PhotoShop Question >>

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
IK heb een doc in photoshop van 800 x 600 px. Ik maak een laag aan die helemaal zwart is.
Ik selecteer all (Ctrl-A), en doe daarna bij de opties boven (onder "select" - "modify")--> border. Dan krijg je een rand van de waarde die je kan aangeven in 'px'(ik had bv 50 px). Dan doe ik Ctrl-X (dus delete ik de selectie), maar dan krijg ik een smooth verloop.
Maar dat wil ik dus, ik wil graag een harde rand.
Weet iemand welke optie ik daarvoor moet aan of uit vinken?

www.Qbox.nl

Verwijderd

waarschijnlijk de feather op 0 zetten

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 03 januari 2002 11:00 schreef CdRwin het volgende:
Weet iemand welke optie ik daarvoor moet aan of uit vinken?
Daar is voor zo ver ik weet geen optie voor. Kijk anders maar eens even met een kleinere selectie wat select|modify|border nou precies doet.
Heb een beetje het idee dat je op zoek bent naar select|modify|contract.

• CdRwin
Op donderdag 03 januari 2002 11:04 schreef Pelle het volgende:

[..]

Daar is voor zo ver ik weet geen optie voor. Kijk anders maar eens even met een kleinere selectie wat select|modify|border nou precies doet.
Heb een beetje het idee dat je op zoek bent naar select|modify|contract.
Nee ik zoek geen contact optie want die staat zelf grayed out als je select all doet.
Ik wil puur dat je een border kan maken die je kan deleten zonder dat je een smoothe rand hebt (dus gewoon hard).
En ik had zelf ook al naar de feather optie gekeken, maar die stond al op 0.
Ik snap niet dat dat niet kan.

www.Qbox.nl

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 03 januari 2002 11:20 schreef CdRwin het volgende:
Nee ik zoek geen contact optie want die staat zelf grayed out als je select all doet.
Dan moet je even een selectie maken op 1 px van alle randen vandaan, dan doet hij het wel.
Ik wil puur dat je een border kan maken die je kan deleten zonder dat je een smoothe rand hebt (dus gewoon hard).
En ik had zelf ook al naar de feather optie gekeken, maar die stond al op 0.
Ik snap niet dat dat niet kan.
Tsja.. sommige dingen kun je ook voor elkaar te krijgen door handig gebruik te maken van bijvoorbeeld guides.
CTRL-a, sleep een horizontale en verticale guide naar het midden (als het goed is snappen ze zelf precies op het midden). Vervolgens doe je een nieuwe selectie maken, met alt ingedrukt vanaf de kruising van de 2 guides en voila, het centrum van je selectie staat nu precies op de kruising van die twee guides.

• CdRwin
Op donderdag 03 januari 2002 11:25 schreef Pelle het volgende:

[..]

Dan moet je even een selectie maken op 1 px van alle randen vandaan, dan doet hij het wel.
[..]
Ja dat wist ik , maar bedankt.
Maar met die guides gaat alleen op wanneer je het over een vierkante selectie hebt. Maar als ik een zoveel hoekige selectie heb waar van ik een border wil gaat dat trucje niet op.
Ik snap niet waarom ik dat smooth niet gewoon uit kan zetten, maarja zal wel weer aan mij liggen.

www.Qbox.nl

• CdRwin
Heeft niemand meer een oplossing ??

www.Qbox.nl

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 04 januari 2002 14:08 schreef CdRwin het volgende:
Heeft niemand meer een oplossing ??
Jawel, en die heb ik al gegeven: zelf creatief met selection-tools omgaan. Niet alles wordt voor je voorgekauwd in PS (en terecht).

Als je een border wilt, dan zal het hierop neerkomen dat je 2 selecties van elkaar af moeten trekken (eentje die ge-expand is, en eentje die gecontract is.
En dat kan op vele manieren.

• CdRwin
Ja Pelle ik weet dat het op die manier die je beschrijft mogelijk is, zo doe ik het zelf ook altijd. Maar ik vind het zo stom dat je dat niet ff snel met die border optie kan doen zonder daar zo'n smoede rand voor in de plaats te krijgen. Maarja het zei zo, maar wekl bedankt voor je hulp :)
Op vrijdag 04 januari 2002 14:12 schreef Pelle het volgende:

[..]

Jawel, en die heb ik al gegeven: zelf creatief met selection-tools omgaan. Niet alles wordt voor je voorgekauwd in PS (en terecht).

Als je een border wilt, dan zal het hierop neerkomen dat je 2 selecties van elkaar af moeten trekken (eentje die ge-expand is, en eentje die gecontract is.
En dat kan op vele manieren.

www.Qbox.nl

Verwijderd

switch naar imageready, die heeft een rounded selectie tool
(imageready 3 i.i.g.)

selecteer, ctrl-i, del, klaar

Verwijderd

Ik heb niets om het op uit te proberen maar..misschien lukt dit. Ver (héél ver) inzoomen, en dan het gene wat jij smooth vind met de Magic wand tool selecteren, en dan clear ? Kan waarschijnlijk niet maar probeer het eens, wie weet breng ik je op een idee.
Pagina: 1