ECS K7S5A SiS830 hapert met spellen??

Pagina: 1
Acties:

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 12:21
Ik heb net gisteren helemaal een nieuw systeempje gebouwd,

- ECS K7S5A SiS830
- XP 1800+
- Hercules 4500 64 mb
- 256mb DDR
- 40 gig Maxtor 7200RPM

Maar nu heb ik alles in elkaar, ging allemaal perfect. Maar toen wou ik proberen CS te spelen... dat haperde nog al.. terwijl het met die videokaart in een andere pc niet zo is, het moet dus aan mijn configuratie liggen. Daarom wou ik die nieuwe bios update proberen. Maar nu zie ik alleen maar bios updates staan voor de SIS735... Moet ik die dan gebruiken voor de chipset? Ik heb ook al de nieuwe agp drivers erop gezet, dus daar kan het niet meer aan liggen.

plz help me.. het is zo kut als je een nieuw systeem koopt en hij doet het nog niet goed...

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Zet eens een koelertje op je chipset van je m.board.
Dit een van ons ook overkomen en na het plaatsen van een koeler was het over het ligt niet aan je videokaart.

yep it's me

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
heb je al gekeken voor nieuwe drivers voor je hercules kyro kaart en heb je het het bios wel die onboard video kaart uitgezet moet je wel ff doen anders gebruikt het mobo de onboard kaart :(

• MyS
Ik heb wel de nieuwste drivers voor mijn kyro kaart...
maar aan die onboard video kaart heb ik niet gedacht... wist eigenlijk niet eens dat die er op zat.

IK ben een btje nieuw in het bouwen van computers enzo, wat voor cooler moet ik op de chipset zetten??

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je ECS K7S5A heeft een Sis 735 chipset.
De SiS 830 is een chipset voor laptops (voor Intel processor).

• MyS
JA, dat vond ik dus ook al raar, ik heb het vorige week bij gistron besteld. Toen ik belde zeiden ze dat ze die met de chipset 735 niet op voorraad hadden. Maar ze hadden wel een vervanger. De 830. Zo staat het ook op de site:

[url="http://"]http://www.gistron.com/Pages/Script_Shop.php?bestand=Onderdelen/Videokaarten.htm[/url]

ik kom er nog steeds niet uit |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 03 januari 2002 10:53 schreef Unknown_Bitch het volgende:
JA, dat vond ik dus ook al raar, ik heb het vorige week bij gistron besteld. Toen ik belde zeiden ze dat ze die met de chipset 735 niet op voorraad hadden. Maar ze hadden wel een vervanger. De 830. Zo staat het ook op de site:

[url="http://"]http://www.gistron.com/Pages/Script_Shop.php?bestand=Onderdelen/Videokaarten.htm[/url]

ik kom er nog steeds niet uit |:(
Euh... vage boel. Heb ff op Gistron gekeken (je link werkt niet, en het verwijst naar de videokaarten, niet de mobo's, maar het was toch te vinden), en er staat idd een K7S5A met SiS830.

Volgens mij een blunder van Gistron. Wat ze bedoelen is denk ik dat de ECS K7S5A niet meer in voorraad is, dus dat ze dan maar een PC-Chips M830LR plank- die technisch identiek is aan het ECS plankje aanbieden. Dat is te zien aan de chipset heatsink: staat er 'Elitegroup' op, dan heb je een ECS, staat er niets op, heb je de PC-Chips.

Maar ik denk dat je probleem elders ligt- de K7S5A is een beetje kieskeurig met z'n AGP slot. Ik heb nog nooit een Kyro erop gegooid, maar ik weet dat een Matrox G200 of een Permedia2 er bijvoorbeeld niet op gaat draaien. ATi Rage Pro en GF2MX400 weer wel. Misschien dat het gewoon niet lukt met die kaart (zou wel :( zijn, maar zit er redelijk in). Probeer anders met een PCI kaart, of een AGP die hij wel pakt de BIOS in te komen en alle AGP opties op zo laag mogelijk in te stellen, en kijken of dat helpt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Check ff welke bios versie er op staat..
De nieuwste bios versie heeft namelijk een zwaar belabberde agp prestatie.. In q3a ging ik van 220fps naar 160.. snel terug geflashed dus..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm, daarom is er ook per 27/12 een nieuwe agp driver voor die chipset ? Kan me vergissen.

www.sis.com.tw

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Its all about the drivers! (again)

• MyS
Ik heb wel de nieuwste bios erop gezet. Maar dit maakte geen verschil, ik had hetzelfde gehaper als daarvoor. Verder heb ik de nieuwste agp drivers erop gezet, ook geen verschil.

Ik ga morgen even een andere agp kaart proberen, kijken of dit verschil maakt. Hoop het niet anders kan ik wel een nieuwe videokaart kopen...

Weet iemand nog een andere oplossing?? als ik sisoft sandra gebruik staat er wel current agp data rate not optimal, ik zou niet weten hoe ik dit moet veranderen in de bios staat hij gewoon op 4x agp versnelling...

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 15:07 schreef Unknown_Bitch het volgende:
Ik heb wel de nieuwste bios erop gezet. Maar dit maakte geen verschil, ik had hetzelfde gehaper als daarvoor. Verder heb ik de nieuwste agp drivers erop gezet, ook geen verschil.

Ik ga morgen even een andere agp kaart proberen, kijken of dit verschil maakt. Hoop het niet anders kan ik wel een nieuwe videokaart kopen...

Weet iemand nog een andere oplossing?? als ik sisoft sandra gebruik staat er wel current agp data rate not optimal, ik zou niet weten hoe ik dit moet veranderen in de bios staat hij gewoon op 4x agp versnelling...
had ik ook met mijn kyro
heb je geprobeerd om directx8.1 ??
of de nieuwste kyro drivers??

• MyS
ja, staat er allemaal al op en nog loopt hij kut.. begin er echt van te balen :(

• MyS
ik heb net nog ff zitten kijken, en dat haperen doet hij alleen in opengl en niet in direct3d. Ook namate ik de resolutie hoger zet begint hij dit erger te doen... weet iemand nog iets??
Pagina: 1