Toon posts:

video editing kaart vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis ben ik wat aan het researchen. Hij wil van een DV camera via firewire kunnen opnemen/afspelen van/naar de PC en op de PC heftig edit werk kunnen doen.

Voorlopig denken we over een losse firewire kaart en een AGP/PCI VGA kaart met dual headed support en MPEG hardware aan boord.
Het e.e.a. moet o.a. goed werken met Adobe Premiere, moet kunnen monitoren op VGA-schermen en mag niet te duur zijn. Het mag wel _wat_ kosten natuurlijk.

Voor welke videokaart gaat mijn kennis?
Waarom wel en waarom niet?
Tips zijn welkom!
Bijvoorbaat dank!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
Ik gebruik zelf de DV500 van Pinnacle en hier kun je dus, zoals jij dat noemt, heftig edit werk mee verrichten!
Met de DV500 kun je zowel analoog als digitaal je films binnenhalen (altijd handig als je een band van iemand anders wilt gebuiken om met je montage te mixen).

Een losse firewirekaart zou ik zelf niet nemen omdat op een "echte" bewerkingskaart de mogelijkheden tot realtime toepassen van effecten geintegreerd zijn op de kaart zelf.

Bij de DV500 wordt de volledige versie van Adobe Premiere meegeleverd met hele leuke software (Hollywood FX) voor het maken van onwijze coole effecten.

Een AGP videokaart is zeer zeker aan te raden (hoeft niet sec een DH te zijn). De Matrox G400 is een veel gebruikte kaart. Ik gebruik zelf de Asus V6800 Pure omdat ik ook nog eens een fanatieke gamer ben.
moet kunnen monitoren op VGA-schermen
Waarom? Als je een camera met DV in/uit hebt kun je het in eerste instantie monitoren op de display van je camera, en ten tweede kun je het prima monitoren in Premiere zelf.

Ik gebruik 1 monitor en heb totaal geen problemen met het op deze manier editen. Heb net een trouwreportage achter de rug. 95 minuten bewerkte film, heeft even wat tijd gekost maar het resultaat mag er zijn ;)

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is dus ook hoe de DV500 en een andere videokaart wel of niet samenwerken qua MPEG rendering door de DV500 enzo.

Als ik geen monitoren aan de DV500 box heb hangen maar wel 1 of 2 aan de VGA in de PC, kan ik die MPEG output van de DV500 bekijken op een VGA-scherm?
Zonee, welke schermen (goedkoop?) hang ik aan de DV500?

Welke andere kaart kan eventueel de DV500 +/- vervangen? Tips en info zijn bijzonder welkom!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hee Gerrad,

Mocht je voor een losse firewirekaart gaan, een vriend van me heeft nu zo'n dynalink 3poorts firewire pci kaart met MGI videowave III. Die kan beelden naar mpeg2 wegschrijven! dat gaatb wel softwarematig. De kaart niet eigenlijk niets. Ik moet nog adobe premiere zoeken om te keijken of die ook met deze kaart overweg kan.

dat mgi wave III programma is trouwens niet echt geschikt voor de hardcore monteerder. Je hebt geen mooie/goede timeline zoals bij andere programma's en het doet een beetje hobby-achtig aan.

in ieder geval succes ermee.

Groeten, Jaap

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.