Toon posts:

Heatsink op PIII 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, aangezien mijn fan veel geluid maakt ben ik er aan het denken om mijn fan te vervangen door een heatsink. Is dit verstandig ??? ik heb een PIII 600 met 256 cache (dus een E, of een EB dat weet ik even niet). Maar hij levert 15.8W. is het dan verstandig om een heatsink te nemen. ????

Ik draai veel photosoep dus de proc draait veel op 100%.

ik hoor het wel,

grtz,

Verwijderd

wat dacht je van een heatsink met een fan erop slimerd een pIII 600 kan je beter wel aktief koelen!!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

alleen een heatsink op je proc...moet je vooral doen...zal dan ook de laaste keer zijn dat je plezier beleeft aan je proc........

Tubes....It's what make music music!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als je van heet houdt kan je het doen... Als je je P3 nog lang gezond wil houden moet je het dus niet doen :{

[edit]
Wat zijn jullie snel :P

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wordt zo een P3/600 (socket) warmer dan een P3/500 (katmai slot1) ?? ik draai hier een P3/500@620 Slot1 met een heatsink en een casefan een stukje verderop.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Misschien een dikke vette heatsink erop..
En 1 of 2 8cm coolers er direct op zetten.
Of je case modden, zodat er vanaf buiten een directe "koele" lucht stroom op je CPU heatsink komt.

Maar of dat genoeg is, tja, dat weet je nooit zeker totdat je het geprobeert hebt.

Mijn P3-500 ( HP Vectra) draait 24/7 met een heatsink en een 8cm koeler vanuit de voeding. !Stabiel!

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53
ik denk dat je het met een zalman koeler en een goede stille casefan / PSUfan best zult redden. Die PIII's worden niet zo heel erg warm en kapot gaan ze niet dus het is het proberen zeker waard.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Gewoon een kwestie van proberen dus (en daarbij de temperatuur goed in de gaten houden)

Maar als je hem echt helemaal passief wilt koelen zou ik beginnen om een redelijk grote heatsink te zoeken..

Of je kunt natuurlijk je fan op 7V laten draaien.. Scheelt ook al een hoop herrie, en je hebt toch nog een redelijke koeling!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is alleen dat ik geen sensor op mijn proc heb zitten, om zo de temp. in de gaten te kunnen houden. Ik heb er wel een op mijn mobo maar niet op mijn proc.

even offtopic. Weet iemand waar ik zo'n sensor los kan kopen ???.

Verwijderd

Die sensor zit al in je proc.

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

niet altijd kip...

op www.conrad.nl kan je allerlei elektro componenten kopenm ook NTC-tjes. moet je wel zelf een hele schakeling aan bouwen dus das niet cool
je kan een digi thermometer met kleine probe aan een draadje kopen, maar das wat duurder...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Ruud, wat zeg je me nou ? ALLEEN een heatsink op je proc ???????????? Nou...bij een P1 gaat dat nog wel maar zou het iet willen proberen bij je P3.
Schaf gewoon een goed gelagerde cooler aan. Een mooie thermaltake of zo.... Kost je wat kanken voor een stille maar dan heb je wel een zeer goed gekoeld procje.

[edit]
ow...en aub geen afsluitingen meer....

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

Nakebod

Nope.

Op donderdag 03 januari 2002 11:32 schreef pret het volgende:
ALLEEN een heatsink op je proc ???????????? Nou...bij een P1 gaat dat nog wel maar zou het iet willen proberen bij je P3.
Ghehe, dan begin ik te twijfelen.. :P Hier staat ook nog zo een klote Compaq PIII 450, en naar mijn weten heeft die geen cooler... Kan me vergissen, er is ook zoveel ruimte om dat allemaal te bekijken he ;)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
en dan nog...als de proc te warm wordt, dan schakelt ie zichzelf uit :Z, we praten hiero niet over AMD hoor (NOFI)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38

scorpionv

This space for rent

Er zal al wel een heatsink opzitten denk ik. ;) Probeer je fan eens te vervangen door een stil exemplaar.

Volgens mij draaien de wat tragere (<500 MHz) Compraq's ook zonder fan, maar wel met een bruut heatsink (icm heatpipe ???).

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt ja, wij hebben hier (op mijn werk) een aantal PII 450 systemen staan van compaq met alleen een heatsink. en die draaien stuk voor stuk goed.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nouw, goed wil ik hier niet zeggen.. :P op 1 of andere manier blijft ie ong 3 minuten het Compaq logo tone.. maar das een ander verhaal.. ;P

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik hier ook op een paar pc's gehad, maar dit was een of ander conflict in de bios met wat hardware.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ja, de hardware config is anders dan orgineel, dvd speler was eruit, zit er nu weer in, en andere hdd.. maar ik werk eigenlijk toch nooit op die pc.. maar genoeg hierover nu.. want dis geheel OT.. :)

Verwijderd

ik heb ooit een 733 op 550 laten lopen.. met 1.3V en zonder koeling.. dus geen fan.. geen heatsink.. werkt gewoon goed..

en met }:O dus dat lukt wel.. temp stressed: 38C

Verwijderd

Ook geen heatsink :? dat moet dodelijk voor die proc zijn geweest. heb je die P3-733 nog steeds? ennuh, hoe lukt het met die P3-600e van dit topic passief te koelen met alleen de heatsink?
Pagina: 1