[flash] textregels tellen (dyn text)

Pagina: 1
Acties:

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
Het volgende probleem: hoe kan ik het aantal (dynamisch geladen) textregels tellen?

xtra info: voor verschillende projecten heb ik gewerkt met dynamische textvelden waar buttons/lijsten/chatwindows van gemaakt moesten worden. Het grootste probleem waar ik iedere keer op stuit is het bijhouden van het aantal textregels, zodat strak onder een (dyn)textveldje weer een dynamisch texveldje kan komen te staan
zonder een witte regels ertussen

ik heb het geprobeerd: met maxScroll / _height / etc.
Nog een tijdje tijd gestoken in recursieve functies, zodat ik mijn eigen wordwrap had gemaakt :) het nadeel hiervan is dat Flash bij overmatige input de nare eigenschap heeft zijn scriptje niet netjes af te maken :(
ook het tellen van het aantal karakters/max character op één regel werkt ook niet helemaal flex. Blijven namelijk altijd die lastige woorden zoals: "pixelneukersopleidingsinstituut" en die breken erg moeilijk...

dus als iemand even een oplossing kan geven :P
* tie-rep blijft tot die tijd een oplossing uit de muur kloppen |:(

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

haal dat script voor je text uit flash en doe het met PHP (IRC gateway :P ) of perl

Stoer; Marduq

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
dat is wat ik nu ook aan het (laten) doen ben
Maar er moet toch iets in flash te verzinnen zijn? :?

* tie-rep denkt dat flash almighty is (misschien omdat dat de enige app is waar ie mee werkt)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

offtopic:
Het gras is in Adobe land altijd groener... behalve bij livemotion en golive want die sucken...

|{ brrr }] |

• XangadiX

XangadiX

Op donderdag 03 januari 2002 12:02 schreef tie-rep het volgende:
dat is wat ik nu ook aan het (laten) doen ben
Maar er moet toch iets in flash te verzinnen zijn? :?

* tie-rep denkt dat flash almighty is (misschien omdat dat de enige app is waar ie mee werkt)
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? ze hadden er echt geen XML sockets ingebouwd als flash ;)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:58 schreef tie-rep het volgende:
Het volgende probleem: hoe kan ik het aantal (dynamisch geladen) textregels tellen?

xtra info: voor verschillende projecten heb ik gewerkt met dynamische textvelden waar buttons/lijsten/chatwindows van gemaakt moesten worden. Het grootste probleem waar ik iedere keer op stuit is het bijhouden van het aantal textregels, zodat strak onder een (dyn)textveldje weer een dynamisch texveldje kan komen te staan
zonder een witte regels ertussen

ik heb het geprobeerd: met maxScroll / _height / etc.
Nog een tijdje tijd gestoken in recursieve functies, zodat ik mijn eigen wordwrap had gemaakt :) het nadeel hiervan is dat Flash bij overmatige input de nare eigenschap heeft zijn scriptje niet netjes af te maken :(
ook het tellen van het aantal karakters/max character op één regel werkt ook niet helemaal flex. Blijven namelijk altijd die lastige woorden zoals: "pixelneukersopleidingsinstituut" en die breken erg moeilijk...

dus als iemand even een oplossing kan geven :P
* tie-rep blijft tot die tijd een oplossing uit de muur kloppen |:(
B-Top heeft hier de oplossing voor, al dan niet thuis... vanavond dus... :)

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
:P :) dat zou wel heel relaxed zijn!

had de hoop namelijk al een beetje opgegeven...

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 03 januari 2002 12:02 schreef tie-rep het volgende:

ach...
"..je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters tegenkomt.."
;) ;)

ik heb nog wel ergens een voorbeeldje op me HD thuis staan. Zal vanavond wel ff kijken.

"You're only as good, as what you did last week."

• XangadiX

XangadiX

ik vond zo-ie-zo al dat het lang duurde voordat jullie met en oplossing kwamen...

Stoer; Marduq

Verwijderd

Gisteren ff niet aangedacht, maar met een logica kom je met deze link al een heel eind

Anywayz... :

http://www.swfx.org/stringwidthcalculator/index.jsp

Zal morgen ff voor je kijken....

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
ik heb naar je link gekeken en heel ff mee zitten spelen

hebbie dit zelf ook een keer gebruikt?, of is het voor jou ook nieuw, want ik vroeg me af hoe je dit hebt geimplementeerd.

wat ik begrijp is dat dit java app een tekstfile maakt, waar per font de breedte van iedere letter wordt vastgesteld. Dit houdt in dat je voor een opgegeven string een totale breedte terugkrijgt.

begrijp ik het goed dat je zelf hier dan nog een wordwrap aan moet klussen? of is er iets wat ik over het hoofd heb gezien..
Pagina: 1