Toon posts:

hoe gevaarlijk is overburning?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een file van 747.601.920 bytes (712mb), en deze wil ik eigenlijk op cd zetten. ik heb een plextor 16x rewriter die best goed kan overburnen, alleen dit is imho een beetje aan de leipe kant. kan het kwaad om het te proberen? wat gebeurt er als het toch niet past?

Verwijderd

je kan het gewoon proberen hoor... echt goed schijnt het niet te zijn voor je fikker, maar mijn plextor 16x doet het nog prima na -tig keer overburnen!

of het op de cd past?
wat ik doe is in nero die gele en rode lijn instellen op 80min en 82min 30sec.
dan sleep je de data naar de cd en kijk je of het binnen die 82min 30sec blijft!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 11:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn LiteOn ondersteund ook overburning maar toen ik 712 MB op een That's write wilde persen, gaf ie de brui eraan, please place disk with more space o.id.

/dev/null

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ja je kunt je fikker vernielen met overburnen maar als je niet te ver gaat valt het wel mee

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus de vraag.... is dit te ver? en als het wel te ver is, kan dat kwaad?

Verwijderd

met een plextor zul je nog redelijk kunnen overburnen, maar met die brakke philips fikkers kun je het beter niet doen :)

Verwijderd

Wat kan er dan precies met je fikker gebeuren?
wat gaat of kan er stuk gaan en hoe?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik kon al redelijk goed overburnen met m'n oude gare philips brander. Al schijnt het wel dat je brander gaar kan gaan. Als het maar om een klein stukje overburning gaat zou ik het gewoon proberen!

|Specs|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je tever overburnt steekt de laser buiten de drive en kun je je handjes verbranden ;)

Nee, wat er eigenlijk gebeurt is dat bij overburnen data gezet wordt op gedeeltes waar het eigenlijk niet mag/kan. Een voorbeeld is de TOC en de powercalibration area.

Met een Plextor is dit eigenlijk niet zo'n probleem om dit te doen.
Met de oudere fikkers ging het ook wel, maar dan was de fikker gewoon gelijk gaar
(hp7200i, 1 keertje een 680MB op een 650MB schijfje gepropt, cd goed gefikt, maar fikker dood)

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-04 23:40

smc

Member of the Redeemercows

Op donderdag 03 januari 2002 11:10 schreef bertbal het volgende:
Wat kan er dan precies met je fikker gebeuren?
wat gaat of kan er stuk gaan en hoe?
Het gevaar met overburnen kan zijn dat de kop van zijn wormwieltje afloopt. DE burner probeert een plekje te bereiken waarvoor hij eigenlijk niet is bedoelt met als gevolg dat je kop erafloopt.

Dit gebeurt echter bijna nooit en dan alleen met oude burners. Mijn HP9100i kon niet overburnen en nero bleef om een grotere cd vragen. Met mijn nieuwe liteon 24x gaat het wel goed (met dezelfde Nero).

gewoon proberen met nero dus en als hij zegt dat je een grotere disk erin moet doen weet je dus dat het niet werkt. Als hij begint te fikken ben je dus in het ergste geval een schijffie kwijt.

Wat de groote betreft weet ik niet of het gaat lukken, maar als je burner overburnen support kan je altijd nog 90 min (800 mb) schijffies proberen.

Works like a charm for me !!!!

Suc6

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op donderdag 03 januari 2002 10:38 schreef Sleepless het volgende:
ik heb een file van 747.601.920 bytes (712mb), en deze wil ik eigenlijk op cd zetten. ik heb een plextor 16x rewriter die best goed kan overburnen, alleen dit is imho een beetje aan de leipe kant. kan het kwaad om het te proberen? wat gebeurt er als het toch niet past?
712 MB lukt echt makkelijk, zeker aangezien je een zeer goede brander hebt.

Verwijderd

volgens mij voor de nieuwe huidige branders niet gevaarlijk. alleen je cd-tje mislukt.

maar nou is wel mijn vraag (als je branders tot 99 minuten ondersteund) hoe ver kun je gemiddeld gaan met:

74 minuten cd: tot 76:30 zie je veel

80 minuten cd: tot 82:30 zie je veel

90 minuten cd: tot 92:30 dan maar??? (men doet meestal 2:30 erbij, is dat echt 'alles'???)

99 minuten cd: kun je hier stiekum overheen :?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Is het een ISO? Die lijken nl. nogal eens groter dan dat ze daadwerkelijk zijn.. (overhead ofzo :?) Heb je al geprobeerd of 'ie heel misschien toch op een 80min CD past?

#

Verwijderd

Topicstarter
nee t is een avi video file

Verwijderd

Ik brandde met mijn oude teac54s al 724Mb op een 700mb schijfje, dat ging perfect nooit ergens last van gehad. Alleen doet die brander het nu niet meer :'(

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:02 schreef robbie12345 het volgende:
Ik brandde met mijn oude teac54s al 724Mb op een 700mb schijfje, dat ging perfect nooit ergens last van gehad. Alleen doet die brander het nu niet meer :'(
Ja en hoe zal dat nou komen! De oude dingen doen het gewoon niet goed, de nieuwe zijn beter beveiligd. Ieder beetje brandproggie zal stopzeggen als het moet.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op vrijdag 04 januari 2002 02:04 schreef dokitoedele het volgende:

[..]

Ja en hoe zal dat nou komen! De oude dingen doen het gewoon niet goed, de nieuwe zijn beter beveiligd. Ieder beetje brandproggie zal stopzeggen als het moet.
Daar kan ik wel tegenin gaan. Heb een Sony 928e (2x brander uit 96) en die doet het nog perfect na tig x overburnen. Heb inmiddels een nieuwe tray gevonden :) (was 'm kwijt). Had hem 2e hands gekocht ook nog van een dude die een cd handel er op na hield. Dus het dingetje heeft eigenlijk al wel zijn pensioen verdient... (heeft ie nou ook, zit in 2e pc en heb zelf nou een 12x)

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

12 mb overburnen met een Plextor 16x ?

HA!! No big deal hoor... ikke brand met diezelfde brander zoveel over, vaak genoeg ook 12 mb...

De lead-out duurt bij mij alleen nog wel eens een flinke tijd waarbij je de cd de hele tijd hoort op- en afspinnen waarna er een foutmelding komt (no seek error)... als ik vervolgens de cd in m'n gewone cd-romspeler doe kan hij hem prima lezen... m.a.w. overburnen die handel! >:) >:)

Hoi

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 10:15

Garrett

Watercooler

Ik heb weleens 83:30 op een 80 minuten CD gebrand... geen probleem hoor... ik denk echter niet dat het met elk merk CD-R kan.... gewoon geluk hebben... maar 12 mb erbij? MAKKIE :)

I love watercooling

Verwijderd

Plextors doen 90 minuten. Dus het ligt aan je CDR's.

712 kan echt zonder problemen.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik houd me meestal met mijn plex 12X aan 730MB max op een 80 min CD, ik heb zon spindel that writes en dat geeft eigenlijk nooit problemen, ook sony, misuimyui [ofzow] en merkloze 80 min cd's van 3 kwartjes halen de 730 MB wel.

[offtopic]
Weet iemand goede CDRW's die op 10 speed kunnen gefikt worden en waar ook ECHT 640 MB op wil?
Die plextor CD die bij me fikker zat wil wel op 10 Speed maar me eXpanium heeft dan nogal eens moeite om 'm te lezen, ook weigerd de RW vaak dienst zogauw er meer dan 725 MB op komt [niet ZO'N ramp maar wel irritant]
[offtopic]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Ik heb hier Nashua cdrw's kunnen op 10 speed en zijn 80 min....

Werken goed, nooit problemen mee...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 04 januari 2002 04:21 schreef HlpDsK het volgende:
Plextors doen 90 minuten. Dus het ligt aan je CDR's.

712 kan echt zonder problemen.
Niet waar

89:59:59
90 doet ie niet.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 12:32 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Niet waar

89:59:59
90 doet ie niet.
Da's hetzelfde. Afronden heet dat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 04 januari 2002 15:29 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Da's hetzelfde. Afronden heet dat.
Maar dan krijgen we weer gelijk van die users die zeggen dat 90 minuten niet gaat, hoop onnodige topics openen en wat de modjes (waar jij dus ook bij hoort (of moet ik U zeggen)) veel werk kost.
Ik bespaar jullie dat werk gewoon.
Pagina: 1