MS proxyserver probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 13:14
Ik heb een probleempje met MS Proxyserver (onderdeel van SBS 4.5).
De server gaat ongeveer om de minuut inbellen als er geen aanvraag voor internetverkeer gedaan wordt. De verbinding blijft dan ongeveer 17-19 seconden open en wordt dan afgebroken. na ongeveer een minuut begint het verhaal weer.
Als je op internet bezig bent dan blijft de verbinding gewoon open.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien at er ergens een DNS req. gedaan wordt ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Kliniclown
Ik zou niet weten waar??? :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ff een sniffer op de lijn zetten (etherreal bijvoorbeeld) en kijken wat er aan netwerkverveer wordt gegenereerd.

A wise man's life is based around fuck you

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens of je Dynamic Update hebt aan staan, zo ja Uitzetten (Zo nee gewoon zo laten staan)

Dynamic Update zorgt er nl. voor dat MS Proxy loopt te cachen wanneer het hem uit komt, dit veroorzaakt veel onnodige Dial-in's

Wat je evt. ook nog kan doen is in \WINNT\MSPLOGS kijken in de log files waarnaartoe er een verbinding wordt gemaakt en waarvandaan de request komt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 03 januari 2002 11:44 schreef Cobra_Lup het volgende:
Kijk eens of je Dynamic Update hebt aan staan, zo ja Uitzetten (Zo nee gewoon zo laten staan)

Dynamic Update zorgt er nl. voor dat MS Proxy loopt te cachen wanneer het hem uit komt, dit veroorzaakt veel onnodige Dial-in's

Wat je evt. ook nog kan doen is in \WINNT\MSPLOGS kijken in de log files waarnaartoe er een verbinding wordt gemaakt en waarvandaan de request komt.
das inderdaad een goed punt wat je daar aansnijdt, (het heet overigens 'active caching' en het is per default enabled!, ik heb dit een jaartje geleden ook eens meegemaakt bij een klant, erg vervelend, (niet te vergeten duur!)

A wise man's life is based around fuck you

• Kliniclown
Ik heb caching in de proxy server uitgeschakelt.
Is er nog ergens anders een plaats waar ik dat kan instellen?
Pagina: 1