MSN Port aanzeten op server waar ?

Pagina: 1
Acties:

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Vraagje tot nu toe heb ik dit gevonden :

Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minumaal poort 6891 beshikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

En dan komt nu de vraag :
Waar zet je dat aan op de server of Client
En Waar kan je dat vinden in XP.
Ik wil Filetrancfer gebruiken op mn Client's

Hoop dat iemand het kan uitlegen of anders een link kan geven Waar hij Zeker weet dat het duidelijk is.

Bijvoorbaat dank,
J2K

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Dat moet je dus op je server instellen in je firewall of internetsharing programma (winroute oid)! Het staat meestal wel duidelijk aangegeven (bij winroute in ieder geval)!

|Specs|

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat draait er op de server om de internetconnectie te delen?
->Hier zal je bovenstaande poorten open moeten zetten...

Draaien er persoonlijke firewalls op de clients?
->Zet ook hier bovenstaande poorten open.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jordan2k
Ik Draai internet sharing Van XP
Met fire wal van Zonnelabs (zonnealarm)
ZIjn het UDP of TCP porten?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

In Zonealarm kan je simpelweg de messenger serverrechten geven + het recht het internet op te mogen. Maar met ICS heb je een probleempje; filesharing via de messenger werkt in principe namelijk niet via NAT; je zou een proxy moeten installeren.

Bijvoorbeeld winproxy is er een, gratis te gebruiken voor max 2 gebruikers tegelijkertijd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jordan2k
Jammer want heb helaas meerdere Client's
Ik heb wat gevonden maar wat moet ik opgeven Voor intern Port en van wel protecol UDP of TCP
Ik mag aanemen dat port nummer voor exstern gebruik is dan 9600 en 6891

• jordan2k
ok heb nu naast XP internet sharing dat winproxy

Stel ik in onder mapped links
10.10.10.10 is server
10.10.10.80 is client
64.4.12.188:1863 is Server MSN

TCP 6891 10.10.10.10:6891 of de UDP versie daar van werkt het niet
Doe ik
TCP 6891 10.10.10.80:6891 of UDP werkt het ook niet
Vul ik in
dat met de msn server Werkt het ook niet
Wat doe ik fout.
Firewal is helemaal uit

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Makkelijker is dan om socks 5 in te schakelen op de server

network-socks-versie 5, vergeet niet de instellingen op te slaan en het programma opnieuw op te starten na de wijziging

Stel in messenger dat je via socks 5 werkt, zonder wachtwoord

verbinding-een proxy srver gebruiken - socks 5). IP van de server wordt dus 10.10.10.10 met als poort 1080.

Op deze manier werkt het bij anderen goed - ik gebruik geen messenger.

• jordan2k
Socks 5 staat aan maar File trancfer werkt nog steeds niet
Best wel raar

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Hmm. Heeft de andere kant van de lijn een firewall lopen? Probeer het eens vanaf de server :)

• jordan2k
Vanaf server gaat het gewoon andere zijde geen fire wal

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

MSN kan geen bestandjes vanuit je netwerk kopieren, heeft dezelfde reden waarom je ook niet kan netmeetingen. Je lokale ip wordt gebruikt om een server voor de andere kant op te zetten. Aangezien dat 192.168.x.x of 10.0.0.x is kan de andere kant dat helemaal niet openen. Jij kan echter als van iemand anders wel bestandjes downloaden (omdat die ander wel in direct internet ip heeft), daar hoeft bij mij echt geen poort vooropen te staan.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• jordan2k
Op donderdag 03 januari 2002 13:58 schreef Skinkie het volgende:
MSN kan geen bestandjes vanuit je netwerk kopieren, heeft dezelfde reden waarom je ook niet kan netmeetingen. Je lokale ip wordt gebruikt om een server voor de andere kant op te zetten. Aangezien dat 192.168.x.x of 10.0.0.x is kan de andere kant dat helemaal niet openen. Jij kan echter als van iemand anders wel bestandjes downloaden (omdat die ander wel in direct internet ip heeft), daar hoeft bij mij echt geen poort vooropen te staan.
DAt is best wel raar als je het zo bekijkt Want dat betekent meteen dat mailen FTP'n File trancfer enz alemaal niet zou kunnen vanuit client
En dit kan wel doordat je er poorten voor open zet op server en in de programa's een proxy opgeeft.

Dus ergens is het raar dat MSN het niet kan aangezien het gebruik maakt van het zelfde protecol en port mapping

Want andere maaken er ook gebruik van vanaf client. dus dan heb ik ergens iets verkeerd staan aleen ik kan het niet vinden.

• jordan2k
En vanuit school kan ik ook gewoon file trancfer met MSN en dat gaat alemaal naar 1 proxy toe.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

M'n moeder gebruikt messenger via winproxy / socks 5, ze kan gewoon bestanden ontvangen en versturen... Op de server draait winproxy 1.5 met ZoneAlarm om de boel een beetje te bewaken.

• jordan2k
Ik zal het een keer proberen met Sharing van XP uit

• jordan2k
Hmm nog steeds niet fire wal is uit
Winproxy staat aan socks server 5
Internet sharing van XP stond uit
En nog geen files kunnen verzenden Vreemd
Nouw ik gaat straks veder zoeken zal wel iets heel stoms zijn.
F_J_K Bedankt voor je tijd mocht het me gelukt zijn laat ik het weten en vertel ik ook hoe het wel moet en waar mijn fout zat.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Graag gedaan. Je kan altijd nog een diskette op de post doen :)

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
F_j_k ik heb dezelfde instellingen als je moeder, MSN ZOnealarm en proxy hoe heb jij het ingesteld dat jij kan msn en??

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Pagina: 1