inbeladapter,vpn adapter( via software>win setup>communicatie>vpn),netwerkkaart, en de drie bijbehorende protocollen, ndiswan vpn,tcp/ip inbeladapter en tcp/ip netwerkkaart(ip adres 10.0.0.150, subnetmask 255.255.255.0).(zijn w98 instellingen)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
http://www.mxstream.nl/support/downloads/MXS_home.exe
downloaden en runnen
www.xs4all.nl gaan en daar de help-section volgen

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

moet je trouwens die instellingen bestand (home.exe) runnen of hoeft dat niet per se?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dat _moet_ .

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de replies, wat bleek nou, er was wel een cd en manual bijgeleverd maar dat wist maar 1 gast die het was vergeten te vertellen, ben dus een uurtje voor niks bezig geweest met proberen :)
Pagina: 1