prof. Geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 15:26
Kan iemand mij een vergelijking geven van deze geluidskaarten of evt anderen.

-Guillemot Isis Soundsystem
-Terratec Audiosystem EWS64 XL
-Maxi Sound Home Studio Pro

Thanks.

Verwijderd

nou die ews64 is antiek(isa rommel) ik zou voor een ews88mt of yahama dsp(??) gaan

Verwijderd

Sorry, maar dit zijn geen prof. geluidskaarten maar gewone huis- tuin- en keuken geluidskaarten.

Maar wat wil je ? Gamen, midi, filmpie kijken met surround of audiobewerking ?

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26
Ik heb net in audio/video geantwoord, maar ik zie dat het hier ook staat. Ik heb zelf de Terratec EWS64XL, maar dat zou ik absoluut geen professionele kaart noemen. Het is meer een kaart die alles een beetje kan. MIDI, 16bit/48k, dat gaat allemaal wel, maar bij professioneel denk ik toch aan 24bit/96k. Ik weet niet wat jij daarover denkt, maar het interessantste is waar je de kaart voor wilt gebruiken. Misschien dat we je dan verder kunnen helpen.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

Verwijderd

Terratec is een superkaart, maar hij blinkt uit in audiobewerking en midi. Maar waar wil je hem voor gebruiken ja?

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
bestaat er ook al een kaart met 5 kanalen?

Earth is nice, heaven is better...

• Biosphere
Het gaat mij dus vooral om goed met cubase te kunnen werken, met samples spelen en zo

en SuB, enig idee wat die twee kaarten kosten?

Verwijderd

Het gaat mij dus vooral om goed met cubase te kunnen werken, met samples spelen en zo en SuB, enig idee wat die twee kaarten kosten?
'Professionele' geluidskaarten zijn meestal voor andere doeleinden dan die jij beschrijft. Bijvoorbeeld voor meerdere audio sporen tegelijk opnemen.
Een SB-live voldoet volgens mij ook voor het opnemen van samples. Deze samples kun je van CD-ROM's afhalen, opnemen via de line-in van de SB-live of opnemen via de digitale ingang.

Extra voordelen, hij is goed voor games en kost niet veel.

Als de samples eenmaal in je computer staan, en dat kan dus makkelijk met de SB-live, ben je niet meer afhankelijk van je geluidskaart wat je vervolgens met die samples kunt doen.

Ik gebruik persoonlijk Cakewalk Pro Audio voor het bewerken van mijn audio, maar Cubase zal vast ook wel leuke dingen kunnen doen met audio. Die twee programma's staan tegenwoordige op gelijke voet qua functionaliteit.

• Biosphere
Kurzweil, ik wil beginnen met digitaal muziek maken. Wil er nog een keybord bij en wat andere zooi. voldoet een sb dan nog wel?
Die mensen die het echt proffesioneel doen hebben een hele studio tot hun beschikking.
zoveel geld heb ik natuurlijk niet, maar ik wil wel zo dicht mogelijk komen

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26
Voor wat je nu noemt, zou de Terratec EWS64XL wel iets zijn. 2 line-ins, 2 MIDI in en 2 MIDI out. Dat lijkt wel een beetje op wat jij ermee wil gaan doen.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• MicroWhale
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

ahem.

Ik maak digitaal muziek en heb tot mijn beschikking: Een SB Live en software.

Opnemen doe ik direct op HD en CD.

Digitaler kan toch niet?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Ik heb een SB-Live, 3 synthesizers, een mengpaneel en een masterkeyboard. Verder heb ik er af en toe een reverb en microfoons aan hangen. Ik combineer MIDI dus met audio. Dit hele zooitje (synths via MIDI en mengpaneel via line-in) zit aangesloten op mijn SB-Live. Ik vind de SB-Live hiervoor goed genoeg.

De standaard SB-live (die ik gebruik) kost maar 139 gulden. http://www.soundblaster.com/products/sbliveplayer /

Als je wat meer aansluitingen wilt hebben kun je de Platinum editie kopen voor 459 gulden. Misschien heb je voor dat geld wel andere (betere) geluidskaarten, maar dat weet ik niet. http://www.soundblaster.com/products/sbliveplatinum /

Verwijderd

He SUB de EWS64 is er ook in een PCI uitvoering hoor!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

niet

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Ja terratec maakt goeie kaarten hoor alleen schijnen de drivers nog weleens brak te zijn.

Verwijderd

Voor een Pro Audio kaart zou je hier ook eens een kijkje kunnen gaan nemen: http://www.m-audio.com/m-audio2.htm :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
http://www.digidesign.com/products/prd_specs.cfm?product_id=1018
FEATURES

18 simultaneous, discrete inputs and outputs
8 channels of analog I/O, 8 channels of ADAT optical I/O and 2 S/PDIF I/O channels, all at 24-bit resolution
Integrated 1-In 1-Out MIDI interface
Stereo monitoring with dedicated volume control
Headphone output with separate volume control
1/4" footswitch port for QuickPunch recording control
RealAudio G2 Export and optional MP3 Export functionality
Best leuk dingetje :)

* DJSmiley heeft m hier ergens liggen :9

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

lucky bastard :P

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Pagina: 1