Ik heb hier een paar wma bestandjes die je met winamp af kan spelen. Kan ik die direct naar audio branden en wat is het verschil tussen wma en mp3?
Gewoon eerst converteren naar WAV.
Kan met winamp door als output-apparaat WAV-file te kiezen i.p.v. audio-mapper o.i.d.
Kan met winamp door als output-apparaat WAV-file te kiezen i.p.v. audio-mapper o.i.d.
Houdoe
WMA staat voor Windows Media Audio. Als je de wma codec geinstalleerd hebt (heb je, anders zou winamp WMA niet af kunnen spelen) kan je met audiograbber WMA's maken, net zoals je MP3 maakt. WMA geeft betere geluidskwaliteit dan MP3, met 48 Kpbs 44 Khz is het nog net aan te horen met metalig hoog, met 64 Kbps 44 Khz nog heel aardig, probeer dat maar eens met MP3...
De ondersteuning voor WMA in programma's (spelers, brandprogramma's, organizers etc.) is nog minimaal, daarom is MP3 veel makkelijker in gebruik. Tevens blijft het iets van Microsoft. Wordt het een hit, dan heeft Microsoft weer een doel bereikt. Dat is ook de bedoeling van de WMA codec, het wegdrukken van de MP3 standaard.
Conclusie, WMA is qua geluidskwaliteit echt stukken beter, maar qua ondersteuning niet. Maak zelf maar een keuze, (het blijft met WMA een Microsoft doel dichterbij brengen....)
De ondersteuning voor WMA in programma's (spelers, brandprogramma's, organizers etc.) is nog minimaal, daarom is MP3 veel makkelijker in gebruik. Tevens blijft het iets van Microsoft. Wordt het een hit, dan heeft Microsoft weer een doel bereikt. Dat is ook de bedoeling van de WMA codec, het wegdrukken van de MP3 standaard.
Conclusie, WMA is qua geluidskwaliteit echt stukken beter, maar qua ondersteuning niet. Maak zelf maar een keuze, (het blijft met WMA een Microsoft doel dichterbij brengen....)
Verwijderd
Kan ik met audiograbber ook hogere birates grabben? Want een 92kbps of een 128kbps WMA files zou dus stukken beter klinken dan een MP3 file op die kwaliteit. Das mooi wist ik niet! Ik kan dan dus veel ruimte winnen door ipv 160 of 192kbps MP3 te rippen 128kbps WMAs te rippen? Wow man bedankt voor de tip.
ThaVinnY
ThaVinnY
WMA kan je met Audiograbber tot 128 Kbps encoden...
Pagina: 1